Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Ik zoek een?
Een highend achtige telefoon (5"/5,5")
Wat is je budget?
~300/400
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Apps maken. Veel YouTube voor tijdens school. Spelletjes spelen. Actief gebruik (agenda, Google Now)
Wat heb je zelf al gevonden?
LG G3, Z3C,

Welke vragen heb je hier noggeh?
Ik heb het gehad met Touchwiz. Liefst een telefoon die nog lang updates krijgt

«Nooit geschoten is altijd mis»

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11 16:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Telefoon dat lang upgrades krijgt is meestal een Nexus...

Trein?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Deze week is de OnePlus One nog in de aanbieding. Komt wel uit het buitenland en je mist 4G-ondersteuning, maar daar tegenover staan zeer goede specs met een bodemprijs.
De Moto X is ook een leuke die vaak (onterecht imo) over het hoofd wordt gezien, en als het scherm een slagje groter mag kan je kijken naar de Nexus 6 die ook helemaal niet zo duur is.
Voor jou is het jammer dat de Nexus 5 niet meer gemaakt wordt, die zou ik je anders, zelfs 1,5 jaar later nog steeds aanbevelen (heb 'm zelf ook haha).

Wil je high-end, neem een flagship. Moet het goedkoop, neem dan een flagship van de vorige generatie. Dan koop je eigenlijk altijd wel een prima telefoon zonder teveel te betalen. De G3 is dan bijvoorbeeld een leuke keuze, die had je zelf ook al gezien.

Daarnaast is het misschien een tip om te kijken bij sites als Coolblue en Belsimpel. Probeer hier eens het toestel van jouw keuze te combineren met een éénmandelijks Ben of Simyo-abonnement. In sommige gevallen kan je op die manier een hoop geld besparen op een smartphone, het abonnement kan je immers direct opzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 03-06-2015 23:23 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Joostlek
Richh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:22:
Deze week is de OnePlus One nog in de aanbieding. Komt wel uit het buitenland en je mist 4G-ondersteuning, maar daar tegenover staan zeer goede specs met een bodemprijs.
De Moto X is ook een leuke die vaak (onterecht imo) over het hoofd wordt gezien, en als het scherm een slagje groter mag kan je kijken naar de Nexus 6 die ook helemaal niet zo duur is.
Voor jou is het jammer dat de Nexus 5 niet meer gemaakt wordt, die zou ik je anders, zelfs 1,5 jaar later nog steeds aanbevelen (heb 'm zelf ook haha).

Wil je high-end, neem een flagship. Moet het goedkoop, neem dan een flagship van de vorige generatie. Dan koop je eigenlijk altijd wel een prima telefoon zonder teveel te betalen. De G3 is dan bijvoorbeeld een leuke keuze, die had je zelf ook al gezien.

Daarnaast is het misschien een tip om te kijken bij sites als Coolblue en Belsimpel. Probeer hier eens het toestel van jouw keuze te combineren met een éénmandelijks Ben of Simyo-abonnement. In sommige gevallen kan je op die manier een hoop geld besparen op een smartphone, het abonnement kan je immers direct opzeggen.
Ik ben zelf ook hyped over de Opo, maar me moeder wilt niet dat ik "random onpopulaire telefoons die je nergens ziet uit china" koop. Nexus 6 is alsnog aan de dure kant. (ik wil ook nog SSD, en als ik mijn examen heb gedaan, moet ik voor mijn vervolgopleiding een beest laptop (wordt vast Alienware) dus in zo'n opzicht is het nog best duur). LG G3, ik vind hem wel grappig, hij is al wel een jaar uit, dus qua updates weet ik het nog niet echt. maar waar in Nederland kan je hem in Moon Violet krijgen?

Moto X schijnt een kleine accu te hebben. Ik gebruik mijn telefoon, best veel. Heel veel.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Richh schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:22:

Je mist helemaal geen 4G ondersteuning op de OPO. In steden heb je gewoon dekking met de OPO.
Alleen geen landelijke dekking. Verder is de OPO geen "random onpopulaire telefoon die je nergens ziet uit china".

