Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows terminal service license server defect

Pagina: 1
Acties:

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Een klant van mij heeft een server2008 die dienst doet als terminal server met daarop geinstalleerd een bedrijfsapplicatie. Na een update moest deze server gerestart worden en plots werkte de terminal server service niet meer. uiteindelijk heb ik deze wel weer aan de praat gekregen, maar nu was de terminal service licensing service niet meer bereikbaar en kreeg ik de melding dat deze binnen 120 dagen geactiveerd moest worden, anders werkt hij niet meer.

Het volgende euvel deed zich voor: ik moest de productcode opgeven van de server, maar helaas is mijn klant deze sleutel kwijt (de oude systeembeheerder heeft geen informatie verstrekt). Ook Dell wil niet meehelpen om de sleutel opnieuw te verstrekken. Die 120 dagen lopen natuurlijk op een moment af en dan is de terminal server niet meer bereikbaar en kan de organisatie zijn applicaties niet meer gebruiken.

Modbreakje: knip. Hier geen vraag & aanbod van diensten.

Kortom:
  • Server 2008;
  • Terminal Service License Server moet opnieuw geactiveerd worden.
  • Deadline: 25 dagen vanaf vandaag.
knip.

Met vriendelijke groet,

Roger

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 04-06-2015 11:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We denken hier graag mee, maar het forum is niet bedoeld voor vraag & aanbod (zie daarvoor http://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:892 of een of andere freelancer-site). Meedenken is prima, maar dan is het wel nuttig en nodig om meer info te geven ;) Welke foutmeldingen? Hoe weer aan de praat gekregen?

---
MS al gebeld? https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754874.aspx

Ook kan je misschien nog wat met een recente backup.

offtopic:
Windows 2008, geen R2? Bedenk dat dit in extended support zit.

En bel/mail sowieso die vorige beheerder om te vragen waar de code is te vinden. En onderzoek zsm hierna welke gegevens en (geteste) backups nog meer ontbreken en doe daar wat aan.

Edit: *kuch*
F_J_K schreef op zondag 28 december 2014 @ 08:32:
Overigens les voor de volgende keer: zorg altijd voor een lokale backup. En heb die getest t/m werkend zien.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 04-06-2015 11:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Heb je wel een papieren of digitale versie van de licentie of toegang tot de VL portal?
Anders is je licentie alsnog niets waard (de sleutel is immers geen licentie maar een key om de licentie mee te activeren).

Ik zou daar eerst naar op zoek gaan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:23
Terminal Services is voor zover ik weet alleen als open license verkrijgbaar, die staan in principe altijd op naam van de klant. Neem contact op met Microsoft:
https://www.microsoft.com...ecenter/Help/Contact.aspx

Die vragen je een formulier in te vullen, vervolgens gaan ze bij Microsoft alle licenties bijelkaar zoeken die je klant ooit geregistreerd heeft, kan je een voor een alle licenties weer bijelkaar krijgen in het volume licensing center.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

gentillekes schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:16:
• Deadline: 25 dagen vanaf vandaag.
Even als tijdelijke oplossing:
  • Installeer de RDS licensing services even op een andere machine en activeer deze
  • Verwijs je RDS-Servers naar deze nieuwe license server
  • Stel je RDS licensing mode in op "per user"
En presto! Oneindig de tijd om de juiste licenties te achterhalen en de boel op een nette manier te repareren. (user RDS Call's worden nl. in tegenstelling tot Device RDS CAll's niet bijgehouden door de licensing services)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• gentillekes
Ik wil jullie niet als vraag/antwoord bak gebruiken, maar zo ver gaat mijn windows server kennis helaas niet; ik heb maar 1 server ter beschikking en kan de RDS server dus niet zomaar verhuizen/verplaatsen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je hoeft de hele server ook niet te verhuizen, alleen de "License services". Desnoods download je een evaluatie kopie van Windows, installeert deze op een oud bakje en installeer die service daar even op... Dan heb je in elk geval 180 dagen de tijd...

Heb je overigens al eens contact opgenomen met MS?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• gentillekes
Ik sta nu in de wachtrij. Ik ben heel erg benieuwd wat mij verteld gaat worden en zal de reactie met jullie delen.

update: nog altijd niemand aan de lijn gekregen, wachtrij...zucht..

[ Voor 23% gewijzigd door gentillekes op 08-06-2015 09:48 ]

Pagina: 1