Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dag tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben 30 jaar lang klant van KPN telefonie geweest. Nu dat ik van internet provider ben gewisseld ben ik meteen overgegaan van analoog telefoneren naar mijn nieuwe providers VoIP dienst.

Ik heb op 5-3-2015 het contract opgezegd bij KPN. Hier heb ik ook dezelfde dag een bevestiging per e-mail van ontvangen. Op 9-4-2015 hadden wij nog steeds een kiestoon op onze analoge telefoon lijn. Wij hebben toen schriftelijk aan KPN gevraagd waarom onze telefoon lijn nog steeds werkt.
Hier heeft KPN niet op geantwoord.

Nu claimt KPN dat ze ons pas op 8-5-2015 de telefoon lijn hebben opgeheven. Dit kan ik niet bevestigen aangezien we al die tijd telefonie hadden via de nieuwe VoIP van mijn internet provider.

Nu wil KPN mij €9,49 laten betalen als afkoopsom voor de resterende looptijd van het contract. (Het contract is op tijd opgezegd!)
Dit geld hebben ze ingehouden op de teruggaven van incasso betaling die ze nog hadden gedaan.

Heb nu nogmaals met KPN gebeld, ze willen me niet helpen. blijkbaar hebben ze hun administratie niet goed op orde.

Ik vermoed dat KPN nu pas de afkoopsom aan heeft mij opgestuurt zodat ik nu de incasso niet meer kan terug laten boeken. (langer als 56 dagen geleden gaat niet).

Wat voor advies kunnen jullie mij geven om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je hebt blijkbaar bewijs in de vorm van een bevestigingsmail. Wat geven ze aan als je de bevestigingsmail per e-mail of post aan KPN laat zien?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 13:44
Zonder de indruk te willen geven dat ik ter zake kundig ben, is mijn eerste reactie: niet teveel tijd aan besteden. Het lijkt erop dat je in je recht staat, maar voor een kleine 10 euro kun je niet urenlang met helpdesks bellen of aangetekende brieven sturen.
Het stinkt en te vaak gebeurt het dat grote logge bedrijven als KPN ten koste van de consument aan het langste eind trekken, maar zolang het niet om echt grote bedragen gaat, zou ik het verlies (en de frustatie) nemen.
Krijg je geen reactie meer van KPN en wil je (bijv. uit principe) toch actie ondernemen, dan zou je het via de Geschillencommissie Telecommunicatie kunnen spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door HenkDePoema op 03-06-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Een aangetekende brief (EUR 7,50?) helpt vaak wel... kopie van e-mail erbij doen, berekening van wat je had moeten terugkrijgen erbij doen.

Niet bereid zo'n brief te sturen? Probeer ze via Twitter te bereiken, of geef het anders op want het is het niet waard.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Een aangetekende brief van 7,50 in de hoop 9,49 terug te krijgen?

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Slikken en je verlies nemen is helaas waarschijnlijk de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hellie112 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:53:
Ik heb op 5-3-2015 het contract opgezegd bij KPN. Hier heb ik ook dezelfde dag een bevestiging per e-mail van ontvangen. Op 9-4-2015 hadden wij nog steeds een kiestoon op onze analoge telefoon lijn. Wij hebben toen schriftelijk aan KPN gevraagd waarom onze telefoon lijn nog steeds werkt.
Hier heeft KPN niet op geantwoord.
Welke afsluitdatum heeft KPN genoemd in de bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
Wij zullen dan waarschijnlijk geen actie meer ondernemen.

Ik vind het wel frappant dat ze trouwe klanten die al sinds 1976 klant zijn zo een trap na kunnen geven.

Het enige wat ik nu nog in de toekomst kan kan doen is bij het uitzoeken van een nieuwe internet provider KPN uit te sluiten. Die krijgen in de toekomst geen cent meer van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hellie112 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:32:

Ik vind het wel frappant dat ze trouwe klanten die al sinds 1976 klant zijn zo een trap na kunnen geven.

Het enige wat ik nu nog in de toekomst kan kan doen is bij het uitzoeken van een nieuwe internet provider KPN uit te sluiten. Die krijgen in de toekomst geen cent meer van ons.
Over het algemeen genomen, zet het meer zoden aan de dijk om op een publiekelijk platform te klagen. Dus via Social Media als Facebook en Twitter. Omdat iedereen dan mee kan kijken, zijn ze een stuk sneller geneigd een oplossing te verzorgen... Nu misschien te laat, maar wellicht het overwegen waard de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
Het is inderdaad wel interessant om te weten wat er in de bevestigingsmail van 5 maart staat. Gaat het om een partupicukiere aansluiting of een zakelijke? Dat laatste zou namelijk die drie maanden verklaren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is het niet gewoon dat TS een opzegtermijn heeft zoals iedere andere abonnee ?

ik kan mij voor stellen dat de initiële eindigde op de 8e van de maand met een opzegtermijn van 2 maanden.
Dus TS neemt contact op met KPN , deze bevestigd de opzegging per die datum en dan gaat de 2maanden lopen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Nou nee, als je zo lang een particulier contract hebt, kun je geen 2 maanden opzegtermijn hebben gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hellie112 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:32:

Trouwe klanten boeien bedrijven niet meer. Geef me een reden waarom ze aan jou meer tijd zouden moeten besteden dan aan willekeurig welke andere klant. Een klant is een klant, gelijke monniken gelijke kappen.
Sowieso, je gaat bij hen weg, geef me een goede reden waarom ze extra tijd en dus geld zouden moeten besteden aan iets dat toch geen inkomsten meer genereert. Alleen omdat trouwe klant: zie opmerking 1 ;)

Sowieso, een gemiddelde marketingmanager beschouwt een trouwe klant vaak als een domme klant. Valt niks te halen, betaalt gewoon trouw zijn abo, is al jaren tevreden en valt dus ook niks nieuws aan te slijten. Dus niet interessant.

Van wat ik verder weet moet KPN het trouwens toch niet echt van de particuliere markt hebben. De zakelijke contracten leveren veel meer op dan al dat geneuzel van die individuele particulieren, en op de particuliere markt zijn er veel meer spelers die goedkoper aanbieden aan de consumenten maar die vervolgens wel van KPN de apparatuur voor verbindingen huren. Wat weer zakelijk is, dus win-win. Kortom, KPN heeft er zelfs regelmtig baat bij als jij naar een andere telecomprovider overstapt. Dan hebben ze wel de lusten en niet de lasten.

Having said that: dat tientje betalen en nooit meer naar omkijken. Kijk wat je zelf aan uursalaris hebt en weeg even af hoeveel je daar voor moet "werken" in je vrije tijd. Meer dan een uur wil je er echt niet aan besteden. En dit topic heeft je al minimaal een half uur van je tijd gekost ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Ik zie nog geen antwoord op de vraag welke datum KPN in de bevestigingsmail had gezet..
Pagina: 1