• Richh
De OPO is niet random, en ik zie 'm ontzettend veel :P Echt geen gek toestel.
@Hierboven, ik woon zelf in het noorden van het land en daar is LTE1800 (correct me if im wrong) lang niet zo breed beschikbaar dan in het westen van het land. Verder zou ik zelf ook heel graag landelije dekking willen, juist dan heb je behoefte aan 4G omdat er geen wifi is.

De Nexus 6 haal je voor 430 euro inclusief alles bij Coolblue als je het zo doet: http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=446729
- Bijbetalingsprijs: 417
- Aansluitkosten: 10
- Aboprijs 1 maand: 4,50
Abo direct opzeggen als je 'm thuis hebt, kost het totaal samen 431,50 ;)

En al weet ik niet wat voor opleiding je gaat doen, maar over het algemeen word je niet vrolijk van 3 kilo + 1 kilo adapter op je rug naar je school toe. Als eerstejaars ICT'er zag ik wel alienwares, maar als tweedejaars zijn ze allemaal ingeruild. Daarnaast hebben ASUS, MSI en Lenovo's vaak meer dan genoeg laptops met vergelijkbare prestaties voor de helft van het geld... maargoed dat is jouw keuze ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 04-06-2015 10:50 ]

• Momus
Richh schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:38:
De OPO is niet random, en ik zie 'm ontzettend veel :P Echt geen gek toestel.
@Hierboven, ik woon zelf in het noorden van het land en daar is LTE1800 (correct me if im wrong) lang niet zo breed beschikbaar dan in het westen van het land. Verder zou ik zelf ook heel graag landelije dekking willen, juist dan heb je behoefte aan 4G omdat er geen wifi is.

De Nexus 6 haal je voor 430 euro inclusief alles bij Coolblue als je het zo doet: http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=446729
- Bijbetalingsprijs: 417
- Aansluitkosten: 10
- Aboprijs 1 maand: 4,50
Abo direct opzeggen als je 'm thuis hebt, kost het totaal samen 431,50 ;)

En al weet ik niet wat voor opleiding je gaat doen, maar over het algemeen word je niet vrolijk van 3 kilo + 1 kilo adapter op je rug naar je school toe. Als eerstejaars ICT'er zag ik wel alienwares, maar als tweedejaars zijn ze allemaal ingeruild. Daarnaast hebben ASUS, MSI en Lenovo's vaak meer dan genoeg laptops met vergelijkbare prestaties voor de helft van het geld... maargoed dat is jouw keuze ;)
Dan moet je overstappen naar T-Mobile. Die hebben juist op de 1800 landelijke dekking...

• Richh
T-Mobile en landelijke dekking? :P Naast dat ze daar nog niet zijn, staat het niet eens in de planning, het oosten van het land zal nooit 4G masten krijgen, dat staat in hun eigen dekkingskaart.

Zelfs als ik geld toe kreeg zou ik nog niet naar T-mobile willen... maargoed nogmaals, ik woon zelf niet in het westen van het land. Als je alleen maar in de stad zit red je het prima bij de roze provider. Woon je daarbuiten, of reis je met de trein en wil je dan tetheren, dan kan je het wel vergeten. Althans dat is mijn ervaring.

[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 04-06-2015 11:44 ]

• Momus
Richh schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:43:
T-Mobile en landelijke dekking? :P Naast dat ze daar nog niet zijn, staat het niet eens in de planning, het oosten van het land zal nooit 4G masten krijgen, dat staat in hun eigen dekkingskaart.

Zelfs als ik geld toe kreeg zou ik nog niet naar T-mobile willen... maargoed nogmaals, ik woon zelf niet in het westen van het land. Als je alleen maar in de stad zit red je het prima bij de roze provider. Woon je daarbuiten, of reis je met de trein en wil je dan tetheren, dan kan je het wel vergeten. Althans dat is mijn ervaring.
Okay, landelijk is de verkeerde woordkeuze. Volledige dekking is beter inderdaad 8)

• Joostlek
Volgens mijn moeder is dat wel. Maar voor een game developer opleiding heb je wel een beest nodig ;3

4G, idgaf ik woon midden in het groene hart. Ik heb wi-fi op school, thuis en op me werk. 431,50 is alsnog best veel.

