werkgever weet wat ik op tweakers post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Beste adjes

Mijn werkgever (marketingafdeling) heeft mij vandaag een mail gestuurd of ik een bepaalde post op tweakers wil aanpassen. Niet dat ik iets te verbergen heb maar hoe kan dit? mijn naam is hier niet bekend op tweakers

gr
sparta :)

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 04-06-2015 12:48 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Meekijkprogramma op het werk dat in de gaten houd wat je doet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is van zat mensen niet zo moeilijk om uit te zoeken wie het zijn, door de posts in de openbare forums, daar hoef je geen spyware voor te installeren. Anoniem zijn op het internet is erg moeilijk :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:34

Daniel36

vernieuwde formule

wtf!
of hij is een tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:38

g0tanks

Moderator CSA
Wel bijzonder. Om wat voor soort posts gaat het, als ik vragen mag?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
Ugh... is dat niet privesfeer <> werksfeer verstrengeling en moet je niet zomaar toelaten?
Gaat het over iets over uw werkgever dat je gepost hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-06-2015 12:42 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Het is toch niet zo dat mijn naam bekend is hier op tweakers.. dat is meer het punt :) de enige die dat weten zijn de mensen van het tweakers HQ.. die kunnen mijn email zien die gekoppeld is aan mijn account en dat is mijn naam.. maar dat is toch niet zichtbaar voor mij werkgever? (of andere tweakers)?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wellicht heeft hij ook HKXS :)

hallo baas !

reageer op zijn mail of hij even bij je langskomt om het 'probleem' te bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:45:
Het is toch niet zo dat mijn naam bekend is hier op tweakers.. dat is meer het punt :) de enige die dat weten zijn de mensen van het tweakers HQ.. die kunnen mijn email zien die gekoppeld is aan mijn account en dat is mijn naam.. maar dat is toch niet zichtbaar voor mij werkgever? (of andere tweakers)?
Die informatie is inderdaad niet publiek en wordt ook niet publiek gemaakt. Maar heb je ze het gevraagd? Dit is namelijk iets waar ze zich mogelijk op zeer dun ijs begeven, dus maak duidelijk dat je niet gediend bent van een dergelijke inbreuk op prive-communicatie? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Die informatie is inderdaad niet publiek en wordt ook niet publiek gemaakt. Maar heb je ze het gevraagd? Dit is namelijk iets waar ze zich mogelijk op zeer dun ijs begeven, dus maak duidelijk dat je niet gediend bent van een dergelijke inbreuk op prive-communicatie? :)
Heb het inderdaad via werkmail (intern) aangegeven..
Het is toch niet zo dat een bedrijf een account kopen bij tweakers wat alles en iedereen zijn email kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dat ligt er natuurlijk aan om wat voor post het gaat. Als jij (per ongeluk) bedrijfs info hier hebt gepost die (nog) niet naar buiten mocht hebben ze wel een punt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:20
Je postcode is in elk geval te vinden via V&A. Als er iets in je post staat wat te linken is aan je werkgever, en als die vervolgens drie keer klikt en je postcode vindt, is 1 en 1 snel bij elkaar opgeteld waarschijnlijk.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:51:
Dat ligt er natuurlijk aan om wat voor post het gaat. Als jij (per ongeluk) bedrijfs info hier hebt gepost die (nog) niet naar buiten mocht hebben ze wel een punt...
heeft hier niks mee te maken :) maar dan blijft de vraag ''hoe komen ze achter mijn naam?'' (ondanks dat ik niks te verbergen heb, gaat om het principe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Heb het inderdaad via werkmail (intern) aangegeven..
Het is toch niet zo dat een bedrijf een account kopen bij tweakers wat alles en iedereen zijn email kan zien?
Nee, natuurlijk niet :)

Kan het niet zo zijn dat ze gewoon puur op basis van de inhoud van de reacties doorhadden dat het van jou moest komen? Of dat er zoals hierboven wordt aangegeven toch via via wat meer identificerende info te vinden is rond jouw account dan je dacht?

