Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Beste Tweakers!

Ik ben nu al een eindje op zoek naar een item waarbij ik gemakkelijk mijn muziek (die offline op mijn Lumia 830 staat, als online streamen) eenvoudig op een oude, klassieke keten aan te sluiten.

Momenteel doe ik dat via aux-kabel, met als gevolg ik telkens moet rechtstaan om een volgend nummer/andere artiest te laten spelen. Of een andere speler moet aansluiten (en het bekende zoemgeluid te krijgen bij het loskoppelen).

Ideaal zou de Sonos Connect zijn, om dit via wifi te laten spelen. Zo kun je gemakkelijk met andere toestellen de muziek laten spelen (iPhone, Android, Windows Phone, Windows, etc.).

Echter is er nog geen officiële client voor WP die dit ondersteund (vandaag met een vertegenwoordiger van Sonos gesproken, dit komt er effectief aan, maar dit is geen prioriteit). Dus zou ik dit moeten oplossen via de app "Phonos", een app die €2.49 kost (dit zou zeker op drie toestellen moeten staan).

Ik zit echter met het Snapchat-principe in: dat Sonos zou bepalen om alle niet-officiële apps te verwijderen, zonder eigen app op de markt te brengen. Dit zou ervoor zorgen dat 1) ik €4.98 betaald heb voor een nutteloze app 2) ik de Sonos-connect niet meer kan gebruiken, of het is via de PC (die op een andere verdieping staat).

Dus hetgeen ik zou willen vragen:

1) Hoe goed werkt die Phonos-app? Is die vlot, kun je eenvoudig andere nummer opleggen/volume aanpassen?
2) Hoe betrouwbaar is Sonos naar de toekomst toe?
3) Zijn er alternatieven om via aux/rood-wit stekker aan te sluiten op een wifi-stream apparaat?
4) Wat stellen jullie voor?

Alvast bedankt voor jullie input!

Extra: Ik opteer niet voor Play 1-3-5, wij hebben een fantastisch goede speaker-installatie, dus wij gaan niet nogmaals ~€1000 uitgeven voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Je hebt verdchillende dnla streamers van een paar tientjes op ebay amazon etc.

Zoek maar eens naar neet airstream of widac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

airport express of onkyo ds-a5 + airplayto

upnp / dnla receiver met de volgende apps: lumia playto smart player av-remote airshare

Hierin is veel keuze, van duur tot goedkoop:
pioneer N30K
Soundmate (volgens mij dezelfde als van eminent)

Onkyo receiver (onkyo receiver is goedkoper dan een sonos connect) + onkremote

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
houthakker schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:12:
airport express of onkyo ds-a5 + airplayto

upnp / dnla receiver met de volgende apps: lumia playto smart player av-remote airshare

Hierin is veel keuze, van duur tot goedkoop:
pioneer N30K
Soundmate (volgens mij dezelfde als van eminent_

Onkyo receiver (onkyo receiver is goedkoper dan een sonos connect) + onkremote
Die soundmate ziet er mij wel interessant uit! Zeker aan die prijs!

Dus volgens wat ik lees moet die effectief ook werken met de apps die je opgenoemd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

RRV schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:50:
[...]

Die soundmate ziet er mij wel interessant uit! Zeker aan die prijs!

Dus volgens wat ik lees moet die effectief ook werken met de apps die je opgenoemd heb?
Ja, maar kijken wel goed naar reviews van die apparaten en apps. (pricewatch: Eminent EM7410 WiFi Music Streamer). Kijk ook ff de apps wel compatible zijn met jouw telefoon (software versie).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
houthakker schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Ja, maar kijken wel goed naar reviews van die apparaten en apps. (pricewatch: Eminent EM7410 WiFi Music Streamer). Kijk ook ff de apps wel compatible zijn met jouw telefoon (software versie).
Ik heb inderdaad niet gekeken naar de reviews, lijkt mij al een stuk minder interessant.

Ondertussen zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar de Play: 5 met als reden dat die niet veel scheelt in prijs voor dezelfde functie (wifi naar versterker via koptelefoonaansluiting) én je hebt er nog een stand-alone speaker bij voor mocht de gelegenheid zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Lumia Play To zoals hierboven genoemd is alvast een onwijze kut-app, je kan er geen playlists mee afspelen bijvoorbeeld. Na iedere track hoor je een geluidje en moet je een nieuwe kiezen.

Is een simpele bluetooth ontvanger niet wat? Dan ben je niet afhankelijk van third-party apps en kan je met iedere device gewoon naartoe streamen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Ik zie het er nergens tussen staan maar is een nieuwe phone kopen geen oplossing?

Verder zou ik er mij niet te druk over maken, als sonos die apps verbiedt dan bieden ze heus wel een alternatief aan op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Sonos verbiedt die Apps niet, ze ondersteunen ze alleen niet en waarschijnlijk mis je functionaliteit die in de officiele App wel zit.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
Damon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:43:
Sonos verbiedt die Apps niet, ze ondersteunen ze alleen niet en waarschijnlijk mis je functionaliteit die in de officiele App wel zit.
Ik heb nog niet echt goed bekeken wat het wél en niét kan.

Uit ervaring weet ik wel dat niet-officiële apps soms méér aanbieden dan officiële apps.
Denk maar aan 6snap tegenover Snapchat.
Pagina: 1