Binnenkort ga ik een bestelling plaatsen bij Apple. Daarom was ik eens aan het rondzoeken, of er mensen zijn die met succes over de prijs van hun bestelling onderhandeld hebben. In de winkel, of door met Apple te bellen.
Mijn bevindingen zover zijn wisselend.
• Ik heb afgelopen jaren een aantal keer gesproken met mensen die aangaven dat zij (toen) wel over de prijs konden onderhandelen. Meestal in de vorm van wat extra accessoires bij een laptop van 1.500+ euro.
• Op GoT heb ik niet zoveel kunnen vinden, behalve een paar reactie die juist weer spreken van vaste prijzen: PSP123 in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 6"
• Op MacFreak vond ik een topic maar de info daar is al erg oud.
Apple resellers hebben (volgens verschillende berichten) weinig marge om mee te werken, terwijl Apple zelf aan studenten en medewerkers van onderwijsinstellingen 8% korting geeft.
• Wat is jullie ervaring? Is er te onderhandelen?
• Heb je wel of niet korting gekregen, en zoja, hoe heb je dat aangepakt?
Mijn aankoop is zakelijk. 2.800 euro incl. btw aan hardware en 200 euro aan accessoires (toetsenbord, sleeve, etc).
Mijn bevindingen zover zijn wisselend.
• Ik heb afgelopen jaren een aantal keer gesproken met mensen die aangaven dat zij (toen) wel over de prijs konden onderhandelen. Meestal in de vorm van wat extra accessoires bij een laptop van 1.500+ euro.
• Op GoT heb ik niet zoveel kunnen vinden, behalve een paar reactie die juist weer spreken van vaste prijzen: PSP123 in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 6"
• Op MacFreak vond ik een topic maar de info daar is al erg oud.
Apple resellers hebben (volgens verschillende berichten) weinig marge om mee te werken, terwijl Apple zelf aan studenten en medewerkers van onderwijsinstellingen 8% korting geeft.
• Wat is jullie ervaring? Is er te onderhandelen?
• Heb je wel of niet korting gekregen, en zoja, hoe heb je dat aangepakt?
Mijn aankoop is zakelijk. 2.800 euro incl. btw aan hardware en 200 euro aan accessoires (toetsenbord, sleeve, etc).