Het alternatieve scenario zal richting monitoren van netwerkverkeer of zo gaan. Waarbij dat echt niet per se ongeoorloofd is. De marketing afdeling houdt ongetwijfeld bij wat er online over het bedrijf wordt geschreven (via speciale tools of door zelf gewoon een beetje te googlen en zo). Als ze dan reacties zien die bijvoorbeeld niet OK zijn met betrekking tot bijvoorbeeld afspraken in je arbeidsovereenkomst, dan is het best toegestaan dat ze dan even uit proberen te vinden wie dat geweest is (zie ook het voorbeeld van Fiber).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antaresje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:52:
Je postcode is in elk geval te vinden via V&A. Als er iets in je post staat wat te linken is aan je werkgever, en als die vervolgens drie keer klikt en je postcode vindt, is 1 en 1 snel bij elkaar opgeteld waarschijnlijk.
Vervolgens is je echte naam al te herleiden via de beoordelingen die je krijgt via je advertenties. Voor mij toen een reden geweest om echt alleen met mijn username te communiceren.
Mocht men toch mijn naam gebruiken dan vraag ik aan een modje of ze dat willen wijzigen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Als jij hier iets post wat verder niemand hier kan weten is het soms niet zo moeilijk om te gokken dat jij het bent...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Vervolgens is je echte naam al te herleiden via de beoordelingen die je krijgt via je advertenties. Voor mij toen een reden geweest om echt alleen met mijn username te communiceren.
Mocht men toch mijn naam gebruiken dan vraag ik aan een modje of ze dat willen wijzigen.
ahh bedankt! was me nog niet opgevallen.. Hoe doe ik dit?
Fiber schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:55:
Als jij hier iets post wat verder niemand hier kan weten is het soms niet zo moeilijk om te gokken dat jij het bent...
nee gewoon publiek bekend

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 04-06-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:53:
[...]

heeft hier niks mee te maken :) maar dan blijft de vraag ''hoe komen ze achter mijn naam?'' (ondanks dat ik niks te verbergen heb, gaat om het principe)
Dat hebben ze gedaan door informatie die jij zelf op Tweakers hebt gezet te combineren. Wij geven geen persoonlijke informatie.

Daarbij is het mogelijk dat ze specifieke url's in hun logs hebben gevonden en die daarmee hebben gecombineerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:55:
[...]

Open een topic in V&A Feedback. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:55:
[...]

[...]

nee gewoon publiek bekend
Gewoon, Schop een modje.

En dan een dm sturen natuurlijk. Geen topic aanmaken want dan wek je weer de aandacht voor anderen die het topic zien want nieuwsgierig.........

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:25
Na wat overtuiging van een mede tweaker info verwijderd. Maar bedenk je goed dat alles te achterhalen is.

Google eens op je nickname. en op je eigen naam. Ergens is de connectie. En die gaat dan altijd twee kanten op.

[ Voor 78% gewijzigd door inbedrijf op 04-06-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:50:
Kom op, zeg. We zijn geen evil Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we allemaal TS zijn naam gaan spammen. Dat zal zeker helpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je een pc van de baas om mee te posten?
Of het wifi netwerk icm je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22
Misschien een raar idee, maar vraag het eens aan je werkgever? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
inbedrijf schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:59:
.....

Je werkgever kan de link dan wel redelijk snel leggen.
Als je dat soort info nou even via DM doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 06:48
Het lijkt mij ook de juiste vraag of je de informatie via het netwerk van jou werkgever hebt gepost.
Zo ja, dan is de kans groot dat het verkeer gemonitord word.
Anders heeft hij het waarschijnlijk kunnen uitvogelen via google etc zoals gebruiker inbedrijf ook deed.