Weet iemand al een Moon Violet editie van LG G3 te koop in nederland?

• Momus
Misschien moet je je moeder onderwijzen dat je voor een mooiere prijs, veel meer telefoon hebt...

• Joostlek
Al genoeg geprobeert. Te vaak.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou proberen nog even te wachten tot de Zenfone 2 leverbaar is.

-Relatief goedkoop
-Komt erg goed uit de testen
-ASUS, dat moet je moeder kennen

De G3 zou ik me niet aan wagen. Uit de reviews bleek meerdere malen stuttering zichtbaar, en was de resolutie van het paneel gewoon te hoog voor de gebruikte GPU.

Hoeveel perfomance heb je trouwens echt nodig?

- Wat voor spellen speel je?
- Wat is je verwachte SOT?

Anders zou ik je lekker een Moto G adviseren. Youtube kijken kan op elke mobiel. En de Moto gaat lekker lang mee.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Joostlek
Jeroenneman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:12:
Ik zou proberen nog even te wachten tot de Zenfone 2 leverbaar is.

-Relatief goedkoop
-Komt erg goed uit de testen
-ASUS, dat moet je moeder kennen

De G3 zou ik me niet aan wagen. Uit de reviews bleek meerdere malen stuttering zichtbaar, en was de resolutie van het paneel gewoon te hoog voor de gebruikte GPU.

Hoeveel perfomance heb je trouwens echt nodig?

- Wat voor spellen speel je?
- Wat is je verwachte SOT?

Anders zou ik je lekker een Moto G adviseren. Youtube kijken kan op elke mobiel. En de Moto gaat lekker lang mee.
Ik heb op mijn telefoon precies *tromgeroffel* 0 SPELLEN. Ik heb een Samsung Galaxy Gio. Daarom wil ik nodig en nieuwe. Ik speelde spellen als Growtopia, en andere spellen. Miss wat hearthstone.

Wanneer komt de Zenfone uit? Ik mag pas een nieuwe goon als ik over ben naar 5Havo. Dus heb nog ff de tijd. Is er een prijs of specs beknd? Update beleid van Asus?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Joostlek schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:22:
[...]

Ik heb op mijn telefoon precies *tromgeroffel* 0 SPELLEN. Ik heb een Samsung Galaxy Gio. Daarom wil ik nodig en nieuwe. Ik speelde spellen als Growtopia, en andere spellen. Miss wat hearthstone.

Wanneer komt de Zenfone uit? Ik mag pas een nieuwe goon als ik over ben naar 5Havo. Dus heb nog ff de tijd. Is er een prijs of specs beknd? Update beleid van Asus?
Maar je gaat dus geen hardcore race spellen of shooters spelen op je mobiel?

Dan kun je echt flink geld besparen. Want een beetje browsen en Youtube kijken kan ook op een veel goedkopere telefoon.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Joostlek
Jeroenneman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:26:
[...]

Maar je gaat dus geen hardcore race spellen of shooters spelen op je mobiel?

Dan kun je echt flink geld besparen. Want een beetje browsen en Youtube kijken kan ook op een veel goedkopere telefoon.
Nou. Ik wil een telefoon waar ik apps/ames voor kan maken en leren maken. Die Zenfone. God. Net op tablet opgezocht. Moet alleen weten wanneer ie uit komt. Hij ziet er awesome uit. Maar wat dat betreft. Ik heb weinig tot geen.games kunnen spelen op me huidige mob. Dus als ik ineens mooie games tegenkom op de store dan wil ik wel kunnen spelen. Maar hoelang is de updatesupport van Zenfone 1 diorgegaan?

• Richh
Als goedkoop developertoestel zou ik dan inderdaad een Moto G nemen. Lekker clean Android en niet al te lastig met bootloader unlocken en rooten (zoals HTC dat soms wel is). Hij is bovendien niet duur.

