Goedkope videokaart voor Dell optiflex i3

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
Ik zoek een?
Videokaart voor een Dell Optiplex 3010. Ik heb jaaaren een iMac en MBpro gehad. de laatste iMac is overleden, en heb financieel nu andere prio's dan een nieuwe iMac. Van het werk een Dell Optiflex gekregen met een i3 processor, 4gb geheugen en een onboard videokaart. De monitor heeft een DVI en VGA aansluiting. Lijkt mij dat de videokaart een DVI poort moet hebben. Omdat ik afgelopen jaren met een mac heb gewerkt, heb ik mij totaal niet beziggehouden met GPU's. Ik vond het sowieso altijd al ondoorgrondelijke dingen met een volslagen idiote typenummering, en de gekke strijd tussen nVidia en ATI/AMD.

Wat is je budget?
Minder is beter. Ik zit aan een tweedehands kaart te denken, en wil voor een paar tientjes klaar zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen voorkeur in merk. Ik hoef geen stroomslurper te hebben, en een koeler mag, mits hij stil is. Passief is ook een optie. SLI mogelijkheden zijn niet interessant

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt gebruikt voor Minecraft, en sinds vandaag lego world. Deze laatste draait bar slecht. 800x600 resloutie, alles low, en nog loopt het niet lekker... Ook wordt af en toe een arcade race game gespeeld. Het hoeft echt geen games in 1920*1080 16AA te draaien, maar iets vlotter dan nu is wenselijk.

aanvulling: Na veel zoekwerk blijk ik een Intel HD 2500 in de PC te hebben zitten. Dit is dus echt drie-keer-niks. Ik kan trouwns ook geen geheugen toewijzen in het BIOS. Gaat dit dynamisch?

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 04-06-2015 00:09 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Een Radeon R7 250X zal al een zeer grote stap voorwaarts zijn en zal voor rond de €100 verkrijgbaar zijn. Bijvoorbeeld; pricewatch: MSI Radeon R7 250X 1GD5

Tweedehands kun je voor dezelfde prijs misschien wel een R9 270 met garantie vinden of een HD 7950 zonder garantie.

Uiteraard moet de voeding dan wel stroomkabels voor de videokaart hebben. Heeft de voeding die niet, dan is een GTX 750 Ti de beste kaart die je kunt krijgen die geen stroomkabel nodig heeft.

Ik zou ook kijken naar je geheugen. 4GiB is redelijk weinig voor een gamesysteem. Als er 1 reepje van 4GiB inzit zou ik er een reepje bijprikken. Als het twee reepjes van 2GiB zijn zou ik ze vervangen door 2x4GiB.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
Wat voor een optiplex 3010 heb je? De desktop en de small form factor kunnen alleen low profile kaarten hebben. De minitower kan full height kaarten hebben.

Voor de minitower kun je omdat er een 265 watt voeding inzit en er geen PCI-E connectors aan zitten gaan voor een kaartje als dit V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5 (= r7 250) Is al een stuk krachtiger dan de hd2500 graphics van je processor.

Mocht je in den toekomst (of nu) toch van plan zijn om nog wat zwaardere spellen te gaan spelen dan zou een 750ti beter zijn bv. deze V&A aangeboden: Asus GTX750TI-OC-2GD5 maar die is wel duurder dan een paar 10tjes :) Wel veel krachtiger dan de 7750.

Over welke racespellen heb je het dan eigenlijk?

Wanneer je de small form factor of de desktop versie hebt van de dell optiplex 3010 dan is een low profile 7750 van V&A (momenteel niet verkrijgbaar) of nieuw de pricewatch: XFX R7 250 1GB LP de beste optie onder 100 euro.

• 107mb
ik heb een minitower.

op dit moment zwerft er een 6850 op het werk rond - dat gaat dus door gebrek aan power niet werken.
thanks iig voor de info. Ik speel af en toe wat oudere spellen.

• 107mb
ik heb voor 20 euro een HD 7750 1gb DD3 (helaas geen DDR5) kunnen bemachtigen.
Het ding ingebouwd, drivers geinstalleerd, en met DVI aangesloten. Gewoon Windows werkt goed, maar bij een game slaat het systeem meteen vast. Is dit een voedings issue? Of is de kaart defect?

ik heb een 265 W voeding, een i3 3220p, 500 GB HD, een optische drive. Volgens mij verbruikt de 7750 55 watt. Kan iemand aangeven wat er aan de hand zou kunnen zijn?

- opgelost -

ik heb de drivers ge-deinstalleerd, en in plaats van automatische systeem-detectie en automatische-installatie nu alles handmatig geinstalleerd. Alles draait nu als een zonnetje!

[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 16-06-2015 10:08 ]