Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet 20% trager met windows 8.1 !

Pagina: 1
Acties:

• bert888
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
Ik heb sinds enkele weken een minix Z64 met Windows 8.1

Nu is internet toch een stuk trager dan dan mijn oude Windows 7 !
Popcorn moet ik nu voortaan voorladen, en googlemaps laden duurt 5x langer.
Op veel websites heb ik er last van.

Als ik de Z64 opnieuw opstart of Ccleaner laat opschonen is hij voor 30min weer ff redelijk snel.
De Z64 met windows 8.1 hoort gewoon sneller te zijn, dit heb ik kunnen zien bij reviews op youtube.

Ik heb Malwarebytes al diverse keren laten scannen en ook de microsoft virusscanner, maar niets gevonden.

Bij windows 7 had ik bij de downloadtest 13mb en nu met windows 8.1 ook.
Dus dat is het probleem niet.
Mijn andere computer, tablet etc.. zijn met wifi zelfs nog sneller!

Wie kan en wil mij helpen?
:'(

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:38
Een beetje vaag omschreven.

Om te beginnen: Je "oude Windows 7", is dit dezelfde PC of is dit op een andere bak?

Welke browser gebruik je? Heb je de laatste Windows updates? Zijn je drivers actueel? Welke netwerkkaart heb je? Wat zijn je overige specs? Hoe is je PC verbonden en met welke instellingen?

Iets meer info is wel erg gewenst. En ik denk niet dat CCleaner nou echt gaat werken om je internetervaring te versnellen.

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• Da Rock
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07-11 21:26

Da Rock

Systeembaas

Staat je netwerkkaart nog wel op FULL bij apparaatbeheer?
CCleaner gaat zeker niet helpen om je snelheid te verhogen.

iPhone X 64GB (2017)  Apple MacBook Pro (2017)  Apple AirPods (2017)

• phpn3rd
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:22
Klinkt eigenlijk alsof je je cache op het nieuwe systeem nog niet zo hebt opgebouwd als op je oudere Windows 7 systeem. Hierdoor moeten veel websites eerst alles downloaden voor ze gebruikt kunnen worden, waar deze bestanden op je oude systeem al in 't cache stonden en dus niet meer gedownload hoeft te worden.

Zoals je zelf al aangeeft: in een download-test scoren ze hetzelfde, dus daar ligt 't niet aan. Geef het even de tijd om een goed cache op te bouwen.

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-11 19:59
CCleaner moet je hooguit een paar keer per jaar doen. Niet ieder maand of vaker.

En download eerst alle updates, inclusief de meeste optionele downloads. Soms zitten daar nog updates voor je LAN of wifi tussen.

• Erik777
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-02-2018
Intel® Atom™ Processor Z3735F
L2 cachegeheugen 2MB
Basisfrequentie 1.33 GHz
Burstfrequentie 1.83 GHz

Geheugentypes DDR3L-RS 1333
2GB ram
400 MHz fCK for 800Mb/sec/pin ~ 800MHz fCK for 1600Mb/sec/pin
Dat wil zeggen dat de bussnelheid de snelheid heeft van een flinke desktop uit 2007. check er de instellingen in een eventuele BIOS of de bussnelheid ingesteld staat op 800MHz

Heeft dit apparaat wel een harde schijf?
Aangezien een apparaat zonder harde schijf een drager nodig heeft voor eventueel virtueel geheugen pagefile.sys in Windows 8.
Deze PC
C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesPerformance.exe > Tabblad Geavanceerd > Wijzigen...
Hier kan je je Virtuele geheugen beheren.

Klik met rechtermuisknop op start en klik op "uitvoeren" en plak:
"C:\Windows\System32\control.exe" SYSTEM
Klik op OK
Hier kan je zien hoeveel ram geheugen Windows gebruikt.

Heb je een mogelijkheid om het apparaat in te stellen zoals een BIOS?
Aangezien er kans is dat het apparaat instellingen heeft om de frequentie hoger in te stellen, omdat er basis en burstfrequentie mogelijk is.

En misschien zijn er daar ook mogelijkheden om andere instellingen in te zien, maar doe niets als je niet zeker bent van de uitkomst.

Maar voor dat geld in die grootte is het wel dat je er moet proberen uit te halen wat je voor dat geld er uit kan halen door het apparaat te tweaken voor zover de instellingen die mogelijkheid bieden en in Windows eens kijken wat er allemaal op wordt gestart als je Windows op het apparaat opstart. Daar meer grip op krijgen om je systeem efficient te laten draaien.

Nog een tip die misschien een beetje helpt, het apparaat heeft een 10/100 MBit Ethernet poort.

Klik met rechtermuisknop op start en klik op "uitvoeren" en plak:
typ REGEDIT en klik op "OK"
blader in het register naar de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\ Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings.

Klik in het menu Bewerken, Nieuw, klik op "DWORD-waarde"
klik rechts op de nieuwe DWORD-waarde en klik links op "naam wijzigen.
Geef "Nieuwe waarde nr.1" de naam:
MaxConnectionsPer1_OServer
dubbel klik dan op de DWORD-waarde MaxConnectionsPer1_OServer en geef deze de waarde 32.