Hoe dan ook, als hij dat gevonden heeft zit het er dik in dat hij dit ook ziet. Misschien is het nog niet eens zo'n gek idee om het even persoonlijk met hem te bespreken. Via een forum achterhalen hoe het gebeurd is schiet misschien in het verkeerde keelgat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Oh, ik zou gewoon over je schouder meekijken :) Meestal is het antwoord veel simpeler dan je denkt.
Overigens is het al vaker gezegd; ga in gesprek, dit is op zich wel een bijzondere manier van communiceren en controleren. Los van of iets wel/niet mag is een goed gesprek altijd beter dan een boel gedoe.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hebben de posts die aangepast dienen te worden met je werk te maken? Als dat de trigger is het niet moeilijk om te achterhalen wie jij (ongeveer) bent n.a.v. de gegevens die je publiekelijk online hebt achter gelaten.

Als de post niets met je werk te maken is het vermoedelijk "afgeluisterd". Dat kan zowel fysiek als technisch of een combinatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:14:
Overigens is het al vaker gezegd; ga in gesprek, dit is op zich wel een bijzondere manier van communiceren en controleren. Los van of iets wel/niet mag is een goed gesprek altijd beter dan een boel gedoe.
^^

een mail van je baas krijgen ipv persoonlijk contact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
Naast de V&A feedback is het ook makkelijk terug te vinden als je dezelfde username op andere plekken ook nog gebruikt om de link te leggern waar wellicht je eigen naam staat. Heb jij toevallig van de week het filmpje van Last week tonight with John Oliver over de Fifa geliked? Zo ja - zou ik daar ook eens naar kijken.

Overigens wel benieuwd wat voor post je had geschreven dan dat je baas zich er druk over maakt.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Euh wel eens nagedacht dat al het internetverkeer misschien wel gemonitored wordt of via een proxyserver gaat? Als je dan op bepaald tijden naar tweakers.net en misschien wel naar je MyReact is het vrij snel bekend dat jij het bent.

Stel:
- Werkgever ziet proxyverkeer naar Tweaker (diverse sites waaronder Myreact)
- Werkgever klikt op myreact posts... bekijkt zaken en mailt B.

Het komt van jouw PC af / opgevraagd via jouw username.

Maar ik vind het raar dat ze dat per mail vragen. Misschien netter als ze je hadden gebeld of persoonlijk waren langsgekomen. Daarbij mag je volgens mij niet zomaar door iemand zijn internetverkeer gaan ivm de privacy. Maar goed als je hiervoor getekend hebt dan weer wel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:35:
Beste adjes

Mijn werkgever (marketingafdeling) heeft mij vandaag een mail gestuurd of ik een bepaalde post op tweakers wil aanpassen. Niet dat ik iets te verbergen heb maar hoe kan dit? mijn naam is hier niet bekend op tweakers

gr
sparta :)
Dus *naam*? @google

[ Voor 1% gewijzigd door NMe op 04-06-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:46
SharpY schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:47:
Naast de V&A feedback is het ook makkelijk terug te vinden als je dezelfde username op andere plekken ook nog gebruikt om de link te leggern waar wellicht je eigen naam staat. Heb jij toevallig van de week het filmpje van Last week tonight with John Oliver over de Fifa geliked? Zo ja - zou ik daar ook eens naar kijken.

Overigens wel benieuwd wat voor post je had geschreven dan dat je baas zich er druk over maakt.
Voornaam is inderdaad in enkele secondes te vinden.

Overigens ook wel benieuwd wat ze verzochten om aan te passen :o

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Nu weet je werkgever ook dat je er onder uit probeert te komen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AdPIC01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
De kans is natuurlijk wel heel groot dat het internet verkeer op de werk locatie gemonitord wordt.

Eerlijk gezegd vind ik het schandelijk dat Tweakers anno 2015 nog geen HTTPS (SSL/TLS) gebruikt. En dan kun je wel zeggen.. ja maar we hebben niks te verbergen maar daar gaat het niet om. Veiligheid voorop en van een serieuze technologie site verwacht je dat ze dit inzien.

