Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard programma uitvoeren naar TV / secondary scherm

Pagina: 1
Acties:

• Thanshwe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 20:21
Goedemorgen Allen,

Hopelijk onder het juiste Forum.

Maar waar ik jullie hulp graag voor wil is het volgende.

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het googlen..maar kom er niet uit en krijg alleen maar van de bekende tv provider zoekresultaten of mediaspelers.

Volgens mij wil ik geen heel spannende dingen maar daar lijkt het wel op.

Sinds een tijdje heb ik mijn TV met een HDMI kabel aangesloten op mijn computer als 2de scherm.

Waar ik naar op zoek ben is een programma dat ik bijvoorbeeld een game opstart deze automatisch naar mijn TV / secondary scherm full screen wordt getoond (zodat ik met mijn draadloze controller voor de tv kan gaan gamen ipv achter de computer).

Nu ben ik niet op zoek naar verschillende achtergronden of uitbreidingen van taakbalken maar eigenlijk heel simpel .. als dit programma dan naar naar secondary scherm.. en anders standaard primary.

Is dit er? en kan iemand me hiermee verder helpen?

Alvast bedankt! _/-\o_ !!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Software =/= hardware natuurlijk. Schopje richting CSA.

We verwachten wel iets meer inzet. Alleen melden dat je hebt gezocht, is natuurlijk een beetje karig. Wat heb je gevonden en waarom voldeed dit niet?

• Thanshwe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 20:21
Dank voor je reactie.

Wellicht begrijp ik je niet exact maar volgens mij heb ik mijn situatie niet duidelijk verwoord en was ik naar al het zoeken iets te kort door de bocht wat ik exact bedoelde en al gedaan had.

Wat achtergrond informatie
Hardware doet het prima. Ik krijg beeld op mijn TV, ik kan games afspelen, films kijken noem maar op. Daarnaast is het geluid ook prima. Ik draai windows 8.1 en ben sinds vorige week in bezit van een nvidia 960.

Helemaal tevreden mee.

Nu mijn issue althans wens.

Mijn tv staat niet naast mijn computer. Ik gebruik de HDMI aansluiting van mijn videokaart voor mijn tv (20m Hdmi kabel + 20m usb kabel voor naast de tv mijn gamecontroller aan te sluiten).

Wat nu een praktisch probleem is , is dat als ik iets naar de tv (2de scherm zet) ik continue heen en weer moet lopen om een window mode scherm te slepen en dan naast de tv mijn muis weer in te pluggen en dan te maximaliseren. + het feit dat een aantal games niet window mode werken.. en full screen altijd naar je primary display gaat (dus dan moet ik eerst in mijn videokaart settings het primary scherm wisselen).

Hoewel dit volgens mij veel eenvoudiger kan door simpel weg een programma waarmee je kan instellen dat bijv. game 'need for speed' of 'windows media player' op je secundaire (en dus in mijn situatie de tv) full screen wordt afgespeeld. In plaats van mijn primair scherm (desktop).

wat ik gevonden heb was onder ander het programma DisplayFusion. Fantastisch uitgebreid programma om allemaal taakbalken aan te maken om op beide schermen verschillende achtergronden en screensavers te zetten maar ik kon geen optie vinden om simpel weg te zeggen. Game A standaard secundair scherm.

Daarnaast heb ik ZBar geprobeerd maar dit programma zet alleen een extra taakbalk neer.
Na een youtube filmpje van nvidia Nview dacht ik dat dit de oplossing zou kunnen zijn en krijg ik helaas bij het installeren de melding dat het niet geïnstalleerd mag worden op mijn computer.. Nu moet ik zeggen dat de 960 ook niet in de compatibilty list staat.

Wellicht dat er een sneltoets bestaat (net als op de laptop) om primary settings van je scherm om te draaien?

Een concreet artikel wat heb ik kunnen vinden uit 2011 was dat het alleen via windows standaard mogelijk was via 'window mode' spelen.

Ik dacht wellicht dat iemand anders exact hetzelfde als mij heeft ondervonden en hier een oplossing voor heeft.