Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09 09:31
Dag iedereen,

Ik draai voorlopig nog deze prehistorische HD4870 1GB (ATI/AMD) kaart en het is hoog tijd voor een upgrade. Ik ben van plan om binnenkort Project cars aan te kopen en dit te spelen. ik zal voornamelijk dat spel spelen, maar ik zou sporadisch misschien ook een andere game willen kunnen draaien. Omdat Project cars beter presteert met nvidia GPU's, lijkt het mij ook verstandig om voor nvidia te gaan. Ook geluid en power consumption vind ik belangrijk. Ik had namelijk vernomen dat de huidige generatie nvidia's zuiniger en stiller zijn dan de AMD's.

Mijn oog viel op deGTX 960 2GBB kaart. Deze kost ongeveer 220 euro. Ik zag ook dat er een 4GB versie van deze kaart bestaat die 40 euro meer kost. Gezien ik op 1080p zal spelen weet ik niet of die extra vram echt nodig is. ik heb namelijk ook geen idee of Project cars een vram intensief spel is.

Graag had ik jullie advies gehad over welke kaart goed zou zijn voor mij. Is deze GTX960 een goede kaart voor Project cars, of raden jullie iets anders aan?

Wat is je budget?
Liefst ergens rond de 200-220 euro.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kaart komt terecht op een eveneens prehistorisch platform met een amd phenom II x4 955 BE. Deze plan ik later dit jaar up te graden. Ik denk dat dit geen enorme bottleneck gaat vormen voor Project cars, correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 18:23

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54

skoozie

SCSI

teddysleep schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:28:
Dag iedereen,

Ik draai voorlopig nog deze prehistorische HD4870 1GB (ATI/AMD) kaart en het is hoog tijd voor een upgrade. Ik ben van plan om binnenkort Project cars aan te kopen en dit te spelen. ik zal voornamelijk dat spel spelen, maar ik zou sporadisch misschien ook een andere game willen kunnen draaien. Omdat Project cars beter presteert met nvidia GPU's, lijkt het mij ook verstandig om voor nvidia te gaan. Ook geluid en power consumption vind ik belangrijk. Ik had namelijk vernomen dat de huidige generatie nvidia's zuiniger en stiller zijn dan de AMD's.

Mijn oog viel op deGTX 960 2GBB kaart. Deze kost ongeveer 220 euro. Ik zag ook dat er een 4GB versie van deze kaart bestaat die 40 euro meer kost. Gezien ik op 1080p zal spelen weet ik niet of die extra vram echt nodig is. ik heb namelijk ook geen idee of Project cars een vram intensief spel is.

Graag had ik jullie advies gehad over welke kaart goed zou zijn voor mij. Is deze GTX960 een goede kaart voor Project cars, of raden jullie iets anders aan?

Wat is je budget?
Liefst ergens rond de 200-220 euro.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kaart komt terecht op een eveneens prehistorisch platform met een amd phenom II x4 955 BE. Deze plan ik later dit jaar up te graden. Ik denk dat dit geen enorme bottleneck gaat vormen voor Project cars, correct me if I'm wrong ;)
Heb je ook al het frontpage artikel gelezen?

een 960 haalt in een AMD systeem (AMD FX-8350) 30fps gemiddeld. Geen idee hoe die proc zich verhoudt tot jouw proc.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ja, ik had dit artikel gelezen.
Waar zie je de GTX 960 getest worden in het artikel?
En ja ik kan mijn settings altijd tijdelij kverlagen naar medium tot ik ook een nieuwe CPU heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54
Hij wordt inderdaad niet getest in het artikel. Waarschijnlijk keken ze naar de resultaten van de 760.

De prestaties van de 960 zijn redelijk vergelijkbaar met die van de 760. Volgens mij is de 960 gemiddeld zo'n 10% sneller dan de 760. De resultaten vande 760 plus een paar fps zijn dus een redelijke schatting voor de 960.

Het komt er dus op neer dat de 960 project cars op high kan draaien met iets meer dan 30 fps. Wil je rond de 60 dan zal je terug moeten naar de medium instellingen. Dit is trouwens wel met zware weersomstandigheden. Met helder weer zijn de resultaten anders. Hier een benchmark waar ze zowel helder als met regen hebben getest: http://www.techspot.com/r...ars-benchmarks/page2.html

[ Voor 19% gewijzigd door RamonK op 03-06-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Okay bedankt. Dus 60fps op ultra (met een beest van een CPU, die ik nog niet heb :) )
Bij goed weer en 30fps bij slecht weer. Daar kan ik mee leven denk ik. Zelfs een titan X haalt maar 48fps in de regen :o, een gewone titan iets over 30fps. Allemaal zeer lage waardes. Misschien is dit te fixen met driver update/spel update.

