Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zoon van 11 ben ik op zoek naar een game laptop.

Hij is een echte gamer en heeft dus al een PS4/Xbox one en Wii U....de PS3 en xbox 360 doen het ook nog :-P

Nu zijn er echter spellen die niet uit komen voor deze gamecomputers, en daarom nu dus op zoek naar een gamelaptop. Hij wil o.a Stranded deep spelen en Minecrafts met mods, begreep dat er veel kan met Steam.

zoek een?
Laptop die bovenstaande games aan kan zonder problemen

Wat is je budget?
Maximaal 750€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Spellen te spelen die niet op de PS4 uit komen en huiswerk natuurlijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://www.mediamarkt.nl/...0,1813988.html?langId=-11

Bovenstaande werd aangeraden door mediamarkt

pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL
Deze vond ik hier

Ik wil er één waar hij minimaal een jaar of 3 mee voorruit kan, ik weet dat een desktop meer mogelijkheden heeft maar die wil hij echt niet .
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald model?

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Verkeerde afdeling :+

Je moet voor laptops naar deze topic gaan: Laptop Aankoopadvies

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor laptops even we een apart forum, dus hierbij een schopje die kant op :)

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Moet het een laptop zijn? Een dekstop is meer waard voor je geld en kan je betere hardware in zetten.

Zo niet, dan is die msi is opzich geen verkeerde laptop om lichte spellen te spelen op een goede kwaliteit en de acer ook niet. Een beter altanatief zou de pricewatch: HP Envy 15-k238nd zijn aangezien die (in mijn ogen) mooier is en een mooi mat scherm heeft.(hij is wel €800,- maar die acer is ook €800,- ) Daarnaast zit er een prima i5-je erin en zit er een SSHD in wat bij lichte prosessen bij wel prima snel is (bij zwaardere processen is hij net so sloom als een normale HDD). Ook zit er een aardige 850m erin en 8GB Ram wat ook niet verkeerd is

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:59:
Moet het een laptop zijn? Een dekstop is meer waard voor je geld en kan je betere hardware in zetten.

Zo niet, dan is die msi is opzich geen verkeerde laptop om lichte spellen te spelen op een goede kwaliteit en de acer ook niet. Een beter altanatief zou de pricewatch: HP Envy 15-k238nd zijn aangezien die (in mijn ogen) mooier is en een mooi mat scherm heeft.(hij is wel €800,- maar die acer is ook €800,- ) Daarnaast zit er een prima i5-je erin en zit er een SSHD in wat bij lichte prosessen bij wel prima snel is (bij zwaardere processen is hij net so sloom als een normale HDD). Ook zit er een aardige 850m erin en 8GB Ram wat ook niet verkeerd is
''Ik wil er één waar hij minimaal een jaar of 3 mee voorruit kan, ik weet dat een desktop meer mogelijkheden heeft maar die wil hij echt niet .
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald model?''

Lezen is ook een kunst. Was er een reden waarom die Acer werd afgeraden? Lijkt me namelijk met jouw budget een prima keus. Zo ook de hierboven beschreven HP. Je kan er altijd later nog een SSD in plaatsen dus zou me niet blind staren op een SSHD. Die MSI is eigenlijk op elk vlak een stuk minder te noemen (wellicht op bouwkwaliteit een tikkie beter). Je hebt je zoon wel lekker vervend lees ik al :p
4 consoles en nu moet er ook nog een game laptop bijkomen? Tjonge :+

[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 04-06-2015 13:17 ]

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Woops dat is de 2de keer op een rij dat ik een grove fout maak :F

En idd een SSD is sneller en ook handig in de toekomt. De HP heeft ten opzichte van de acer een beter scherm, (Mat is beter dan TN) is hij mooier (mijn mening) en zit een iets snellere hardschijf erin. Daarnaast zijn ze evenduur.

De msi raad ik ook af. Ziet er wel gamerig uit maar daar zit ook een slappere gtx 840m erin.

[ Voor 35% gewijzigd door MarcRvB op 04-06-2015 13:26 . Reden: Even een duidelijkere reactie ervan gemaakt ]

• WouterL
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:21:
Woops dat is de 2de keer op een rij dat ik een grove fout maak :F

En idd een SSD is sneller en misschien ook handig in de toekomt. De HP heeft ten opzichte van de acer een beter scherm, (Mat is beter dan TN) is hij mooier (mijn mening) en zit een iets snellere hardschijf erin. Daarnaast zijn ze evenduur.

