Beste tweakers,
een tijdje geleden vroeg ik wat hulp bij een 3000€ pc build,
nu na enkele onvoorziene rekeningen & shizzle heb ik m'n verwachtingen wat moeten bijstellen.
Wegens budgetaire redenen heb ik nu iets samengesteld op AMD basis en aangezien m'n beperkte kennis
had ik graag jullie kritiek ontvangen.
(ik heb zelf ook al redelijk wat research gedaan, maar een "expert" (oftewel forum) opinion is natuurlijk altijd handig meegenomen
)
Ik denk dat ik alles in m'n lijst heb om een compleet systeem te bouwen, als ik iets vergeet, laat maar zeker weten!
Alsook; een 12 jaar geleden heb ik m'n eerste (en ook enige) pc gebouwd, samen met een vriend die hier veel meer ervaring en kennis over had, nu zijn onze wegen gescheiden en is het niet meer mogelijk om dit samen te doen, daarmee deze vraag; Ik had het graag zelf gebouwd, maar vrees dat er een goede mogelijkheid is dat ik het hierdoor naar de zak help.
Zijn er winkels/leveranciers/diensten/mensen waar je naartoe kan om "onder begeleiding" je pc zelf te bouwen? Of opteer ik beter voor een dienst die het volledig zelf bouwt?
Of toevallig iemand van regio Gent die me hierbij kan helpen? (in ruil voor deftige pizza & drank of een kleine vergoeding natuurlijk
)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral video editing, rendering, en heel occasioneel gamen.
Adobe premiere, After effects, Photoshop, Illustrator, Flash, CAD
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000+/- inclusief alles
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral renderen is belangrijk, geen idee wat ik aan deze lijst nog kan verbeteren gezien budget
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n voorkeur gaat eigenlijk uit naar intel + nvidia, maar door prijs/performance verhouding kies ik eerder voor AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil & koel is handig meegenomen, liefst zo goed als "maintenance free"
Ga je overklokken?
Wegens m'n beperkte kennis misschien beter niet
lijstje:
Alvast bedankt!
(PS: voor opslag van m'n videofiles & raw footage enz,... heb ik al een 8tb aan externe schijven)
een tijdje geleden vroeg ik wat hulp bij een 3000€ pc build,
nu na enkele onvoorziene rekeningen & shizzle heb ik m'n verwachtingen wat moeten bijstellen.
Wegens budgetaire redenen heb ik nu iets samengesteld op AMD basis en aangezien m'n beperkte kennis
had ik graag jullie kritiek ontvangen.
(ik heb zelf ook al redelijk wat research gedaan, maar een "expert" (oftewel forum) opinion is natuurlijk altijd handig meegenomen
Ik denk dat ik alles in m'n lijst heb om een compleet systeem te bouwen, als ik iets vergeet, laat maar zeker weten!
Alsook; een 12 jaar geleden heb ik m'n eerste (en ook enige) pc gebouwd, samen met een vriend die hier veel meer ervaring en kennis over had, nu zijn onze wegen gescheiden en is het niet meer mogelijk om dit samen te doen, daarmee deze vraag; Ik had het graag zelf gebouwd, maar vrees dat er een goede mogelijkheid is dat ik het hierdoor naar de zak help.
Zijn er winkels/leveranciers/diensten/mensen waar je naartoe kan om "onder begeleiding" je pc zelf te bouwen? Of opteer ik beter voor een dienst die het volledig zelf bouwt?
Of toevallig iemand van regio Gent die me hierbij kan helpen? (in ruil voor deftige pizza & drank of een kleine vergoeding natuurlijk
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral video editing, rendering, en heel occasioneel gamen.
Adobe premiere, After effects, Photoshop, Illustrator, Flash, CAD
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000+/- inclusief alles
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral renderen is belangrijk, geen idee wat ik aan deze lijst nog kan verbeteren gezien budget
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n voorkeur gaat eigenlijk uit naar intel + nvidia, maar door prijs/performance verhouding kies ik eerder voor AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil & koel is handig meegenomen, liefst zo goed als "maintenance free"
Ga je overklokken?
Wegens m'n beperkte kennis misschien beter niet
lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-9590 Black Edition | € 237,50 | € 237,50 |
| 1 | ASRock Extreme3 standaard | € 80,65 | € 80,65 |
| 1 | MSI Radeon R9 290X GAMING 8G | € 417,50 | € 417,50 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 118,40 | € 118,40 |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | Acer G277HUsmidp Zilver | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Cooler Master Nepton 240M | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 28,20 | € 28,20 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9 | € 130,80 | € 130,80 |
| 1 | Corsair RM850 | € 149,50 | € 149,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 182,74 | € 182,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.885,29 | |
Alvast bedankt!
(PS: voor opslag van m'n videofiles & raw footage enz,... heb ik al een 8tb aan externe schijven)