Nieuwe gaming PC. Budget 1000-1500 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Heb veel gespaard en gewerkt en de pc is puur voor mijn hobby! Zal er uiteraard ook op gaan studeren en werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max is 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem alleen muis en toetsenbord mee. Eventueel vervangbaar maar dat zal ik later doen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral sterke CPU, sterke GPU en een SSD. Heb nog nooit een SSD gehad dus ik kan me voorstellen dat het verschil in snelheid fantastisch zal aanvoelen _/-\o_

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel & Nvidia. Antec vind ik een aardig merk voor behuizing. Voor de rest Samsung ook fan van. Slechte ervaringen met AMD videokaarten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik houd niet van een al te grote case. Full tower dus liever niet. Ik houd erg van een stille PC. Energieverbruik is voor mij niet zo belangrijk. + Ik houd van een 'clean' uiterlijk. Over the top case is voor mij onnodig.

Ga je overklokken?
Nee.

Game PC exclusief randapparatuur
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Fractal Design CORE 2300€ 47,95€ 47,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,95€ 54,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,34€ 11,34
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,94

17:21

Alle hulp is welkom!!!

[ Voor 70% gewijzigd door Nip op 04-06-2015 17:21 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Zet je lijstje eens in het hier gebruikelijke format, dat maakt het heel wat overzichtelijker.
Zie: Handleiding Pricewatch

Ik kan je nu alvast vertellen dat de die PC prima gaat werken, maar dat je een paar vreemde keuzes heb gemaakt. Als je je onderdelen in een wenslijstje zet, probeer dan ook uit te leggen waarom je specifiek dat onderdeel heb gekozen.

• Nip
Dank jullie wel voor de reacties! Heb mijn post aangepast. Welke vreemde keuzes heb ik gemaakt? Ik hoor graag je tips!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Drie zaken die me opvallen, of eigenlijk vier:
1. Een overklok cpu op een niet overklokbaar bordje. Waarom geen 4460 (op eventueel een wat luxer bord)
2. Je voeding is niet al te best, daar is zeker een slag te maken.
3. Je RAM is vrij duur. In principe is 8GB nog steeds de standaard, maar als je per se 16GB wil, is pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU liefst 40 euro goedkoper.
4. Je ODD is niet leverbaar ;).

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Dus je neemt een overklokbare cpu op een niet overklokbare moederbord die raid kan gebruiken (maar die je niet gebruikt) en een standaard intel meuk koelertje? Iets zegt me dat je random wat spullen hebt gekozen :+

Ik zou dan een moederbord nemen met een B.. chip (zoals de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6) met een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en ten slotte met een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 om die boel koel en stil te houden.

Daarnaast kan je de goedkopere pricewatch: Crucial BX100 250GB nemen. Hij mag wel iets slomer zijn dan de samsung maar dat merk je amper en het schilt je toch €20,-

Ook is 16GB aan RAM overkill, 8Gb is meer dan zat: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Nip
Heb mijn wenslijst aangepast aan de hand van reacties!

- Ander moederbord
- Andere voeding (is 450w voldoende?)
- Een optische drive die wel leverbaar is
- 8gb RAM!

Hebben jullie nog een case die jullie sterk aanraden? Ik had deze gewoon puur gekozen met het idee "ziet er wel mooi uit".
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:54:
Dus je neemt een overklokbare cpu op een niet overklokbare moederbord die raid kan gebruiken (maar die je niet gebruikt) en een standaard intel meuk koelertje? Iets zegt me dat je random wat spullen hebt gekozen :+

Ik zou dan een moederbord nemen met een B.. chip (zoals de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6) met een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en ten slotte met een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 om die boel koel en stil te houden.

Daarnaast kan je de goedkopere pricewatch: Crucial BX100 250GB nemen. Hij mag wel iets slomer zijn dan de samsung maar dat merk je amper en het schilt je toch €20,-

Ook is 16GB aan RAM overkill, 8Gb is meer dan zat: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Als ik de CPU niet overklok moet de standaard koeler toch genoeg zijn? Zo niet kan ik altijd nog een koeler bij bestellen. Ik dacht persoonlijk aan de Scythe Mugen 4

[ Voor 141% gewijzigd door Nip op 04-06-2015 15:20 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Case is een prima ding, dus kan imo prima zo blijven, maar waarom kies je alsnog voor deze overklokbare set? Een B85/H97 met een 4460/4590 is all you need als niet gaat overklokken.

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Nip schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:09:
Heb mijn wenslijst aangepast aan de hand van reacties!

- Ander moederbord
- Andere voeding (is 450w voldoende?)
- Een optische drive die wel leverbaar is
- 8gb RAM!

Hebben jullie nog een case die jullie sterk aanraden? Ik had deze gewoon puur gekozen met het idee "ziet er wel mooi uit".
En toch net al Br00ky zegt neem je weer een overklokbaare i5 met een overklokbare moderbord terwel je in je topic zei dat je niet gaat overklokken :+ . ja 450W is genoeg om je syteem te runnen

Ook zou je moederbord vervangen met een b chip. Je kan ook een H chip nemen als je van plan bent om raid te gebruiken. de eerder genoemde sniper is gewoon een prima ding.

