Problemen met VoIP uitbellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Ik maak gebruik van een sip-nummer in combinatie met mijn FritzBox. Sinds een tijdje werkt uitbellen via dat account niet meer, ik krijg dan de volgende melding in de logs:
Nummer@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Use From-id next time (403)
Ik denk hieruit op te kunnen maken dat de FritzBox een fout sip-command stuurt of in ieder geval onvolledige gegevens verstuurd...
Heb voor de zekerheid nagekeken of het telefoonnummer van de afzender goed ingesteld staat, dat is het geval.
Inloggegevens zijn correct, want hij is geregistreerd en inkomende oproepen komen binnen .
Ik heb wat op die melding gegoogled en meerdere mensen met hetzelfde probleem gevonden.
Het schijnt een oplossing te zijn om je configfile aan te passen met een klein stukje code als je Asterisk gebruikt, maar zoiets is niet zo makkelijk te regelen via een FritzBox.
Wat gaat er fout? Wat zie ik over het hoofd?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
"Use own telephone number for registration" aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet over het hoofd te vermelden welke Fritz!Box je gebruikt.

En iets meer info over het gebruikte nummer is ook wel handig. Begint het met 31xxxx of niet?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

403 is het ontbreken van caller-id of gebruikersnaam, zorg dat die velden gevuld zijn en ook met de juiste notatie van het telefoonnummer