Zoveel mogelijk privacy zonder VPN?

Pagina: 1
Acties:
  • 925 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrahamx996
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2022
Hallo,

Om surveillance en online profiling tegen te gaan heb het volgende gedaan:
DNS van de router verandert naar OpenDNS. Deze blokkeert Adware, Web Spam en 25 advertentie domeinen zoals:
ad.doubleclick.net, googlesyncication.com en static.ak.fbcdn.net.
Op mijn mobiele toestellen zie ik geen advertenties meer 8)

Verder gebruik ik op mijn laptop Firefox met HTTPS Everywhere, Adblock Plus met o.a EasyPrivacy, Ghostery voor online trackers zoals Google Analytics (Ghostrank is uitgeschakeld). NoScript en Better Privacy voor Flash cookies. Alle cookies van Google (en Google services) en Facebook worden geblokkeerd en de andere cookies worden na elke sessie verwijderd. Cookies van derden worden standaard ook geblokkeerd.
In about:config staat privacy.trackingprotection.enabled op true.
Mijn standaard zoekmachine is StartPage en anders DuckDuckGo.
(ik gebruik dus geen Gmail, Facebook of wat voor social media dan ook)

Ben ik een beetje 8)7 of is dit nodig als je geen betaalde VPN gebruikt?
Ik zou graag willen horen wat jullie doen om je online privacy te waarborgen!

[ Voor 3% gewijzigd door abrahamx996 op 04-06-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Ik gebruik eigenlijk alleen Firefox met HTTPS Everywhere en NoScript, en dan vooral om virusmeuk te blokkeren. Online privacy bestaat niet echt, je hebt namelijk ook namelijk ook te maken wat anderen met je schrijven/posten/etc. Ook bij online dingen kopen of diensten afnemen waar je voor betaalt of krijg je een hele lading trackingbende om je oren, die soms niet uitgeschakeld kan worden zonder dat de website stopt met werken.
Alles bij elkaar denk ik dat je al snel tegen de wet van de afnemende meeropbrengst aan loopt. Met een paar basismaatregelen kan je 80% van alle ongewenste toestanden tegenhouden, en de moeite die je moet steken om de overige 20% aan te pakken is het mij niet waard. Tenzij er hele specifieke redenen zijn (je bent journalist of politicus of zoiets) zou ik er niet mee overdrijven als ik jou was.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik gebruik ook nog RequestPolicy. Dat is wel behoorlijk hardcore en nog ingrijpender dan NoScript.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt idd niet uit hoeveel beveiligingsmaatregelen je neemt. Ik weet niet of je bijvoorbeeld wel eens op buienradar kijkt? Want dan weet RTL bijvoorbeeld al meteen waar je op dat moment bent. Zie knip

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 11-10-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat zou ik niet zeggen, in tegendeel, met een paar maatregelen kun je 80% tegenhouden. 100% lukt niet maar dat is geen reden om het maar helemaal op te geven. Mijn voordeur houdt ook niet alle boeven tegen maar ik doe hem toch maar dicht.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Opendns is een US server?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
Ja, en overgenomen door Cisco. Ik gebruik OpenDNS niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de onthullingen van Snowden, is er geen privacy meer. Ook niet via VPN en zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:16:
Na de onthullingen van Snowden, is er geen privacy meer. Ook niet via VPN en zo.....
Oh? Please, do elaborate.
Privacy valt of staat met de informatie die je los laat. Ik denk niet dat Snowden iets heeft onthuld over de TS.

En verder, VPN is geen privacy systeem.
VPN is een tunnel van lokatie X naar lokatie Y, in de meeste gevallen met een dikke laag encryptie er op. Daar door kan de data onderweg tussen X en Y niet ingezien worden.
Echter, bij Y wordt je data gewoon weer het web op gespuugd, om z'n weg te vervolgen naar het einddoel.

Het profilen door Google en andere clubs gebeurt aan de hand van de device signature.
Of je nou surft vanaf je eigen verbinding of via een omweg in een ander land, uiteindelijk komt het ergens online.
De cookies, browsergegevens, etc etc worden dan gewoon gezien. En ja, het IP adres wat gezien wordt als bron doet ook mee in het profiel. Maar zodra er genoeg profieldata is verzameld, wordt het bron-IP ondergeschikt.

Kortom: VPN is geen privacy (in de context van niet gevolgd worden door Google en consorten, that is) en zal het ook nooit zijn.
VPN is een tunnel om de data veilig te houden terwijl het verplaatst wordt. Dat is bijvoorbeeld erg zinnig als je met je mobieltje bankzaken wil doen via een openbaar WiFi netwerk.
Dan connect je met je VPN, je bankzaken gaan veilig door de tunnel heen en gaan aan de andere kant alsnog het web op.
Punt is daarin dat de exit van de tunnel in een ander netwerk ligt, welke jij als veilig beschouwt. Vanaf daar kan het dan zijn weg vervolgen, met redelijke gerustheid dat er niemand tussendoor aan het afluisteren is. (b.v. op het openbare WiFi netwerk waar iemand zit te sniffen, of de ISP die onder controle staat van de inlichtingendienst van dat betreffende land)

Anyway, TS doet er goed aan om te doen wat hij doet, onafhankelijk van het gebruik van een VPN.
VPN is geen anti-tracking maatregel en voeg dus ook weinig toe. Het enige is dat je originating IP met enige regelmaat anders is en dus 1 van de vele datapunten minder betrouwbaar is voor het profilen, maar dat is vrij insignificant.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2015 22:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:03:
Het maakt idd niet uit hoeveel beveiligingsmaatregelen je neemt. Ik weet niet of je bijvoorbeeld wel eens op buienradar kijkt? Want dan weet RTL bijvoorbeeld al meteen waar je op dat moment bent. Zie
Weinig nut om met die opmerking een topic van afgelopen zomer omhoog kicken ..

edit : En dan ook nog om je eigen site onder de aandacht te brengen .. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 11-10-2015 09:29 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.