De msi raad ik ook af. Ziet er wel gamerig uit maar daar zit ook een slappere gtx 840m erin.
Die HP heeft ook gewoon een TN-paneel hoor. :P Alleen dan mat-TN. Mat is geen beeldscherm technologie.
En als ik mij niet vergis is die Acer Nitro ook mat. Het is af en toe lastig en even googelen wat er nou precies aan de hand is met het scherm. Iig hebben de Acer en de HP waarschijnlijk allebei een mat-TN paneel.

[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 04-06-2015 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahah ja beter verwend dan verwaarloosd.....mijn zoon is autistische en er zijn maar heel weinig dingen die hij echt leuk vind...heeft hij ook nog eens een voedselintolerantie waardoor we nooit eens uit eten kunnen of wat dan ook...en dat compenseer ik dus graag met wat anders leuks :-P

Ik zou zelf ook liever een desktop aansluiten op zijn TV, maar ja dat krijg ik er in zijn koppie niet in, en het voordeel is dat de laptop ook mee kan als we eens ergens heen moeten. Dus op zoek naar betaalbare kwaliteit! Fijn dat jullie zo mee denken!

O ja en hij houd van helder beeld dus liefst geen mat scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 13:28 ]

• WouterL
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:28:
Hahah ja beter verwend dan verwaarloosd.....mijn zoon is autistische en er zijn maar heel weinig dingen die hij echt leuk vind...heeft hij ook nog eens een voedselintolerantie waardoor we nooit eens uit eten kunnen of wat dan ook...en dat compenseer ik dus graag met wat anders leuks :-P

Ik zou zelf ook liever een desktop aansluiten op zijn TV, maar ja dat krijg ik er in zijn koppie niet in, en het voordeel is dat de laptop ook mee kan als we eens ergens heen moeten. Dus op zoek naar betaalbare kwaliteit! Fijn dat jullie zo mee denken!

Mat wil niet zeggen dat het scherm niet helder zou zijn. Mat wil zeggen dat het scherm is afgewerkt met een matte coating om reflecties tegen te gaan. E.g dat is handig tijdens het gamen terwijl de zon schijnt. Een erg voorkomende feature op game-laptops. Het beste is om dit even in de winkel te bekijken hoe het je bevalt. Of je kunt de afzonderlijke reviews erbij pakken en kijken wat de maximale helderheid van een bepaald paneel is. Dit wil nog wel eens verschillen. Ik kan je wel vertellen dat gamen overdag op een glossy paneel bijna niet te doen is. (ervaring)

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 04-06-2015 13:32 ]

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Wouter lucassen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Die HP heeft ook gewoon een TN-paneel hoor. :P Alleen dan mat-TN. Mat is geen beeldscherm technologie.
Damm you lipton green ice tea! Door jouw let ik niet op en voel ik me te relaxed!
Natasja74 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:28:

Ips scherm it is then. Ik heb na wat zoeken deze gevonden: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z70-80 . Ik zie alleen geen reviews maar op papier zou die het goed moeten doen. Daarnaast is die 17,3" en weegt die 3(!) KG dat het niet zo erg mobiel maakt.

Onder de moterkap zit:
> De 840M erin. Kan prima minecraft gespeeld worden met wat mods maar de wat zwaardere spellen heeft die moeite mee,
> De nieuwste i5 5200 zou prima moeten doen.
> SSHD zoals eerder uitgelegt iets sneller dan de HDD maar bij hefitigere processen net zo sloom als een HDD. Mijn advies is dan ook in de toekomst een SSD erin te zetten
> Een full HD ips (zonder mat) scherm
> 8 GB aan ram

Je kan ook zijn i7 broer kunnen nemen: pricewatch: Lenovo Z70-80 80FG002WNX deze heeft wel een HDD maar als je in de toekomst een SSD erin zet is die lekker snel

• WouterL
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:42:
[...]

Damm you lipton green ice tea! Door jouw let ik niet op en voel ik me te relaxed!
[...]

Ips scherm it is then. Ik heb na wat zoeken deze gevonden: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z70-80 . Ik zie alleen geen reviews maar op papier zou die het goed moeten doen. Daarnaast is die 17,3" en weegt die 3(!) KG dat het niet zo erg mobiel maakt.

Onder de moterkap zit:
> De 840M erin. Kan prima minecraft gespeeld worden met wat mods maar de wat zwaardere spellen heeft die moeite mee,
> De nieuwste i5 5200 zou prima moeten doen.
> SSHD zoals eerder uitgelegt iets sneller dan de HDD maar bij hefitigere processen net zo sloom als een HDD. Mijn advies is dan ook in de toekomst een SSD erin te zetten
> Een full HD ips (zonder mat) scherm
> 8 GB aan ram

Je kan ook zijn i7 broer kunnen nemen: pricewatch: Lenovo Z70-80 80FG002WNX deze heeft wel een HDD maar als je in de toekomst een SSD erin zet is die lekker snel
Door de wensen van de TS en de uitdrukkelijk eis dat het moet gaan om een ''game-laptop'' is een 840m simpelweg te ontoereikend. Als minimale eis zou ik dan ook een 850m aanhouden.

