Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop; budget tot 550. Twijfel tussen 2 laptops.

Pagina: 1
Acties:

• Spiritsoul
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10 21:24
Wat ga je met je laptop doen?
Voor studie (Civiele techniek) en soms gamen (doe ik heel zelden).
Programma's die ik vaak gebruik: Revit, Telka, AutoCAD, BIM.

Wat is je budget?
Tot 550

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht maakt mij niet al te veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek voorkeur.

Ik heb deze twee laptops in het vizier:
Lenovo Z50-70 voor €549,- en Lenovo Z50-75 voor €488,-
De klokfrequentie en de prijs van de Z50-75 is gunstiger ten opzichte van de Z50-70, maar die heeft wel 1TB geheugen.

Verder heb ik weinig verstand laptops, dus graag hierbij jullie tips :)!

[ Voor 5% gewijzigd door Spiritsoul op 03-06-2015 22:31 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Kloksnelheid zegt niks wanneer je een AMD met een Intel cpu vergelijkt.
Een i5-4210U is singlethreaded (cad programma's gebruiken maar één core) veel sneller dan een FX-7500.

Grafische is de Z50-75 wel sterker. Hierin zit een AMD R7-M260X. De Z50-70 moet het doen met een langzamere Intel HD 4600: http://www.notebookcheck....nchmark-Lijst.2816.0.html

[ Voor 37% gewijzigd door wappiewappie op 03-06-2015 23:03 ]

Verwijderd

Leuk verhaal. Heb de LenovoZ50-70 afgelopen week gekocht, en deze gaat morgen weer terug. Laptop is geweldig, snel en fijn in gebruik. Een klein minpuntje is het beeldscherm waar je de hele godganze dag naar zit te kijken. Deze is of veel te vel of hartstikke dof. De kleurinstellingen kloppen voor geen hol en kleur/gamma calibratie is onbegonnen werk. Succes, ik ben ook aan het zoeken naar een ander alternatief.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 19:19
Is een gebruikte laptop niet handiger? Dan krijg je gegarandeerd meer bang for buck. Er zijn ook veel zakelijke laptops te koop, die zeer stevig zijn, handig als je ze vaak meeneemt.

Verder, voor AutoCAD is een professionele GPU en zware (quadcore i7) CPU wel een voordeel.
Ik gok dat je aan de TU Delft gaat studeren? Dan is het laptopproject aldaar heel goed.
Anders is dit workstation wel een goede optie.