Was dit via HTTPS gegaan was het een stuk lastiger, misschien hebben ze dan een proxy die SSL verbindingen inzichtelijk maakt echter dan kun je dat zien aan het certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
HTTPS gaat heus niet verbergen dat je naar een bepaalde URL surft...

En aangezien het een publiek forum betreft, is dat ook bijhorend topic ook snel gevonden...

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
Terrestrial schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:06:

Eerlijk gezegd vind ik het schandelijk dat Tweakers anno 2015 nog geen HTTPS (SSL/TLS) gebruikt. En dan kun je wel zeggen.. ja maar we hebben niks te verbergen maar daar gaat het niet om. Veiligheid voorop en van een serieuze technologie site verwacht je dat ze dit inzien.
Yip.. hetgene wat ik het raarste vind is... je kunt perfect https:// voordoen en dan gaat het perfect, maar zodra je op een andere link/post klikt vlieg je dood vrolijk terug naar http:// ...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Of ze je monitoren zou je terug moeten kunnen vinden in het ICT-regelement. Mocht daar niks instaan (of er niet zijn), dan mogen ze je wettelijk gezien dus niet monitoren.

Echter, Tweakers is publiekelijk toegankelijk, kan net zo goed zijn dat een collega jou username kent en toevallig tegen jou berichten aangelopen is en dit gemeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

HyperBart schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:14:
HTTPS gaat heus niet verbergen dat je naar een bepaalde URL surft...

En aangezien het een publiek forum betreft, is dat ook bijhorend topic ook snel gevonden...
Op HTTPS kan je werkgever in principe alleen de DNS naam en het IP adres van de website zien. De rest van de URL is niet zichtbaar. Het is dan ook niet mogelijk om specifieke topics uit de logging te halen.

Uiteraard kun je als bedrijf HTTPS verkeer aftappen als je écht wil, maar dat is nog niet zo makkelijk. Je moet de PC en browser wijsmaken om een eigen CA certificaat te vertrouwen en voor elke beveiligde website een eigen certificaat afgeven. Dat gaat wel erg ver, maar er bestaat uiteraard software die dit mogelijk maakt.

Mocht iemand ooit twijfels hebben of z'n werkgever HTTPS verkeer loopt te tappen, er is een simpel truukje om hierover zekerheid te krijgen. Bezoek een HTTPS site met een EV certificaat (zo'n groene balk waar de naam van het bedrijf of instelling in getoond wordt, bijv. de site van je eigen bank). Als dit groene balkje niet getoond wordt, maar de verbinding is wel beveiligd met een slotje, dan is het foute boel. EV certificaten genieten namelijk een speciale bescherming, deze mogen alleen door bepaalde CA's uitgegeven worden en die zijn hardcoded in alle browsers opgenomen. Zodoende zijn dit soort certificaten eigenlijk niet te faken zonder de broncode van Chrome of Firefox aan te passen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
I stand corrected, ik dacht dat URL's buiten de versleuteling vielen, blijkbaar niet... Mi scusi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik gebruik zelf ook nog https everywhere waardoor het grootste deel van de pagina's op tweakers omgezet worden in https. Submit (op het forum of in zoekvakken etc) lijken niet via https te gaan.

Overigens, de URL's vallen dan wel binnen de versleuteling, via het IP adress van de website is dus nog wel te achterhalen welke sites je bezoekt (hoewel lastiger want sommige sites delen IP adressen, vraag mij af hoe dat bijvoorbeeld met Cloudflare gaan, zouden ze dan alleen het Cloudflare IP zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Ik vraag mij af wat de reden is voor jou werkgever om jou te vragen om posts aan te passen. Ten eerste kunnen we aan jou account niet zien aan welke werkgever jij gekoppeld bent. Ten tweede lijkt het me geen schone zaak om zomaar reactie aan te passen om een bepaald merk of bedrijf ineens in een beter daglicht te zetten. Ik zou er niet mee accoord gaan gezien dit tegen alle priciepes in gaat. Hoe dan ook, vreemde gang van zaken.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
Dorus schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:02:
Ik gebruik zelf ook nog https everywhere waardoor het grootste deel van de pagina's op tweakers omgezet worden in https. Submit (op het forum of in zoekvakken etc) lijken niet via https te gaan.

