winroute met NT4

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Ik heb al tijden een tuisnetwerk draaien met een server die als gateway draaide.

Nadat windows2000 op mijn server niet meer wilde starten (hd stuk)besloot ik het deze keer eens te proberen met NT4 sp6a, winroute installeren configen en jahoor werkt, hij belt vanzelf in, verbinding persistent, en mailserver ingesteld.

Het probleem wat ik heb, is dat de verbinding "UP" is maar er wordt geen data verstuurd en ontvangen. Dus ale een client pc een webpagina opvraagt dan krijgt die de melding dat die pagina er niet is.

Welke instelling die je in NT4 moet maken en in win2000 niet, ben ik vergeten.?

een stukje log: (en ineens kreeg ik dit?)

WinRoute - Debug Log

--------------------------------------------------------------------------------
[17/Jun/2001 14:54:28] ras: RasGetProjectionInfo(), 0 731
[17/Jun/2001 14:54:49] ras: RasGetProjectionInfo(), 0 731
[17/Jun/2001 14:54:55] ras: can't dial Wanadoo: De verbinding van de poort is verbroken door de externe machine.
[17/Jun/2001 14:54:57] ras: Wanadoo, port opened ...
[17/Jun/2001 14:55:09] ras: RasGetProjectionInfo(), 0 731
[17/Jun/2001 14:55:25] ras: can't dial Wanadoo: De verbinding van de poort is verbroken door de externe machine.
[17/Jun/2001 14:55:25] ras: Wanadoo, redialing in 8 sec ...
[17/Jun/2001 14:55:33] ras: Wanadoo, port opened ...
[17/Jun/2001 14:55:49] ras: RasGetProjectionInfo(), 0 731

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

kun je op de nt bak het i-net wel op?

• procyon
nee ook niet,,

dus rechtstreeks naar de externe toegang werkt ook niet. :(

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

99% zeker dat je bij RAS een encrypted password will verzenden, zet dit op PAP en je probleem is verholpen (tabblad security bij RAS)

En toen was m'n signature weg :(

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 21:35

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Je verbinding is "UP" en toch heb je geen verbinding? Wat bedoel je precies? :?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
dns goed ingesteld?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• procyon
Ik ben nu zover dat hij inbelt, ik verbinding heb, maar als mijn browser een pagina opvraagt zie ik dat er gewoon <NULL> communicatie is met het modem en de brower zegt dan ook dat ie het niet kan vinden.

Als ik met winroute handmatig het mail op laat halen dan wordt de verbinding steeds verbroken..

Verder DNS'en zijn ingesteld, (had ik hiervoor nooit hoeven doen met wanadoo/casema).
99% zeker dat je bij RAS een encrypted password will verzenden, zet dit op PAP en je probleem is verholpen (tabblad security bij RAS)
Die instelling had ik al gemaakt, anders werkt het idd helemaal niet.

Ik weet het dus niet meer, of zou ik ook een point to point tunneling protocol moeten installeren.?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:02 schreef Procyon for life het volgende:
Ik ben nu zover dat hij inbelt, ik verbinding heb, maar als mijn browser een pagina opvraagt zie ik dat er gewoon <NULL> communicatie is met het modem en de brower zegt dan ook dat ie het niet kan vinden.

Als ik met winroute handmatig het mail op laat halen dan wordt de verbinding steeds verbroken..

Verder DNS'en zijn ingesteld, (had ik hiervoor nooit hoeven doen met wanadoo/casema).
[..]

Die instelling had ik al gemaakt, anders werkt het idd helemaal niet.
Ik weet het dus niet meer, of zou ik ook een point to point tunneling protocol moeten installeren.?
hoe heb je RAS dan geïnstalleerd? Er staat toch overduidelijk op site van XS4all dat PPTP moet draaien?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:42 schreef djaydjee het volgende:

hoe heb je RAS dan geïnstalleerd? Er staat toch overduidelijk op site van XS4all dat PPTP moet draaien?
JD,
Zo'n PPTP verbinding komt bij je dialup verbindingen te staan en daar heb je dus RAS voor nodig.
Pagina: 1