Mocht schermkwaliteit echt een ++ zijn kun je de laptop altijd nog extern aansluiten op een groter scherm (de tv bijvoorbeeld)?

Wil je IPS en een 850m combineren dan kom je volgens de pricewatch op minimaal 880 euro, een slag boven je budget. Toch kan ik je net als Marc op het hart drukken; een desktop is een stuk toekomst bestendiger. Voor hetzelfde geld heb je een bak die een stuk toekomst bestendiger is. Je kunt er bijvoorbeeld een mini itx systeempje van bouwen ter grote van een console. Zelfs voor 880 euro heb je "slechts" een 850m wat weliswaar genoeg is om de meeste spellen op acceptabele instellingen af te spelen maar nauwelijks toekomst bestendig is. Wil je naar desktop prestatie hardware aanschaffen zit je alweer richting de 1500 euro te kijken. Mobiliteit komt met een prijs. Leg je zoon dit voor en vraag hoe belangrijk de mobiliteit nu eigenlijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door WouterL op 04-06-2015 13:53 ]

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
Als dat het budget is en je wilt een gaming laptop zou ik kijken naar aanbiedingen of anders tweedehands hier kijken! nieuw zit je al net tegen een kaart aan die niet zo is....

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Als je 2de hans niet erg vindt is deze laptop wel idiaal! V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y50-70-01132

Hij heeft zelf een IPS scherm erin gezet wat zeer fijn is. Ook heeft deze laptop een krachtige 860m, een i7 en 8gb aan ram. Ten slotte heeft deze laptop ook nog 1 jaar garantie

• WouterL
MarcRvB schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:22:
Als je 2de hans niet erg vindt is deze laptop wel idiaal! V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y50-70-01132

Hij heeft zelf een IPS scherm erin gezet wat zeer fijn is. Ook heeft deze laptop een krachtige 860m, een i7 en 8gb aan ram. Ten slotte heeft deze laptop ook nog 1 jaar garantie
En een deuk in de hoek:p

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Daarom is die ook scherp geprijsed :+

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Dit maybe ? ; http://www.paradigit.nl/l...-75/80037244/details.aspx @ € 488,--

AMD FX7500 CPU,Full HD scherm, 2x 4GB, R7 M260X 2GB, 500GB SSHD ;)

Info over de GPU ; http://www.notebookcheck....on-R7-M260X.122211.0.html

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-06-2015 14:33 ]

• WouterL
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:29:

Dat is echt een lower end gpu equivalent aan de 830M.

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:29:

Thanks to its relatively high memory bandwidth, the performance of the Radeon R7 M260X is similar to the Nvidia GeForce 830M and GeForce GT 730M.
Bron: http://www.notebookcheck....on-R7-M260X.122211.0.html

Wouter lucassen heeft een paar posts terug geplaats dat een 850m minimaal nodig is om gewoon te kunnen gamen, Dus geen vergelijkbare 730/830m
Wouter lucassen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Door de wensen van de TS en de uitdrukkelijk eis dat het moet gaan om een ''game-laptop'' is een 840m simpelweg te ontoereikend. Als minimale eis zou ik dan ook een 850m aanhouden.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcRvB op 04-06-2015 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is niet heilig, ik wil wel dat hij zonder lags minecraft etc kan spelem et mods...anders kunnenw e het net zo goed niet doen. Tweede hands vind ik reskant gezien ik er zelf helemaal geen verstand van heb, althans weinig :-P

• WouterL
Wat dacht je van de mainstream laptop van de BBG?
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2015
Voor 889 euro krijg je dan :

- Een SSD
- Een prima videokaart
- Een mooi FHD IPS paneel

Verwijderd

Voor de games die hij wil spelen is een 840M ook makkelijk voldoende.
En met een 840M of 845M kun je ook nog best een degelijk spelletje spelen later.
Dus ik zou me niet blind staren op die 850M.

Het is net wat je wilt betalen. Ga je richting de 900 euro ga dan gelijk voor die 850M en een volwaardige cpu, dus geen U-cpu, is mijn advies.

• weszz
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:29:
Voor de games die hij wil spelen is een 840M ook makkelijk voldoende.
En met een 840M of 845M kun je ook nog best een degelijk spelletje spelen later.
Dus ik zou me niet blind staren op die 850M.