[ Voor 72% gewijzigd door teddysleep op 03-06-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Tja project cars is blijkbaar een heel zwaar spel (dat viel me vandaag ook op). Jammer ook dat de AMD kaarten niet zo goed presteren anders hed ik je een 2de handse AMD R9 290/280x aangeraden

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Mja, van de HD4870 die er nu inzit ben ik niet zo echt tevreden. Dus ik weet ook niet of ik nog een AMD kaart zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dx12 gaat vermoedelijk een performance bump van 30% opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
Kijk ook nog eens goed naar de cpu benchmarks van project cars. Zoals je kan zien in de review van techspot draait de titan x in combinatie met een phenom II 980 nog maar 38 fps gemiddeld met clear weather conditions. Je huidige processor zal dan ook zeker de bottleneck gaan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ja, die bottleneckt een beest van een GPU, de GPu die ik zal steken komt belange niet in de buurt van een titan X. ik ga mij CPu zeker upgraden, alleen nog niet meteen, dan zet ik hem maar een standje lager in settings. Uit het artikel
"while AMD’s affordable quad-core processors should really only be paired with mid-range to low-end GPUs."
ik denk dat een GTX 960 toch tot mid range behoort.

@eL_Jay : Wat is je bron? Geldt dit enkel voor Project cars of voor alle games?

[ Voor 23% gewijzigd door teddysleep op 03-06-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
Hij bottleneckt een beest van een gpu tot onder het fps niveau van de gpu die jij wilt gaan kopen. Dit betekent dus dat hij ook de langzamere gpu gaat bottlencken. De 960 gaat niet opeens meer fps dan een titan x geven omdat je hem combineert met een langzamere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

RamonK schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:22:
Kijk ook nog eens goed naar de cpu benchmarks van project cars. Zoals je kan zien in de review van techspot draait de titan x in combinatie met een phenom II 980 nog maar 38 fps gemiddeld met clear weather conditions. Je huidige processor zal dan ook zeker de bottleneck gaan vormen.
Ik zie ook bij tweakers bij het AMD syteem ook slechter presteerd dan de Intel sytemen (zie: reviews: Project Cars: welke hardware heb je nodig?). Dus met de i7 920 zou dus beter presteren dan de phenom II 980. En als die bottleneckt dan zou ik eerder de i7 overklokken wat die ook prima kan.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ja het is duidelijk dat de CPU een upgrade nodig heeft. Maar ik geloof niet dat een phenom II x4 955 BE + een GTX 960 2GB een onspeelbare combinatie geeft op medium settings. Wanneer ik dan weer wat gespaard heb, kan ik de CPU ook upgraden en volledig genieten van de grafische kwaliteiten van Project cars.

Het liefst van al zou ik natuurlijk alles tesamen upgraden, maar dan wordt het mij een beetje te duur (stuur, spel, GPU, MOBO,CPU, SSD...)

[ Voor 18% gewijzigd door teddysleep op 03-06-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28
Die processor gaat je prima speelplezier opleveren terwijl je rustig spaart voor een andere :)

De 960 zal er voor zorgen dat je iig boven de fps van dit filmpie uitkomt : YouTube: Project CARS (HIGH) | AMD Phenom II 965 - ASUS GTX 660

en dat is prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
teddysleep schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:40:
Ja het is duidelijk dat de CPU een upgrade nodig heeft. Maar ik geloof niet dat een phenom II x4 955 BE + een GTX 960 2GB een onspeelbare combinatie geeft op medium settings. Wanneer ik dan weer wat gespaard heb, kan ik de CPU ook upgraden en volledig genieten van de grafische kwaliteiten van Project cars.

Het liefst van al zou ik natuurlijk alles tesamen upgraden, maar dan wordt het mij een beetje te duur (stuur, spel, GPU, MOBO,CPU, SSD...)
Op medium gaat jouw setup zeker speelbare frame rates neerzetten. Je moet echter niet verwachten dat je bij max instellingen 60 fps gaat halen zoals je in een eerder bericht hebt gezet. Vandaar dat ik een opmerking plaatste over de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Bedankt :)
Pagina: 1