Daarnaast kan je gewoon €20,- besparen door die mx 100 te nemen die iets (niet merkbaar) slommer is.

Met al het geld dat je zo bespaard is toch wel veel leuke games kopen op de aankomende steam summer sale! 8)
[...]

Als ik de CPU niet overklok moet de standaard koeler toch genoeg zijn? Zo niet kan ik altijd nog een koeler bij bestellen. Ik dacht persoonlijk aan de Scythe Mugen 4
Als je hem niet overklokt en je vindt geluid en warmte geen issue dan is die (meuk) intel koeler prima. Als geluid en warmte wel een issue kan je de eerder genoemde koeler nemen

[ Voor 7% gewijzigd door MarcRvB op 04-06-2015 15:30 ]

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 10:42

Vickiieee

Kritische lezer.

br00ky schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:20:
Case is een prima ding, dus kan imo prima zo blijven, maar waarom kies je alsnog voor deze overklokbare set? Een B85/H97 met een 4460/4590 is all you need als niet gaat overklokken.
Helemaal mee eens. Ik las de beginpost en dacht: "Hé!?". Ga je overklokken? Nee. Maar wel een unlocked CPU en een Z-moederbord. Spaar daar geld op en koop een iets krachtiger voeding en/of videokaart ;). Het moet niet natuurlijk, maar als je toch niet gaat overklokken is een GTX980 wel leuk i.p.v. een GTX970 :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Vickiieee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:28:
[...]

Helemaal mee eens. Ik las de beginpost en dacht: "Hé!?". Ga je overklokken? Nee. Maar wel een unlocked CPU en een Z-moederbord. Spaar daar geld op en koop een iets krachtiger voeding en/of videokaart ;). Het moet niet natuurlijk, maar als je toch niet gaat overklokken is een GTX980 wel leuk i.p.v. een GTX970 :D
Hoezo een krachtigere voeding? 450w is meer dan zat.

De 980 is niet zo interesant aangezien die veel duurder is dan de 970 en maar -+10% beter is dan de 970. Ik zou dan eerder veel een 2x R9 290 gaan of enorm veel games op steam :+

• Nip
Excuus, ik heb zoals jullie merken niet zo veel verstand van alle zaken als jullie!

Ik koos voor de i5-4690 simpelweg voor de hogere kloksnelheden. ( 3,5 -> 3,9 vs 3,2 -> 3,4 ghz ). En niet voor een i7 omdat ik gelezen had dat dit overkill is voor gaming. Dus vandaar.

Dus qua moederbord raden jullie de Gigabyte G1.Sniper B6 aan?

EDIT: Heb het wederom aangepast! Ik ga nu even rondkijken en verdiepen in behuizingen en wellicht een GTX980 :) 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Nip op 04-06-2015 15:44 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:07
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Hoezo een krachtigere voeding? 450w is meer dan zat.

De 980 is niet zo interesant aangezien die veel duurder is dan de 970 en maar -+10% beter is dan de 970. Ik zou dan eerder veel een 2x R9 290 gaan of enorm veel games op steam :+
Dit is wel degelijk 20% :)

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Nip schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:38:
Excuus, ik heb zoals jullie merken niet zo veel verstand van alle zaken als jullie!

Ik koos voor de i5-4690 simpelweg voor de hogere kloksnelheden. ( 3,5 -> 3,9 vs 3,2 -> 3,4 ghz ).

Dus qua moederbord raden jullie de Gigabyte G1.Sniper B6 aan?
Als je een hogere kloksnelheid wilt: pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed maar is het niet zonde van je geld om een iets hogere kloksnelheid te nemen. ik bedoel je legt wel €60,- neer voor 100 mhz - 700mhz verschil dan vind ik dat veel (te veel). Een i5 4460 is gewoon prima om te gamen en vorm ook echter geen bottleneck op je spellen.

Die gigabyte heeft wel een betere geluidschip van alle B85 bordjes. Je kan ook de pricewatch: ASRock B85 Pro4 nemen die €15,- goedkoper is
20% meer prestaties maar wel 80% extra neerleggen. ZONDE! Je kan beter 2x een R9 290 nemen aangezien je dan meer prestaties krijgt dan 1 GTX 980

[ Voor 13% gewijzigd door MarcRvB op 04-06-2015 15:47 ]

• Nip
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:45:
[...]

Als je een hogere kloksnelheid wilt: pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed maar is het niet zonde van je geld om een iets hogere kloksnelheid te nemen. ik bedoel je legt wel €60,- neer voor 100 mhz - 700mhz verschil dan vind ik dat veel (te veel). Een i5 4460 is gewoon prima om te gamen en vorm ook echter geen bottleneck op je spellen.

Die gigabyte heeft wel een betere geluidschip van alle B85 bordjes. Je kan ook de pricewatch: ASRock B85 Pro4 nemen die €15,- goedkoper is
Ik zal gaan voor de Gigabyte :) 15 euro voor een iets betere geluidschip is het voor mij waard.