Overigens, de URL's vallen dan wel binnen de versleuteling, via het IP adress van de website is dus nog wel te achterhalen welke sites je bezoekt (hoewel lastiger want sommige sites delen IP adressen, vraag mij af hoe dat bijvoorbeeld met Cloudflare gaan, zouden ze dan alleen het Cloudflare IP zien?)
Maar of je nou naar http://url gaat of naar https://url gaat maakt echt geen stuiver uit. HTTPS gaat over de communicatie tussen jou en de website. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
MuddyMagical schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Maar of je nou naar http://url gaat of naar https://url gaat maakt echt geen stuiver uit. HTTPS gaat over de communicatie tussen jou en de website. Meer niet.
Maar als het verkeer tussen mij en de website versleuteld is, dan kunnen tussenliggende partijen (Werkgever, ISP, Overheid, NSA) toch niet zien wat ik verstuur? Dat is toch juist het punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
Nee, maar als je naar MuddyMagical gaat is het niet echt lastig om op basis van het URL de nickname te vinden.
Trouwens, die NSA mag je van je lijstje halen. Die mogen op het lijstje van 'wel kunnen meelezen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
EEeehrm, je weet dat de URL ook versleuteld wordt? DexterDee hierboven legde dat al haarfijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

En wat nu als je het ze gewoon vraagt?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

jip_86 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:57:
Nu weet je werkgever ook dat je er onder uit probeert te komen ;)

[afbeelding]
Zo ben ik hier ook uitgekomen :+

Dussss. Aangezien ik nu nieuwsgierig geworden ben: wat was het dat je aan moest passen en waarom? :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Als je de bedrijfsnaam liet vallen, is het al te vinden in google. Daarbij kan hij het aan alles herleiden, stijl van typen, woorden die je gebruikt, bekende spelvaudten, etc.
Ook kan hij een keer op je scherm hebben meegekeken en je avatar gezien en per toeval jou gevonden hebben.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 14:01

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

Het is trouwens ook niet handig om dezelfde gebruikersnaam te gebruiken bij YouTube en dan vervolgens je Voornaam te gebruiken :). Even je gebruikersnaam Google'n en ik weet dat je *naam* heet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 04-06-2015 18:34 ]

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telerion
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:32
En bij je aanbieding openbaar op tweakers staat als locatie Eindhoven (NL), dat is dan waarschijnlijk voldoende, mochten er meerdere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Met zo'n actief account als jij hebt is het niet zo heel moeilijk om een uitgebreid profiel van je te schetsen. Buiten de bovengenoemde dingen kan ik uit je 114 productreviews ook exact halen met wat voor spullen je werkt en wat je ervan vind.

Maar los daarvan, Tweakers.net is een openbaar forum, daar moet sws altijd uitkijken wat je zegt over dingen die eigenlijk achter gesloten deuren horen. Ik weet niet wat voor dingen je hebt gezegd over je werkgever. Al gaat het om bedrijfsgeheimen mag je blij zijn als je er met een een mailtje en een verzoek om de posts aan te passen ervan af komt. Al gaat het om het aankaarten van wat mindere kanten het bedrijf kan je je op je vrijheid van meningsuiting beroepen, maar het is niet netjes om dat op een openbaar forum aan te kaarten. Het is netter en effectiever omdat gewoon met je baas uit te spreken.

