LG BH9540TW - Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04-2025
Ben erg benieuwd naar ervaringen, er is niet zo heel veel te vinden op internet.

Afbeeldingslocatie: http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.markselectrical.co.uk/item-images/full/BH9540TW.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door jackzonztyl op 04-06-2015 13:29 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Want wat kun je precies niet vinden?

[ Voor 35% gewijzigd door Fietsbel op 04-06-2015 13:33 ]

39

• jackzonztyl
Als ik de interne media player zou gebruiken van een recente Samsung TV dan krijg ik 5.1 DTS core volgens handleiding van Samsung (HU7500).

ik was benieuwd of ik via de mediaplayer van deze LG set wel True HD / DTS master kan afspelen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

DjVe

Hatsaflats!

Waarschijnlijk wel, maar het heeft geen enkele invloed op je geluidskwaliteit bij dit soort setjes.

[ Voor 64% gewijzigd door DjVe op 04-06-2015 14:27 ]

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 11:37
TVP, ik was ook aan het kijken hiernaar.

Ik zou graag willen weten of je voor 600 euro een nog completere set kan vinden als je los een receiver + speakers gaat kopen.

• jackzonztyl
Kaizah schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:49:
TVP, ik was ook aan het kijken hiernaar.

Ik zou graag willen weten of je voor 600 euro een nog completere set kan vinden als je los een receiver + speakers gaat kopen.
Na een speurtocht kwam ik deze twee tegen: Denon AVR-X1100W + Harman/Kardon HKTS9

Maar ik denk toch dat de LG een wat betere geluid ervaring bied, er zit tenslotte een bluray speler ingebouwd een media speler ingebouwd en het is toch een 9.1 het zal misschien niet heel erg veel toevoegen maar ik denk toch een wat kamer vullende geluid ervaring.

Zelf heb ik geen kans gehad om de LG in het echt te beluisteren, jij wel?

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 11:37
Nee, nog niet de kans gehad.

Hoe meer ik lees des te moeilijker ik het vind om te beslissen.

Enerzijds waardeer ik 9.1 3d sound, Draadloze rear speaker, blueray speaker, alle moderne connecties (dlna/wifi/etc.) en design. Maar ik vind het jammer dat buiten de garantie periode, bij het kapot gaan van 1 onderdeel alles de deur uit mag gaan.

Bij een aparte set heb ik, naar geloven van ervaringsdeskundigen op fora's, 200% beter geluid (maar mogelijkheid tot 9.1 3D?), modulair, meer in/out aansluitingen. Nadeel prijs. Wellicht kan ik dit over een langere periode aankopen.

receiver (onkyo/sony/marantz etc.)
+
cinema set van een goed merk. (teufel lees ik goede verhalen over)

bij een Duitse webshop voor 550 inclusief verzenden, in NL voor 650-700 .
vs.
>1200 EURO

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Voor 600 valt er wel een Jamo setje + amp in elkaar te knutselen. Zeker 2e hands.. Dan heb je misschien nog wat over voor een subwoofer of als het echt nodig is een BR speler of kleine htpc

Dat zogenaamde 9.1 met 5 speakers werkt toch nooit. Beter dan een 9.1 amp zoeken en later wat speakers erbij hangen

Ook zoals al aangegeven ga je weinig verschil merken met HD sound op zo een soort set

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mij lijkt het erg onwaarschijnlijk dat op een set als de genoemde LG het verschil tussen HD of non-HD audio te horen zal zijn. Daar is het kwalitatief gewoonweg niet goed genoeg voor.

Door te kiezen voor een losse receiver en speakers ben je in mijn ogen beter af. Makkelijker uit te breiden of te upgraden en meer aansluitmogelijkheden. En natuurlijk beter geluid.
Pagina: 1