BTW: Eerste keer dat ik werk met die hele wenslijst en zo. Man man man wat werkt dat goed zeg _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Nip op 04-06-2015 15:48 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die geluidschip is vooral interessant wanneer je een vrij goede en zware koptelefoon hebt. De chip van de Pro4 is namelijk ook al wat beter dan gemiddeld, maar het zijn allebei prima plankjes.

Heb je dat scherm met een bepaalde reden uitgekozen? pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is een erg populair ding, welke wat goedkoper is dan die Dell. Groot voordeel is dat er een AMVA+ paneel in zit, waardoor je veel beter contrast hebt dan bij IPS, terwijl je op kleur en kijkhoeken weinig [waarschijnlijk niet merkbaar] inlevert. Heb je voor 15 euro extra toch een wat betrouwbaardere SSD.

Als SSD zou ik zeker een pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB nemen, iets duurder, maar bekendere controller en stroomverliesbescherming.

People as things, that’s where it starts.

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Nu je nog rond de €300,- onder je buget en stilte een eis is kan je de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 nemen. Miscchien ook een kast nemen met een geluidswal?

Kwa GPU kan je 2x de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X nemen. Dan heb je 2 aardige minder snelle kaarten tegen 1 snelle kaart.

• Nip
RobinHood schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:51:
Die geluidschip is vooral interessant wanneer je een vrij goede en zware koptelefoon hebt. De chip van de Pro4 is namelijk ook al wat beter dan gemiddeld, maar het zijn allebei prima plankjes.
Beide prima dus! Hmm ik zal later beslissen welke ik neem.
Heb je dat scherm met een bepaalde reden uitgekozen? pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is een erg populair ding, welke wat goedkoper is dan die Dell. Groot voordeel is dat er een AMVA+ paneel in zit, waardoor je veel beter contrast hebt dan bij IPS, terwijl je op kleur en kijkhoeken weinig [waarschijnlijk niet merkbaar] inlevert. Heb je voor 15 euro extra toch een wat betrouwbaardere SSD.
Ik heb goede ervaringen met Dell monitoren. Iiyama nooit gehad. + De Dell monitor heeft een zeer dunne rand, wat ik mooi vind.
Als SSD zou ik zeker een pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB nemen, iets duurder, maar bekendere controller en stroomverliesbescherming.
Is het dan niet gewoon beter om een Samsung SSD te kopen? Ik had het idee dat de Samsung EVO de beste SSD's zijn.

Dank je wel voor je reactie!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nee, want Samsungs hebben ook geen stroomverliesbescherming.

Samsung maakt daarom absoluut niet de beste SSD's, die eer gaat/ging naar Intel, gevolgd door Crucial/Micron MX en M series

Samsung is het snelst voor een aardige prijs, maar dat maakt ze niet goed!

Paneel van de Iiyama is naar mening wel wat beter, maar het uiterlijk van het scherm zelf is inderdaad wat minder. Zelf kijk ik vooral naar het paneel, zolang het geen roze blingbling behuizing is, boeit het mij weinig.

[ Voor 29% gewijzigd door RobinHood op 04-06-2015 16:05 ]

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

En waar lees je dat de pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB stroombeveiliging heeft? Ik zie dat niet terug zowel op hun website als de pricewatch ;)

EDIT: Sorry helemaal verkeerd gelezen |:( . Ze mogen het in inderdaad op de PW melden.

[ Voor 31% gewijzigd door MarcRvB op 04-06-2015 16:20 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat noemt men opzoeken op de interwebs mijn beste.

http://www.crucial.com/wc...oduct-flyer-letter-en.pdf

Advanced Features
Dynamic Write Acceleration
Redundant Array of Independent
NAND (RAIN)
Exclusive Data Defense
Adaptive Thermal Protection
Power Loss Protection4
Data Path Protection
Active Garbage Collection
TRIM Support
Self Monitoring and Reporting
Technology (SMART)
Error Correction Code (ECC)

4. Refers to data at rest only

Daar lees ik dat dus. Ik ga het wel direct indienen bij de PW commissie. .

• Nip
Top, ik ga voor de MX200. Heb de originele post weer aangepast. Dit gaat het denk ik worden! <+:)

Ik ben hier wel tevreden mee, ga nu voor rond de 300-400 euro aan randapparatuur bij elkaar zoeken!

[ Voor 55% gewijzigd door Nip op 04-06-2015 16:17 ]

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Nip schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:16:
Top, ik ga voor de MX200. Heb de originele post weer aangepast. Dit gaat het denk ik worden! <+:)

Ik ben hier wel tevreden mee, ga nu voor rond de 300-400 euro aan randapparatuur bij elkaar zoeken!
Succes daarmee ;)

Heb je wel een windows licentie by the way?

• Nip
Ja! Toevallig hadden mijn ouders er één over. Scheelt ook weer 100 euro woohoo!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

d:)b

Pagina: 1