Het zou voor on btw wel makkelijker zijn als je aangeeft tegen welke posts je werkgever bezwaar heeft(alleen als je dat zelf wilt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:26
Ik zou in ieder geval even je post aanpassen en het met je leidinggevende bespreken. Veel meer valt er niet achter te zoeken. Het moet zo onderhand duidelijk zijn dat je overal traceerbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:30

Spoooky

Core temp 37°C

Zou het kunnen zijn dat het bedrijf en niet zoveel problemen met jouw bezoekjes aan tweakers.net heeft, maar dat zij getriggerd werden door de niet zo positieve vermelding in combinatie met de bedijfsnaam?

Zoals hier boven door anderen al aangegeven, zal je werkgever naar aanleiding van deze post even verder gezocht hebben en uiteindelijk bij jou terecht zijn gekomen.

tip: Bedrijven vinden het niet fijn als werknemers zich in het openbaar negatief uitlaten over het bedrijf. Doe je het wel ( ook al ben je niet met voor en achternaam geregistreerd), dan loop je de kans dat het bedrijf je zal vragen om de post aan te passen.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
RagingPenguin schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:41:
Met zo'n actief account als jij hebt is het niet zo heel moeilijk om een uitgebreid profiel van je te schetsen. Buiten de bovengenoemde dingen kan ik uit je 114 productreviews ook exact halen met wat voor spullen je werkt en wat je ervan vind.

Maar los daarvan, Tweakers.net is een openbaar forum, daar moet sws altijd uitkijken wat je zegt over dingen die eigenlijk achter gesloten deuren horen. Ik weet niet wat voor dingen je hebt gezegd over je werkgever. Al gaat het om bedrijfsgeheimen mag je blij zijn als je er met een een mailtje en een verzoek om de posts aan te passen ervan af komt. Al gaat het om het aankaarten van wat mindere kanten het bedrijf kan je je op je vrijheid van meningsuiting beroepen, maar het is niet netjes om dat op een openbaar forum aan te kaarten. Het is netter en effectiever omdat gewoon met je baas uit te spreken.

Het zou voor on btw wel makkelijker zijn als je aangeeft tegen welke posts je werkgever bezwaar heeft(alleen als je dat zelf wilt natuurlijk)
haha nee was niks negatief ofzo gewoon een link naar een actie die ze hebben ;) dus eerder positief haha
nogmaals ze mogen alles van me weten alleen vond het alleen raar dat ze best snel wisten dat ik het was maar volgens reactie's is het idd best makkelijk om erachter te komen :P weer wat geleerd :) heb t een en ander afgesloten en weggehaald.

Bedankt mensen! mag dicht :)

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 04-06-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dan zien ze dus ineens veel verkeer, kijken naar de bron (jouw post op tweakers )en zoeken uit wie dat is, naam dus. Mailtje is zo g es tuurd

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 04-06-2015 20:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:03:
Ja dan zien ze dus ineens veel verkeer
ik zit gewoon thuis hoor? :+

maarjah genoeg discussie :) topic gaat toch dicht bijna denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topics gaan zelden dicht, meestal alleen als het compleet ontspoort is of als TS een slechte startpost heeft gemaakt en geen moeite wil doen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me roept iets met Instagram en ziet ineens fotos van TS.

Die grote fan blijkt te zijn op iedere website dezelfde nick te gebruiken. En hetzelfde plaatje... ander plaatje op flipmeme.com

Instagram slideshow met dit liedje YouTube: Years & Years - King (Official Video)
[quote]I've got to keep it down tonight

And oh, oh, oh
I was a king under your control
And oh, oh, oh
I wanna feel ...[/quote] :/

Goh, hoe zou je werkgever nou d'r achter zijn gekomen, als ik een paar minuten nodig heb om jouw foto's te vinden.
spartacusNL ≠ spartacusNLD

Oeh, soundcloud niet zijn naam noemen. d:)b

Geen plaatjes op ImageShack meer?

