Mijn moeder is op zoek naar een nieuwe laptop. De huidige DELL die ze heeft is nu 6-7jr oud en is bijna aan het einde van zijn latijn. Ze heeft aan mij gevraagd of ik eens wil rondkijken wat ze nu het best opnieuw zou aanschaffen. Aangezien ik zelf niet zo thuis ben in wat er heden in laptopland hot en new is leg ik mijn oor graag te luisteren bij dit forum.
Wat ga je met je laptop doen?
Het betreft hier hoofdzakelijk basic computer taken, zoals: Internet, licht Photoshop retouching, Office, Youtube, Skype.
Wat is je budget?
Budget is niet echt vast. Als het maar een laptop is die weer voor lange tijd mee kan. Evt met een geheugenupgrade halverweg de levensduur. Ze heeft mij aangegeven dat hij evenveel mag kosten als haar huidige toen, dus tot 1000-1200eur. Maar ik vermoed dat je vandaag meer laptop voor je geld krijgt als toen. Dus ik denk dat er in haar
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, is een desktopvervanger dus staat overdag gewoon op tafel en in de avond wegzetten of naar boven meenemen. Geweicht speelt niet zo een rol. Natuurlijk is minder lomp en zwaar binnen de randvoorwaarden altijd mooi meegenomen.
Gewenste specificaties en eisen
Ik heb de laatste laptop BBG natuurlijk gelezen. De 17 inch laptops die daar naar voren geschoven worden zijn specifiek geselecteerd als Gaminglaptop.
In de BBG van april staat de Asus N751JK-T7129H (ongeveer1250Eur) aangeschreven als goede multimedialaptop. Eventueel een ander model in de N751JK-serie, ik zie er eentje staan voor 888Euro of 949Euro. Als één van de pluspunten wordt aangegeven makkelijk upgadebaar met het oog op de toekomst
Ook Dell Inspiron 17 7000 lijkt wel wat: Core i7 5500u 16GB ram
-1TB hybrid HDD - 980 Eur
- 512GB SSD - 1222 Euro
edit: ik kijk 1 uur later op de dell website en zie opeens allemaal andere prijzen en het 979 model staat er niet meer bij
Of Dell Inspiron 17 5000: i7 5500u / 8GB / 1TB HDD - 750 Eur
Van de Dell weet ik niet hoe makkelijk het geheugen en HDD te vervangen/uitbreiden zijn.
Is het belangrijk dat er later evt naar een ac-wifi module kan gewisseld worden?
Hartelijk dank op voorhand voor opmerkingen of suggesties!
Wat ga je met je laptop doen?
Het betreft hier hoofdzakelijk basic computer taken, zoals: Internet, licht Photoshop retouching, Office, Youtube, Skype.
Wat is je budget?
Budget is niet echt vast. Als het maar een laptop is die weer voor lange tijd mee kan. Evt met een geheugenupgrade halverweg de levensduur. Ze heeft mij aangegeven dat hij evenveel mag kosten als haar huidige toen, dus tot 1000-1200eur. Maar ik vermoed dat je vandaag meer laptop voor je geld krijgt als toen. Dus ik denk dat er in haar
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, is een desktopvervanger dus staat overdag gewoon op tafel en in de avond wegzetten of naar boven meenemen. Geweicht speelt niet zo een rol. Natuurlijk is minder lomp en zwaar binnen de randvoorwaarden altijd mooi meegenomen.
Gewenste specificaties en eisen
- Geen specifieke voorkeur qua merk, bouwkwaliteit en duurzaamheid zijn belangrijke vereisten
- 17 inch scherm, 1920x1080 full HD resolutie, acceptabele beeldkwaliteit
- De laptop mag standaard met een HDD komen. De SSD uit de oude laptop wordt dan omgebouwd. Dit moet dus wel makkelijk te doen zijn zonder dat de hele laptop uit elkaar geschroefd dient te worden.
Ik heb de laatste laptop BBG natuurlijk gelezen. De 17 inch laptops die daar naar voren geschoven worden zijn specifiek geselecteerd als Gaminglaptop.
In de BBG van april staat de Asus N751JK-T7129H (ongeveer1250Eur) aangeschreven als goede multimedialaptop. Eventueel een ander model in de N751JK-serie, ik zie er eentje staan voor 888Euro of 949Euro. Als één van de pluspunten wordt aangegeven makkelijk upgadebaar met het oog op de toekomst
Ook Dell Inspiron 17 7000 lijkt wel wat: Core i7 5500u 16GB ram
-1TB hybrid HDD - 980 Eur
- 512GB SSD - 1222 Euro
edit: ik kijk 1 uur later op de dell website en zie opeens allemaal andere prijzen en het 979 model staat er niet meer bij
Of Dell Inspiron 17 5000: i7 5500u / 8GB / 1TB HDD - 750 Eur
Van de Dell weet ik niet hoe makkelijk het geheugen en HDD te vervangen/uitbreiden zijn.
Is het belangrijk dat er later evt naar een ac-wifi module kan gewisseld worden?
Hartelijk dank op voorhand voor opmerkingen of suggesties!
[ Voor 4% gewijzigd door coninckske op 04-06-2015 12:29 . Reden: spelling ]