Everybody happy??? I soon change that here we go...
Verwijderd
Abit heeft Highpoint. Asus en MSI hebben Promise. Ik zou zelf voor de Promise gaan omdat ik rare verhalen over Highpoint gehoord heb. Vooral met IBM schijven doet Highpoint niet lief.
Ligt eraan welk RAID chippie op mobo is gebakken. Je hebt RAID chippies van Highpoint (zit op Abit mobos) en Promise (zit op Asus en MSI mobos).
Velen zullen zeggen dat Promise beter is. Dat is ook zo, uit eigen ervaring weet ik dat Promise ATA100 RAID een hogere leessnelheid en een lagere schrijfsnelheid dan de Highpoint ATA100 RAID heeft. Van de Highpoint is de lees/schrijfsnelheid ongeveer gelijk aan elkaar. Had ik ooit getest met identieke harddisks in een identieke systeemconfiguratie.
Velen zullen zeggen dat Promise beter is. Dat is ook zo, uit eigen ervaring weet ik dat Promise ATA100 RAID een hogere leessnelheid en een lagere schrijfsnelheid dan de Highpoint ATA100 RAID heeft. Van de Highpoint is de lees/schrijfsnelheid ongeveer gelijk aan elkaar. Had ik ooit getest met identieke harddisks in een identieke systeemconfiguratie.
Dat is een kwestie van de juiste BIOS en driver combinatie. Bij de Highpoint is het inderdaad lastig achter te halen welke de beste combo is. Meestal is dat de combo van nieuwere BIOS en oudere drivers...Op zondag 17 juni 2001 19:15 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Vooral met IBM schijven doet Highpoint niet lief.
Verwijderd
Heb het hier draaien een KT7-RAID en 2 IBM schrijven van 40 gig. totaal geen problemen mee.Op zondag 17 juni 2001 19:15 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Abit heeft Highpoint. Asus en MSI hebben Promise. Ik zou zelf voor de Promise gaan omdat ik rare verhalen over Highpoint gehoord heb. Vooral met IBM schijven doet Highpoint niet lief.
Verwijderd
geen gezeur, neem gewoon een aparte raid of scsi controller in een pci slot, en geen problemen.
Ik zou inderdaad gaan voor een bord met een Promise-controller. De Highpoints hebben procentueel gezien meer problemen en zijn van vreemdere aard (lees: echt HELE vreemde problemen) dan de Promises.
Asus of MSI dus. Ik heb beide gehad en ga toch voor Asus.
Asus of MSI dus. Ik heb beide gehad en ga toch voor Asus.
Ik heb hier zelf de MSI 6330 met raid controller draaien en ik moet zeggen dat ik inderdaad erg tevreden ben over de promise controller.
Het enige irritante is de vertraagde boot procedure. Ja ik weet dat daar een bios update voor is maar dan wil om de een of andere reden mijn comp niet meer meer booten.
Het enige irritante is de vertraagde boot procedure. Ja ik weet dat daar een bios update voor is maar dan wil om de een of andere reden mijn comp niet meer meer booten.
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Verwijderd
Die BIOS update doet niks aan dat RAID-booten , dat blijft gewoon . Het is het eerste schermpje met de IDE-drivez die normaal erg lang blijft hangen en dat fixt hij .
Verwijderd
Heb thuis twee 40 Gb IBM "60GXP" schrijven draaien op een Gigabyte 7DXR
, zie specs, MoBo. Goed bordje, makkelijk overklokbaar middels bijgeleverde software (draait onder windows). Ik boot vanaf een 20Gb IBM primair. Dit alles draait zonder problemen.
Nadeel: iets aan de prijzige kant.
Nadeel: iets aan de prijzige kant.
Pagina: 1