• Mathijs Drent
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 12:25
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een timer waarmee je foto's achter elkaar kan maken zonder zelf erbij te zijn.
Ik wil er namelijk een timelapse mee maken. Eerder heb ik dit gedaan dmv de Canon Utilty door mijn camera te verbinden met mijn pc, maar ik zou dit graag ook buiten willen doen (heb namelijk geen laptop).

Zelf heb ik deze gevonden Mudder wired timer, kan ik dit hiermee doen? Ik heb op de pricewatch ook wel wat timers gezien maar die zijn €50+. Zelf heb ik geen creditcard dus kan ik niet via amazon bestellen. Zijn er in Nederland wel winkels die timers goedkoop verkopen?

Ik heb een Canon 1200d

Alvast bedankt

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 13:19
Zoek jn de pricewatch naar triggertrap. Ken hem zelf niet maar schjjnt te doen waar jij om vraagt. Lees wel even de reviews op internet. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb toevallig een Gloxy gekocht voor 10 euro. Kijk even in het "Show hier je nieuwe apparatuur" topic. Daar heb ik een plaatje staan. Met dit apparaat kun je timelapses aansturen.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 15:58
Je zou zoiets kunnen nemen:

http://www.kamera-express...r-remote-control-canon-c1

Ebay en dx.com of aliexpress.com staan er vol mee, vaak nog wat goedkoper. Maar je gaf aan geen CC te hebben, dus dan wordt het lastig. Ook geen paypal?

Of op marktplaats even rondkijken anders?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:08

Hoicks

Techno!

De Triggertrap kan heel goed wat jij wilt. Je gebruikt dan je smartphone om de timers in te stellen. Je dient echter wel rekening te houden met het feit dat je smartphone dan wel aan de camera verbonden moet bijven en dat je moet zorgen dat je smartphone het ook vol moet houden qua accu. (Op te lossen door bijvoorbeeld een powerbank aan je smartphone aan te sluiten. (De Triggertrap sluit je aan op je headphone uitgang van je smartphone).

Overigens kan de Triggertrap nog veel meer! Het maakt je heel flexibel. Ik gebruik hem voornamelijk voor high speed fotografie middels soundtrigger en flash adapter.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoicks op 04-06-2015 09:47 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 15:58
Dus misschien is gewoon een basic timer remote wel veel handiger? Triggertrap is heel nuttig, maar niet per se nodig voor standaard timelapses.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 13:19
Inderdaad,

Hier staat er nog een:

http://www.kameramarkt.nl...r-remote-control-c6-canon 29,- euro

• Mathijs Drent
Heb wel paypal maar zie op markplaats toch een beetje dezelfde dingen als die van kamaramarkt en express. Denk dat ik dan voor die van kamaramarkt ga want die van express kan volgens mij niet op mijn 1200D (?).

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Zoals eerder gezegd staan ze ook op eBay. Voor iets meer dan een tientje kan je er een krijgen, je moet dan wel ~2 weken wachten omdat het uit China moet komen. Ik heb er zelf al twee besteld via eBay, weliswaar voor een Nikon camera, maar de kwaliteit is meer dan prima voor zoiets.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Mathijs Drent
Oh ja ik zie het, zat op de NL ebay te kijken... Dan kan ik net zo goed eentje daarvandaan halen want volgens mij zijn ze allemaal precies hetzelfde. Allemaal merkloos en hetzelfde ontwerp.
Pagina: 1