SpartacusNLD
Nov 22,2012, 2:51am
as someone with dyslexia I can confirm this, happens all the time..

[ Voor 36% gewijzigd door Dirk op 04-06-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet het niet zeker, maar je weet dat je op een website kan zien waar het verkeer vandaan komt? Dus veel bezoekers die allemaal vanaf een specifieke link pp tweakers komen, En daar staat jouw bericht...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:27:
Topics gaan zelden dicht, meestal alleen als het compleet ontspoort is of als TS een slechte startpost heeft gemaakt en geen moeite wil doen ;)
noujah t is nu blijkbaar een topic geworden om mij te laten zien dat ik beter moet uitkijken met de dingen die ik post onder mijn username :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan is ie dus niet ontspoort, maar wordt je met de neus op de feiten gedrukt :+ , geen reden om het topic te sluiten lijkt mij :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:32:
[...]

noujah t is nu blijkbaar een topic geworden om mij te laten zien dat ik beter moet uitkijken met de dingen die ik post onder mijn username :P
Het ligt er natuurlijk aan wat je post maar als je niks fout doet zou ik me post zeker niet gaan aanpassen! En je echte naam op internet gebruiken is nooit verstandig.

Tevens zou ik de werkgever op hun gedrag aanspreken. En duidelijk laten weten dat je hier niet van gediend bent en recht hebt op privacy. En indien nodig bereid bent een klacht in te dienen bij diverse instanties. Maak ze maar flink bang. Nu proberen ze jou te intimideren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Als je er van ui ga dat alle google links kloppen, is je username gelinkt met:
Opo
Androidworld
Battlefield
Poker
forum.iculture
airsoft

wat zijn er trouwens veel site's die tweakers spul gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 18:18
je kan via data van je bedrijf zien wat iemand op internet doen, hij zal waarschijnlijk bij je cookies je naam zien staan en was benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Als je zegt niets te verbergen te hebben, dan kan je er dus open mee naar je baas/bedrijf gaan. Gewoon vragen wat hun strategieën zijn. Je merkt daar al snel genoeg of zich op dun ijs bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:48:
Als je zegt niets te verbergen te hebben, dan kan je er dus open mee naar je baas/bedrijf gaan. Gewoon vragen wat hun strategieën zijn. Je merkt daar al snel genoeg of zich op dun ijs bevinden.
gedaan.. ze geven aan dat ze alleen Google en een ervaren programmeur nodig hadden :9 waar ze dan die programmeur voor nodig hadden weet ik ook niet gezien de reactie's in dit topic maar daar ben ik verder niet op ingegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:18
Helemaal niet verkeerd om af en toe eens je naam / nickname door Google te gooien en te kijken of je het eens bent met de zoekresultaten. Als dat niet het geval is zorgen dat je je troep op internet opruimt.

Verder is HTTPS Everywhere e.d. een hele goede, maarja de meeste bedrijven gebruiken verplicht IE en dan kun je dat soort plugins al niet gebruiken.

Verder zit ik met m'n smartphone wel op het WiFi-netwerk van het bedrijf, maar trek ik alles door een VPN-tunnel naar huis heen. Heb niks te verbergen, maar je hoeft maar één rare foto o.i.d. te krijgen en dat wordt toevallig uit een log gepeuterd en je hebt al gezeur, om niks.
Met bijv. 'Tasker' op Android kun je het zo instellen dat hij automatisch VPN activeert als je op netwerk X zit (of alle netwerken behalve je thuisnetwerk). Heb je er helemaal geen omkijken naar.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
gambieter schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Volgens mij hebben de meeste mensen standaard in het contract staan dat je geheimhouding e.d. hebt en ook niet slecht over de werkgever mag spreken met klanten en/of in het openbaar, alleen in de privesfeer... als de post niet in een afgesloten deel van het forum is geplaatst dan heeft de werkgever absoluut een punt.

