Gaming PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo,

Mijn laatste post was een beetje fout gegaan, ben redelijk nieuw bij Tweakers en heb nog niet eerder zelf een topic gestart. Ik wil graag van console naar PC gaan, en heb daar ongeveer 1000+ euro voor over. Ik ben van plan losse onderdelen te kopen en dan met een familielid deze in elkaar te zetten. Ik heb alleen geen verstand van de compatibility tussen de componenten zelf. Bij deze mijn vraag naar hulp!

Ik had al een Intel Core 4670K I5 CPU in gedachten, met een Scythe Katana koeler (overklokbaar met deze koeling?)
Ik zit nog te twijfelen qua videokaart, ik zat eerst te denken aan een Geforce GTX 970, maar volgens mij is dit een beetje overkill. Nog suggesties?

Verder zit ik een beetje te dubben hoeveel RAM ik hierbij moet hebben. 8GB zou genoeg moeten zijn, maar wat is jullie mening daarover?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, games zoals Battlefield 4 en Assassins Creed Unity. Ook zou ik gewoon dingen voor school doen, maar dat zou geen probleem moeten zijn, zoals Word, Visual Basic etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 1000,- ervoor uitgetrokken, eventuele overmaat mag geen probleem zijn, zolang het maar niet teveel is!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet zozeer. Ik heb een monitor, even geen idee welk type. Het gaat eigenlijk alleen maar om de PC. Muis en toetsenbord heb ik geen hulp voor nodig tenzij jullie echt iets adviseren!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC moet ongeveer lastige games op high settings op 1080p moeten kunnen runnen zoals BF4 en Assassins Creed Unity. Ik heb het liefst een goede CPU, I5 denk ik (I7 weer een beetje overkill, schiet doel en budget beetje voorbij), een goede videokaart (Nvidia GTX 970?) en minimaal 8GB RAM (geen idee of meer RAM zn geld waard is) Het liefst een SSD, maar qua budget zou een HDD moeten voldoen, ruimte en tijd genoeg om up te graden neem ik aan! Ik ben ook nog niet helemaal uit qua koeling.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst Intel voor CPU, heb in het verleden wat problemen gehad met AMD, deze CPU ging ondanks goed gebruik snel kapot! Qua videokaarten toch wel Nvidia GTX series, tenzij jullie iets anders voorschrijven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft niet energiezuinig te zijn, grootte maakt niet uit en mag lekker zoveel geluid maken als maar kan, dit is allemaal niet van toepassing. Het systeem moet gewoon op hoge settings moeilijke games runnen en nog bruikbaar zijn voor school en multitasking.

Ga je overklokken?
Ik denk het NIET. Met overklokken gaat de garantie eraf en heb alleen maar meer risico op een defect. Tenzij het nodig is voor de gespecificeerde prestaties zou ik het niet willen doen.

Bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De eerste helft van br00ky in "Gaming Pc rond de 1000,-" hebben we nu, nu nog je lijstje. Ik heb je een aantal bronnen gegeven waarmee je prima iets in elkaar moet kunnen zetten. Het hoeft niet perfect te zijn, als je er maar zelf eerst over nadenkt.

Als je een lijstje klaar hebt, gooi ik je topic weer open, dan kan je het hier posten.

Dit topic is gesloten.