Het is net wat je wilt betalen. Ga je richting de 900 euro ga dan gelijk voor die 850M en een volwaardige cpu, dus geen U-cpu, is mijn advies.
Met hem eens, GPU 840M is best een kaart(afhankelijk van hoevel GB) en zal zeker voor minecraft + mods voldoende moeten zijn ^^

Komen er daarentegen flinke graphics mods over heen dan begint ook Minecraft nog een flink zwaar spel te worden...Dus zoals vermeld. krik je budget wat omhoog (ala 900) en je krijgt een laptop van een betere klasse. Is 750 echt je max dan zijn de opties die je nu krijgt en zelf zocht toch wel het beste wat je zult vinden.

Mijn neefje heeft ook autisme en merk wel dat het er meer om gaat wat hij leuk vindt moet lopen, maar zo leerde ik hem al snel dat als ik het wilde spelen en mooi vond, hij dat ook snel mooi vond. Zal vanavond even wat dieper op de eisen in gaan en met wat hopelijk leuke opties komen, zal b.v. ook denken aan degelijkheid en eventueel wat...tegen een stootje kan

[ Voor 16% gewijzigd door weszz op 04-06-2015 18:51 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet tegen een stootje te kunnen, hij is echt heel zuinig op zijn spullen (kan ik nog van leren).
Budget oprkikken als hij er dan langer mee doet isprima, een jaar of 3 de nieuwe spellen voor pc spelen is de wens. gtx 850m dus i7? of is i5 ook ok?

• WouterL
Jaar of drie zou ik minimaal voor een 860 gaan. En zelfs dat is voor de huidige AAA titels amper voldoende. Laptop gaming is gewoon erg duur.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:43:
Hoeft niet tegen een stootje te kunnen, hij is echt heel zuinig op zijn spullen (kan ik nog van leren).
Budget oprkikken als hij er dan langer mee doet isprima, een jaar of 3 de nieuwe spellen voor pc spelen is de wens. gtx 850m dus i7? of is i5 ook ok?
Een i5 of i7 maakt niet zoveel verschil. Voor de meeste zaken in combinatie met een 860m is een i5 meer dan voldoende. Ik heb overigens wel altijd het idee dat je pas echt verschil gaat merken als je een 860m hebt

Nickname KasPlantje.

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 12:49

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11 12:34
Die U versies van de processor zijn toch niet aan te raden hoor. Dat zijn ultra zuinige processoren en dat is voor gamen toch niet aan te raden.

[ Voor 68% gewijzigd door Arjant2 op 09-06-2015 10:46 ]

• ivo001
Het gaat vooral in de videokaart toch?

• ivo001
Weer nieuwe lading in de uitverkoop bij Paradigit. Misschien voor €798 deze?
http://www.paradigit.nl/a...s&utm_medium=pricecompare
Mat
IPS
i5-4210H Quad-core
GTX 860M
8GB Ram
1TB SSHD

• weszz
Nette prijs, nette kaart, net design. Al met al een erg mooie laptop voor een erg goeie prijs! Zou overigens wel kijken naar de koeling en reviews. Zelf totaal geen idee hoe goed die nou echt is. Maar dat kun je ook door gewoon type laptop in google te gooien en eventueel bij youtube kijken naar een unboxing

• ivo001
En anders kan je ook nog kijken naar de Asus N551JK, maar die is met €868 wel stuk boven budget
http://www.paradigit.nl/a...79h/80036777/details.aspx

Verwijderd

Nee, want dat is touch. Je hebt een keyboard nodig.. Die kun je waarschijnlijk wel los aansluiten.
Maar volgens mij heb je inmiddels prima advies gekregen hier. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hahah ik heb een wat lastig kind...die heeft zo zijn eigen idee wat wel of niet kan en dat strookt niet altijd met wat praktische is. Dus ik probeer daar een midden weg in te vinden...hij twijfelt tussen kast en laptop. Maar een kast moet hij aan zijn eigen tv aansluiten, maar dat kan er in zijn bolletje niet in....hij wil dan weer een apart scherm, maar dat past niet in de kamer. dus zodoende excuus....

• weszz
Blijf erbij dat die Acer echt wel een top keuze is. Gewoon even wat zoeken en wat mensen ervan vinden. Is echt wel een hele nette prijs voor wat je krijgt!!

En als de twijfel nog ligt in kast/laptop kan dat misschien komen omdat het voor hem gewoon te lang duurt en dan gaat hij andere dingen ook gewoon leuk vinden...Knoop dan toch maar een keer doorhakken? :P

Pagina: 1