Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik probeerde vandaag een update naar jessie op mijn server, maar kwam tot de conclusie dat perl geüpdate wordt naar 5.20.2. Op zich niks mis mee, maar vervolgens werkt mijn script niet meer dat html omzet naar pdf. Ik gebruik hiervoor libhtml-htmldoc-perl.

Ik kan het niet vinden met apt-cache en in cpan ook niet. Betekent dit dat ik dan bij wheezy moet blijven? Of kan ik toch bij perl 5.14 blijven? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

De beste oplossing is natuurlijk gewoon het updaten van je script, zodat het wel weer werkt. ;)

Mogelijk kan je via deze methode weer downgraden: http://askubuntu.com/ques...ade-a-package-via-apt-get

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sudo apt-get install perl=5.14xxx

sudo update-alternatives --config perl

is pakket niet beschikbaar, kun je eventueel oude repo toevoegen, of debje(s) erbij zoeken

maar zoals TommieW als al zegt, de vraag is verkeerd.

Waarom werkt je script niet :Y)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Nu online
Ik ben nu aan het kijken naar pdf::webkit. Hiervoor alle dependancies geïnstalleerd en via cpan de tarball geïnstalleerd.

Als ik hem nu uitvoer krijg ik alleen de foutmelding dat PDF/Webkit.pm not found is met een lijst @INC.

In @INC zit ook /usr/local/share/perl/5.14.2 (toch eerst werkend krijgen voor de dist-upgrade). Hierin is PDF/Webkit.pm te vinden met 444 rechten. 755 geven heeft geen zin.

Hoe kan ik hem nu werkend krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Paultje3181 op 08-06-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien de juiste versie installeren? Jessie heeft Perl versie 5.20, ipv 5.14. Die laatste komt van Wheezy vandaan, en als je met de cpan van 5.14 de module installeert, maar 5.20 gebruikt voor uitvoeren, tja, dan zie je natuurlijk niets. Maar waarschijnlijk heb je nog Wheezy draaien.

De rechten staan goed, je moet niet zomaar iets execute rechten geven, helemaal nergens voor nodig. Ga eerst eens met strace e.d. achterhalen of die module ook daadwerkelijk aangeroepen wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Nu online
Sorry, draai idd nog wheezy. En dus 5.14.2
Omdat mijn belangrijkste script dus niet werkt heb ik de update ongedaan gemaakt en ben ik nu eerst aan het kijken voor een alternatief.

Hij is geïnstalleerd, en in het script wordt begonnen met use PDF::Webkit zoals in de handleiding staat. Daarop krijg ik al de bovengenoemde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben sterk voorstander van 'if it ain't broken, don't fix it'
The LTS repo takes Debian 7 "Wheezy" support to May, 2018
blijf plakken op wheezy

heb je tot 2018 om uit te zoeken hoe je het script/functie compatible kunt maken met nieuwe debian :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28
Als er echt niet mogelijk is om dat script te laten werken met een nieuwere versie van Perl en je toch jessie wil draaien dan kun je in principe zelf de pakketten die voor wheezy zijn gemaakt opnieuw compileren voor jessie. Met een beetje geluk hoef je alleen die ene module te doen. Heel perl opnieuw bouwen is een beetje te veel van het goede.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Nu online
Ik heb het probleem met Webkit gevonden. Het is WebKit... Zucht, waarom is het nu nooit eens makkelijk.

Nu script herschrijven. Dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Nu online
Script herschreven. Het probleem is alleen dat WebKit een x-server nodig heeft. xvfb geinstalleerd dus.
Het script werkt, maar niet als crontab. Hier krijg ik steeds Failed to open X-server. Ik heb al -a toegevoegd als optie, maar het lijkt alsof deze genegeerd wordt door cron.

Iemand een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Exporteer je ook de $DISPLAY variabele? En geef je xvfb ook een -screen parameter mee voor resolutie? Oftewel, hoe start je 't via CLI en wat heb je nou in cron staan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Waarom kan je 'm niet vinden met cpan?

Mijn Jessie:
#cpan -D HTML::HTMLDoc
Loading internal null logger. Install Log::Log4perl for logging messages
Reading '/root/.cpan/Metadata'
  Database was generated on Thu, 11 Jun 2015 11:41:02 GMT
HTML::HTMLDoc
-------------------------------------------------------------------------
	(no description)
	M/MF/MFRANKL/HTML-HTMLDoc-0.10.tar.gz
	(no installation file)
	Installed: not installed
	CPAN:      0.10  Not up to date
	Michael Frankl (MFRANKL)
	mfrankl@seibert-media.net

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Nu online
Ondertussen alles netjes herschreven. Alles moet voor cron met full path. Dat was grootste euvel.
Pagina: 1