Klik in het menu Bewerken, Nieuw, klik op "DWORD-waarde"
klik rechts op de nieuwe DWORD-waarde en klik links op "naam wijzigen.
Geef "Nieuwe waarde nr.1" de naam:
MaxConnectionsPerServer
dubbel klik dan op de DWORD-waarde MaxConnectionsPerServer en geef deze de waarde 32.

En wat voor beveiligingssoftware gebruik je realtime?

Erik777 wijzigde deze reactie 04-06-2015 17:30 (32%)

• bert888
Hij heeft een interne 32gb harde schijf.
Windows 7 was een andere Pc, een op papier tragere Pc.

Als browser gebruik ik nu firefox, maar op alle andere browsers word hij ook traag.
De PC is verbonden met LAN.

En ik gebruik net als bij windows 7 Microsoft Security Essentials als virusscanner.
Dit is mij altijd goed bevallen.

De netwerkkaart is een Realtek RTL8723BS
FULL bij apparaatbeheer kan ik niet vinden.
Nergens staat iets over full.

Ik zal jullie tips is proberen.

bert888 wijzigde deze reactie 04-06-2015 18:31 (13%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hij zal een ssd hebben, dan is pagefile een slechte optie om te geven.
De ssd ( 32GB ) zal een klein en in het slechtste geval OP het mobo zitten.
Overmatig swappen op die ssd zal hem alleen maar trager maken.

Dit is een relatief simpele PC, je kan die niet vergelijken met een desktop, zelfs een atom uit 2010 / 2012 zal ( voelbaar) sneller presteren.
Deze pc's zijn primair als simpel surfstation bedoelt, en niet te veel extra apps.

Als mediaplayer is hij daarentegen wel fijn ;)

FreshMaker wijzigde deze reactie 04-06-2015 21:51 (39%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert888
Ik heb alle updates van windows opgehaalt en het overmatig swappen gedaan.
Internet was daarna voor circa 2uur supersnel, de pagina,s popten direct op.
Nu is hij weer traag aan het worden.
GRRRR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tja, ik denk zomaar omdat het een mediaspeler is op basis van Win8.1.
Dat er programma's op geinstalleerd KUNNEN worden, wil niet zeggen dat het altijd feilloos werkt.

De chipset is gewoonweg niet meer van deze tijd ( om er heavy use op toe te passen )
Het is uitgerust met een traag geheugen, hij kan weliswaar leuk beeld laten zien ( mediaplayer ) maar als je gebruik gaat maken van veel processen tegelijk ( een browser kan zomaar 5 tot 10 processen op de achtergrond laten draaien ), EN er lopen meer bijzaken ( virusscanner, andere apps in win8 ) zal hij al vlot over zijn toeren raken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik777
quote:
FreshMaker schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:49:
Hij zal een ssd hebben, dan is pagefile een slechte optie om te geven.
Dit is geen optie die wordt gegeven om van uit naar aan te zetten maar om te beheren.
Windows virtueel geheugen staat standaard op anderhalf keer de grootte van de ram en wordt aangegeven in mijn bericht waar dat te beheren.
Verder kan de TS dan stappen ondernemen hoe deze te beheren met zijn huidige hardware.
Misschien begreep je dat niet :)
En met die registerwijziging zorg je er voor dat er meer tegelijk binnen kan komen.

Erik777 wijzigde deze reactie 05-06-2015 18:32 (7%)

• FreshMaker
  • Niet online
Het probleem is niet zozeer de snelheid ( van het binnenkomen ) maar de processor en rest van de hardware.

Het is een mediaspeler, en één van de selling points is dat het op Windows8 draait.
Helaas is het nog niet heel goed uitgewerkt, en is het 'eigenlijk' niet geschikt om als pctje te gebruiken.

Wat je ook ermee aan tweakt, na een paar uur redelijk gebruik, zal het weer terugvallen, en mag je rebooten.

Leuk speelgoed, maar nog niet volwassen genoeg ... helaas, want ik vindt ze enorm interessant

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je doet: gooi taakbeheer maar eens open als je aan het internetten bent. Dan kun je zien wat er gebeurt, hoeveel cpu er wordt verbruikten hoeveel geheugen. Dikke kans dat je gaat schrikken ;)
Maar dat is vrij normaal voor een Atom en 2 GB geheugen. Brosers vreten geheugen en een beetje flash site vreet CPU. Ter indicatie: ik heb een laptop met een celeron en 4GB ram en die is met meerdere tabs ookniet echt vooruit te trappen. 200 MB per tab is tegenwoordig kennelijk normaal. Als je dan ook nog je OSmoet laden blijft er weinig. Over en loopt ie dus continue te swappen. Kun je een SSD inzetten, maar dat lost maar een deel van het probleem op. Die CPU is gewoon sloom :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik777
Voor geavanceerdere informatie dan Taakbeheer (goeie tip overigens) kan je ook Process Explorer gebruiken, daarmee kan je nog meer zien.
Met welke browser surf je?
Add-ons/invoegtoepassingen zo beheren dat alleen die ingeschakeld zijn die je op dat moment gebruikt scheelt ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-11 20:22
2GB RAM is gewoon erg weinig voor windows 8.1
Het werkt wel, maar je moet niet verwachten dat dit net zo snel is als een normale PC of laptop.
Een PC van 6 jaar oud is waarschijnlijk sneller.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True