• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Hallo,

Ik beschik over een paar overgebleven servers, DL360 en DL380, beide zowel G5 als G6 modellen, en wil 1 van deze voorzien van een geschikte videokaart welke openGL 3 ondersteund.
Nu ben ik niet zo thuis in hardware m.b.t. servers, maar welke videokaart zal werken i.c.m. Server 2008 R2 ?

Ik lees erg veel, maar op de sites van nvidia zie ik alleen support voor g8 en 9, maar het lijkt me stuk dat er "vroeger" geen kaarten waren voor deze servers.

Ik wil de server als applicatieserver inrichten, voor een 3d applicatie die o.a. open GL3 moet hebben om uberhaupt te kunnen installeren.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-12-2025

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet niet of je daar uberhaupt een GPU in kan zetten.
Die DLs hebben ingebouwde ATI ESxxxx, en volgensmij ook geen geschikte PCI Sloten. (Volgensmij is het alleen PCI-X en PCI-e x4/x8)
Zie: http://h20564.www2.hp.com...ay?docId=emr_na-c01673345

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowAS1 op 03-06-2015 14:48 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

Topicstarter
Ik heb er wel een riserboard inzitten en een pci-e x16 paste erin.
Note 1: PCIe slots are standard
Note 2: x4 slots support x8 cards, but will run at x4 speeds. x8 slots supports x16 cards, but will run at x8 speeds.
Note 3: Default bus assignment. Inserting cards with PCI bridges may alter the actual bus assignment number.
Note 4: Slots are enumerated differently based on OS. MS OS's enumerate from lowest to highest Device ID by bus (starting with the lowest bus).

[ Voor 76% gewijzigd door dawauz op 03-06-2015 15:26 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-12-2025

ShadowAS1

IT Security Nerd

Oke, kan.
Technisch gezien, kan ie erin. Maar nog steeds weet ik niet in hoeverre dit supportd is. Het is niet voor niets vat nvidia aangeeft alleen maar de G8 en G9 te supporten.

Voor echt degelijke info hierover zou ik contact opnemen met HP

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:17
dawauz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:23:
Hallo,

Ik beschik over een paar overgebleven servers, DL360 en DL380, beide zowel G5 als G6 modellen, en wil 1 van deze voorzien van een geschikte videokaart welke openGL 3 ondersteund.
Nu ben ik niet zo thuis in hardware m.b.t. servers, maar welke videokaart zal werken i.c.m. Server 2008 R2 ?

Ik lees erg veel, maar op de sites van nvidia zie ik alleen support voor g8 en 9, maar het lijkt me stuk dat er "vroeger" geen kaarten waren voor deze servers.

Ik wil de server als applicatieserver inrichten, voor een 3d applicatie die o.a. open GL3 moet hebben om uberhaupt te kunnen installeren.
Ik zou eerst de software leverancier checken om te bekijken wat zij aanbevelen c.q. vereisen (als ze het gebruik van Rackservers ondersteunen, dan zullen ze ook direct kunnen aangeven welke modellen zullen werken en welke kaarten daar in kunnen) en mogelijk supporten (mocht je support nodig hebben, of een support contract hebben). Een oude server hergebruiken kan handig zijn (en goed voor de portomonee), maar als het een niet supported model is, kan het een dure aangelegenheid worden.

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:59
Als je nog een fysiek passende kaart hebt liggen zou ik daar mee beginnnen :
- Window Server 2008 R2 installeren en confgureren.
- Server uit zetten
- Video kaart inpluggen
- Server weer booten en kijken of het OS de kaart herkend en je beeld krijgt als je een monitor aansluit.
Als dat voor een kaart werkt is waarschijnlijk iedere kaart waar Windows een driver voor heeft wel aan de praat te krijgen. Moet de kaart natuurlijk nog wel werken met je 3D app.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Vergeet de voeding voor de videokaart(en) niet. GPUs die ook maar iets voorstellen hebben meestal niet genoeg hebben aan de 75 W die uit de PCIe bus kan komen. Je kan extra stroomaansluitingen wel in de server hacken maar mooi zal het niet zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ximon op 04-06-2015 09:45 ]

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 21:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > VB

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1