Hulp bij buitenboordmotor Suzuki 5pk 4 takt (DF5)

Pagina: 1
Acties:
  • 7.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seckzipantsz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06-2023
Hallo allemaal!

Naast bouwkunde, internet en tweakers heb ik meer hobbies. 1 daarvan is Watersport, nu zijn wij al enkele tijd in bezit een klein bijbootje (3,1m) welke voor de boodschapjes halen word gebruikt en even iemand snel oppikken. :9~

Het motortje, de suzuki 4takt 5 pk heeft 2 jaar in de schuur gelegen en dus voor dit seizoen wil ik hem weer klaar maken. Na het bootje opknappen (nieuwe vloer erin maken, al het hout opgeknapt met likje verf etc.(kan er mooie build foto's van laten zien)) Was de motor aan de beurt, dus simpel proberen te starten, lukte niet. Met motor start iets op de luchtinlaat starte die, maar liep die enkel daarop. Als ik ophield dan stopte de motor dus.

Mijn volgende stap was wat iedereen zei: Maak de carburateur schoon!
Dus ik heb met alle liefde de carburateur schoon gemaakt, en de ventielletjes (hoe heten ze ook alweer) uitgespoten ging ik weer naar de boot.

Dat is dus waar we nu zijn (3-6-2015 15:28
Het bootje start!
Hij loopt stationair (best oke)
Bij meer gas geven, gaat hij stotteren en gaat het dus alles behalve hoe het hoort. Ook rookt hij als een ketter bij veel gas geven.

Hij koelt, er is een waterstroompje aan de achterkant.

Graag opmerkingen/foto's weet ik veel wat hoe ik dit kan oplossen. Ik heb al uren gegoogled en zie door de vele topics het goede niet. 8)7

Fijne dag allemaal!

Julian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14

StarWing

Huh ?!?

Waarschijnlijk zit er toch nog een sproeier verstopt.
Het beste is om de carb eens ultrasoon te laten reinigen.

[ Voor 35% gewijzigd door StarWing op 03-06-2015 15:52 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Heb je de sproeierbuis uit de carburateur gehad? Daar zitten ook gaatjes in die dicht kunnen zitten. Ze worden remluchtgaatjes genoemd en die zorgen ervoor dat bij grotere gasklepopeningen lucht wordt toegevoegd om de mengverhouding weer op orde te krijgen. Zitten die gaatjes (deels) verstopt, dan gaat de motor rijker lopen, wat extra rook op kan leveren.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seckzipantsz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06-2023
Overigens, het is opgelost.

Ik heb verschillende keren de Carburateur schoongemaakt. Het e.e.a. afgesteld.

En hij loopt heerlijk.

M'n vader was trots :)

toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027065

beste allemaal
ik heb hetzelfde probleem met een df6 én een df9.9
waarschijnlijk benzine die te oud was getankt. ik gebruik nochtans altijd de 4 takt van aspen om bij de start van het seizoen problemen te vermijden maar misschien mag ik die niet konstant gebruiken
blijkbaar karamelliseert deze in de carburator? vorige keer carburator laten reinigen en dan werkte hij maar hij kreeg het snel terug. misschien kan het ook aan de tank liggen?
hoe kan ik zelf mijn carburator reinigen want ik moet anders 75 km op en af om de motor bij een dealer binnen te geven. moeten er steeds nieuwe dichtingen gemonteerd worden als de carburator open is geweest?
wie heeft hier ervaring mee? is het enkel de carburator die vuil kan zijn of kan er nog andere oorzaak zijn?
de df 6 werkte perfect op de eigen binnentank. het liep mis als ik de externe tank aansloot
beste groeten en gelukkig nieuwjaar voor allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Na 2,5 jaar dit topic kicken is onzinnig. Maak een nieuw topic met je eigen vraag aan en link eventueel naar het oude topic.

Deze gaat voor nu op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.