Mijn vorige laptop van 2,5 jaar oud, een pricewatch: Asus R500VD-SX013V, is laatst gevallen (In Eastpak en beschermhoes) waardoor het scherm gebarsten is. De laptop gebruik ik nu nog via VGA aan een los beeldscherm, maar het is niet de manier waarop ik gebruik wil maken van mijn laptop. Daarnaast voldoet de videokaart (GeForce GT610M) niet meer aan mijn eisen. Daarom vond ik de tijd rijp voor een nieuwe laptop, in plaats van de oude laptop te repareren.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt gaan worden voor mijn studie, waarvoor tekstverwerking het belangrijkst is. Daarnaast houdt ik er ook van om een potje te gamen. Op mijn vorige laptop kon ik Far Cry 3 en GTA IV nog aardig draaien sinds hun release aardig draaien en dat wil ik ook met mijn nieuwe laptop kunnen doen. Denk daarom dus aan games als FM, Far Cry 4 en BF4 die ik op redelijke kwaliteit zou willen spelen. Daarnaast wil ik films op hoge kwaliteit kunnen streamen. Voor dat ik deze post maakte heb ik de pricewatch al enkele weken in de gaten gehouden, maar ik voel me nog te onzeker over mijn keuze om daadwerkelijk de knoop door te hakken.
Wat is je budget?
Voor mijn nieuwe laptop mik ik een bedrag van rond de 700,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan om mijn laptop mee te nemen, vooral naar colleges. Het gewicht maakt mij niet veel uit, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Een 15,6 inch scherm vind ik echter een voorwaarde. Dit is namelijk nog net handzaam.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn huidige laptop is een ASUS en met dat merk ben ik zeer tevreden. Verder heb ik niet bepaalde merkvoorkeuren. Ik sta daarin open voor zoveel mogelijk suggesties.
Voorkeuren voor mijn laptop zijn de volgende.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt gaan worden voor mijn studie, waarvoor tekstverwerking het belangrijkst is. Daarnaast houdt ik er ook van om een potje te gamen. Op mijn vorige laptop kon ik Far Cry 3 en GTA IV nog aardig draaien sinds hun release aardig draaien en dat wil ik ook met mijn nieuwe laptop kunnen doen. Denk daarom dus aan games als FM, Far Cry 4 en BF4 die ik op redelijke kwaliteit zou willen spelen. Daarnaast wil ik films op hoge kwaliteit kunnen streamen. Voor dat ik deze post maakte heb ik de pricewatch al enkele weken in de gaten gehouden, maar ik voel me nog te onzeker over mijn keuze om daadwerkelijk de knoop door te hakken.
Wat is je budget?
Voor mijn nieuwe laptop mik ik een bedrag van rond de 700,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan om mijn laptop mee te nemen, vooral naar colleges. Het gewicht maakt mij niet veel uit, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Een 15,6 inch scherm vind ik echter een voorwaarde. Dit is namelijk nog net handzaam.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn huidige laptop is een ASUS en met dat merk ben ik zeer tevreden. Verder heb ik niet bepaalde merkvoorkeuren. Ik sta daarin open voor zoveel mogelijk suggesties.
Voorkeuren voor mijn laptop zijn de volgende.
- Een (mat) FullHD-scherm, van 15,6inch (1920x1080).
- Minimaal een i5-processor, het liefst van de 5e generatie.
- Een ingebouwde SSD-schijf. Een HDD is niet nodig, aangezien ik de HDD die in mijn ASUS zit kan inbouwen. Zo kom ik toch nog aan de benodigde ruimte voor games en films.
- Een videokaart die geschikt is om te gamen. Hier ga ik vaak de mist in, aangezien sites en reviews soms tegenstrijdige informatie geven over de mate waarin een kaart gamegeschikt is.
- 8GB RAM-geheugen, het zou mooi zijn als het uitbreidbaar is en ik het 4GB reepje uit mijn oude laptop erbij kan prikken.
- pricewatch: HP Pavilion 15-p290nd Dit is nu mijn eerste optie, alleen twijfel ik nog over de processor en de videokaart of deze geschikt zijn.
- pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL Iets boven het budget en zonder SSD, maar met 750GB HDD
- pricewatch: Acer Aspire E5-571G-51TH Geen SSD, maar 1TB SSHD
- pricewatch: Lenovo B50-80 (80EW00HENX) Geen SSD, maar een HDD, daarnaast een Radeonkaart