Verder zit er, vind ik, wel verschil tussen webbrowsen en multitasken op een Moto G en mijn Nexus 5, het verschil in hardware is echt wel merkbaar. Maargoed, daar betaal je ook gewoon voor. Een Nexus 6 is niet voor niks iets duurder, al denk ik dat je voor die drie tientjes boven je budget best wel veel telefoon krijgt voor je geld.
Wat mij betreft is die Zenfone veels te lomp en heb ik sowieso niks met Asus als telefoonbouwer, maargoed da's mijn mening.
Trouwens, als je (nu nog steeds!) met een Gio rondloopt, dan snap ik dat je ook geen games speelt :P dat zou misschien wel kunnen komen als je een telefoon hebt die wel wat kan trekken.

Voor een gamedevelopment opleiding heb je nou ook niet echt een beest van een laptop nodig hoor. Verwacht niet dat je daar aan triple A-titels mag werken, over het algemeen bouw je daar 'spelen en leren' games met af en toe wat Unity 3D awesomeness. Niet dat ik je adviseer om met een convertible daar heen te gaan hoor, maar je hebt echt geen SLI in een laptop nodig lijkt me, sowieso wil je dan eigenlijk toch een desktop.
Sowieso is Alienware echt zwaar overpriced, bij Asus en MSI haal je betere laptops voor minder geld.

• Joostlek
Richh schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:58:
Als goedkoop developertoestel zou ik dan inderdaad een Moto G nemen. Lekker clean Android en niet al te lastig met bootloader unlocken en rooten (zoals HTC dat soms wel is). Hij is bovendien niet duur.

Verder zit er, vind ik, wel verschil tussen webbrowsen en multitasken op een Moto G en mijn Nexus 5, het verschil in hardware is echt wel merkbaar. Maargoed, daar betaal je ook gewoon voor. Een Nexus 6 is niet voor niks iets duurder, al denk ik dat je voor die drie tientjes boven je budget best wel veel telefoon krijgt voor je geld.
Wat mij betreft is die Zenfone veels te lomp en heb ik sowieso niks met Asus als telefoonbouwer, maargoed da's mijn mening.
Trouwens, als je (nu nog steeds!) met een Gio rondloopt, dan snap ik dat je ook geen games speelt :P dat zou misschien wel kunnen komen als je een telefoon hebt die wel wat kan trekken.

Voor een gamedevelopment opleiding heb je nou ook niet echt een beest van een laptop nodig hoor. Verwacht niet dat je daar aan triple A-titels mag werken, over het algemeen bouw je daar 'spelen en leren' games met af en toe wat Unity 3D awesomeness. Niet dat ik je adviseer om met een convertible daar heen te gaan hoor, maar je hebt echt geen SLI in een laptop nodig lijkt me, sowieso wil je dan eigenlijk toch een desktop.
Sowieso is Alienware echt zwaar overpriced, bij Asus en MSI haal je betere laptops voor minder geld.
Een "lompe telefoon" hij is dunner en groter dan mijn huidige. Dus ik ben wel wat gewend. Overigens heeft mijn zusje ook nog een gio. Die ben ik aan het pushen naar een Moto E 2nd gen. Ipv van een sgs3. Als zij die telefoon heeft, kan ik ees kijken hoe motorolas amdroid werkt en gaat.

Ik hoorde op de open dag dat je in het eerste jaar een i3 noet hebben en dan ergenss nog een i en op het laatst een i7. Dus je kan 3 laptops kopen of in een keer een beest.

• Richh
Over het algemeen zijn 3 laptops goedkoper dan een Alienware :P terwijl die alienware in het laatste jaar dus gewoon 4 jaar oud is en qua grafische power niet zoveel meer voorstelt.

Die zenphone heeft voor een 5,5" display vrij grote bezels en is fysiek vergelijkbaar met een Note met een 5,7" display.

• Joostlek
Richh schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:43:
Over het algemeen zijn 3 laptops goedkoper dan een Alienware :P terwijl die alienware in het laatste jaar dus gewoon 4 jaar oud is en qua grafische power niet zoveel meer voorstelt.

Die zenphone heeft voor een 5,5" display vrij grote bezels en is fysiek vergelijkbaar met een Note met een 5,7" display.
Maar de grots van de telefoon zelf boeit me vrij weinig. Ik heb nu ook best grote randen.

Maar voordat ik echt in de laptops ga zoeken, is het handig om eerst mijn diploma te halen enzo :3

Pagina: 1