Toon posts:

HDMI Input misschien stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'ello,

Sinds twee dagen geleden geeft mij PC geen beeld meer af op mijn scherm en Wacom Cintiq 13HD. Ik gebruik voor deze beide beeldschermen een HDMI kabel, maar voor een of andere reden komt er geen signaal meer uit. Ik dacht eerst dat het aan mijn HDMI kabel lag, maar volgens mij ligt het aan de PC's HDMI Input, omdat bij beide beeldschermen mijn PC geen signaal afgeeft. Hoe kan ik dit fiksen? Ik zit namelijk krap met geld, en heb dus geen zin om een hele nieuwe HDMI Input te installeren. En de case van m'n Medion PC is behoorlijk tight.

Alvast bedankt.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Heb je alles uitgesloten?
Dus ander apparaat geprobeert op het scherm? meerder kabels geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Drowzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:43:
Heb je alles uitgesloten?
Dus ander apparaat geprobeert op het scherm? meerder kabels geprobeerd?
Yes, ik heb twee verschillende HDMI kabels uitgeprobeerd. Het ligt niet aan het scherm want bijvoorbeeld mijn xbox kan er wel op aangesloten worden met beeld. Ik denk dat het aan de PC ligt, 100%.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 22:48 ]

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:48
Windows toets + P?

Verwijderd

Topicstarter
Doet ook niet veel.

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 20:00
Wat vragen die je kunnen helpen de oorzaak te achterhalen:
Start je systeem wel normaal op, en kun je hem over het netwerk benaderen?
Geeft-ie wel beeld tijdens de BIOS opstartfase?
Kun je de BIOS-instellingen naar factory defaults terugzetten met een jumper of drukknopje, om uit te sluiten dat het daar aan ligt?
Kun je met een bootable CD uitsluiten dat het aan de Windows drivers / installatie ligt?
Kun je Windows in safe mode starten?
Doet-ie het wel als je een VGA of DVI of DisplayPort-kabel aansluit?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Verwijderd

Topicstarter
avdongen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:26:
Wat vragen die je kunnen helpen de oorzaak te achterhalen:
Start je systeem wel normaal op, en kun je hem over het netwerk benaderen?
Geeft-ie wel beeld tijdens de BIOS opstartfase?
Kun je de BIOS-instellingen naar factory defaults terugzetten met een jumper of drukknopje, om uit te sluiten dat het daar aan ligt?
Kun je met een bootable CD uitsluiten dat het aan de Windows drivers / installatie ligt?
Kun je Windows in safe mode starten?
Doet-ie het wel als je een VGA of DVI of DisplayPort-kabel aansluit?
Helaas krijg ik geen beeld at all. Dus het is lastig om te stellen dat de PC normaal opstart. Misschien moet ik een VGA kabel kopen om te kijken of ie het dan wel doet.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:45
HDMI in op een pc is eigenlijk alleen via een capture card of iets dergelijks, dus ik ga maar uit van HDMI out.

Wat zijn de specs van je pc? Met name dan de videokaart? Zo te lezen had je ook nog geen andere aansluitingen geprobeert, iets wat ik zeker zou doen. Heb je een losse videokaart en een CPU met GPU ingebouwd? Want dan kan je die ook eens proberen aan te sluiten op je monitor.

Kortom, iets meer info over je systeem zou fijn zijn, anders blijft het gokken.

Verwijderd

Topicstarter
heggico schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:54:
HDMI in op een pc is eigenlijk alleen via een capture card of iets dergelijks, dus ik ga maar uit van HDMI out.

Wat zijn de specs van je pc? Met name dan de videokaart? Zo te lezen had je ook nog geen andere aansluitingen geprobeert, iets wat ik zeker zou doen. Heb je een losse videokaart en een CPU met GPU ingebouwd? Want dan kan je die ook eens proberen aan te sluiten op je monitor.

Kortom, iets meer info over je systeem zou fijn zijn, anders blijft het gokken.
Dat is het lastige, ik kan mijn systeem eigenschappen niet zien, omdat ik geen beeld heb. Ik weet alleen dat het een Medion Computer is, (behoorlijk tight ingebouwd, lastig om de case uit elkaar te halen) en een AMD Radeon HD7770 heeft. De PC heeft twee HDMI aansluitingen, beide geprobeerd, beide deden zij het niet.
Pagina: 1