Ik vind met google zelfs 'jurispudentie' dat zelfs ex-werknemers nog worden aangepakt door de ex-werkgever en bij de huidige werkgever werden ontslagen vanwege negatieve uitlatingen of het delen van 'bedrijfsgeheimen'.

Zo glad is dat ijs volgens mij niet...

En wat Thinkpad zegt, als ik niet op mijn 'eigen verbindingen' zit dan doe ik ook het meeste met VPN oid... je weet sowieso nooit wie er mee kan kijken op vreemde accesspoints.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
spartacusNLD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:53:
[...]

gedaan.. ze geven aan dat ze alleen Google en een ervaren programmeur nodig hadden :9 waar ze dan die programmeur voor nodig hadden weet ik ook niet gezien de reactie's in dit topic maar daar ben ik verder niet op ingegaan ;)
Laat ze het maar zien hoe ze het gedaan hebben. Ik mag aannemen dat je je behoorlijk in de gaten gehouden voelt met dit soort praktijken bij een bedrijf.
ThinkPadd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:55:
[...]
Heb niks te verbergen, maar je hoeft maar één rare foto o.i.d. te krijgen en dat wordt toevallig uit een log gepeuterd en je hebt al gezeur, om niks.
En dat risico loop je hier bij GoT al snel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb al een paar collega's zien vertrekken om deze redenen
( iets te negatief naar buiten )
Dan is een ontslagvergunning vrij vlot verleend tegenwoordig.
2 ervan zijn zelf 'gegaan' al dan niet op "verzoek"

* FreshMaker is altijd al voorzichtig geweest, je weet nooit wat er achter je rug om gedaan wordt.

Ik ben dan ook best te vinden op Google, maar de door mij gebruikte "nom de guerre" ( meervoud ) zijn vrijwel niet terug te herleiden naar mijn persoontje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:05:
[...]

Volgens mij hebben de meeste mensen standaard in het contract staan dat je geheimhouding e.d. hebt en ook niet slecht over de werkgever mag spreken met klanten en/of in het openbaar, alleen in de privesfeer... als de post niet in een afgesloten deel van het forum is geplaatst dan heeft de werkgever absoluut een punt.
gelukkig is dit helemaal niet aan de orde bij mij dus maak me daar nu niet druk om.. nogmaals thanks voor alle reactie's niet zoveel verwacht eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58
Nooit linkjes posten naar websites waar de werkgever statistieken op kan uitoefenen. Dan is het erg snel gevonden inderdaad.
DexterDee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:37:
Uiteraard kun je als bedrijf HTTPS verkeer aftappen als je écht wil, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Niet makkelijk? Vinkje aanzetten op de bluecoat proxies (veel gebruikt bij enterprises) en de CA vertrouwen middels een Group Policy. Certificaten worden dynamisch gegenereerd door de proxies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

mgizmo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 00:41:[...]

Niet makkelijk? Vinkje aanzetten op de bluecoat proxies (veel gebruikt bij enterprises) en de CA vertrouwen middels een Group Policy. Certificaten worden dynamisch gegenereerd door de proxies.
Dat gaat voor Firefox al niet werken en voor andere software die een eigen SSL stack gebruikt. Waarmee ik dus wil aangeven dat het niet heel eenvoudig is om goed te doen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58
DexterDee schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Dat gaat voor Firefox al niet werken en voor andere software die een eigen SSL stack gebruikt. Waarmee ik dus wil aangeven dat het niet heel eenvoudig is om goed te doen.
Geen issues aan deze kant. Firefox en Chrome accepteren zonder warning. Sterker nog, ik zou verwachten dat Chrome gaat zeuren over de google services, maar zelf dat is niet aan de orde. Chrome en Firefox zijn niet de gesupporte browsers, dus ik verwacht weinig inspanning van de IT club hiervoor, maar zal het even nagaan ;)
Pagina: 1