workstation of toch gewoon desktop

Pagina: 1
Acties:

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:45
Hallo

Ik stel de volgende vraag even voor mijn vader, hij heeft een eigen bedrijf en hij tekend vooral huizen op dit moment voor een architect(officieel is het een advise bureau). Zijn oude PC is op dit moment 6 jaar oud en is naar mijn weten niet echt een hele speciale (ga vanmiddag even kijken naar de videokaart).

Maar goed hij gebruikt nu autoCAD light en dat bevalt em eigenlijk prima, helaas is zn PC gisteren uitgevallen en hij krijgt em maar matig weer aan de praat.

Nu wil hij dus eigenlijk een nieuwe, dus kijkend naar zijn eigen setup van nu P4 (6+ jaar) oid is een I5 al een grote verbetering (of is I3 al genoeg), SSD erin en gaan met die banana.

Maar nu is de vraag zou er een videokaart in moeten of zou hij dit afkunnen met de onboard. Nu niet te snel reageren als in auoCAD dus dure Quadro videokaart. Ik denk namelijk dat hij dit helemaal niet nodig heeft met zijn specifieke wensen.

Daar naast heeft hij dus een oude plotter (A0) die met een mooie LPT stekker, die aan de pc moet, zou ik daar het beste een IDE kaartje voor aan kunnen schaffen (of de oude pakken) of zon USB2LPT kabel voor halen?

Wat denken jullie? Hij wilde zelf wel kijken naar een workstation maar volgens mij is dat echt dikke overkill

Ik zal vanavond nog even de precise specs van zn oude pc toevoegen

Verwijderd

.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:52 ]

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:45
haha oh sorry lijkt me logisch dat dit niet past P4 mobo en i5 processor.

We willen dus zelf een nieuwe pc samenstellen indd dus nieuw mobo, proc , mem, etc had gehoopt dat dit wel duidelijk zou zijn in de post, maar blijkbaar nog niet, mijn excuus en bij deze de verheldering.

De oude PC is het uberhaubt niet waard om te checken waar de fout zit.....

de vraag gaat over de videokaart..........

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 03-06-2015 13:18 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap het punt ook niet helemaal. Jij hebt het over een desktop, je vader over een workstation. Mis ik iets of is een workstation ook niet gewoon een desktop ;). Dat kan je zo gek maken als je zelf wil natuurlijk.

Denk trouwens dat weinig mensen aankomen met het advies een Quadro aan te schaffen. Ik zit zelf helemaal niet in die wereld, maar wat ik zo meekrijg uit andere topics met een zelfde soort vraagstelling is dat maar héél zelden interessant.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik denk dat er met workstation meer op dit soort systemen wordt gedoeld. Moederbord op basis van een C200 of C600 serie chipset, Xeon processor met de optie voor een tweede processor, DDR4 ECC geheugen, Quadro/Firepro kaart, eventueel redundante voeding, eventueel RAID controller en dat alles geleverd door 1 van de grote merken op PC gebied inclusief support en met een stevig prijskaartje. Het zal er sterk vanaf hangen hoeveel waarde je hecht aan die voorzieningen of een dergelijk systeem zijn geld waard is. Veelal zal je voor een fractie van de prijs van een dergelijk systeem zelf een systeem kunnen bouwen dat vergelijkbaar presteert, maar in bepaalde gevallen ontkom je gewoon niet aan de aanschaf van een dergelijk 'workstation' systeem.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:46
Autocad werkt maar op één core.
Een Pentium is bij een gelijke kloksnelheid dan ook even snel als een i5 of een i7.
Wanneer je geen aparte videokaart aanschaft kun je evt. een i3 kiezen, vanwege de sterkere interne gpu.
Pagina: 1