Advies voor huis tuin en keuken PC.

Pagina: 1
Acties:

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden door min moeder, mail, youtube, marktplaats, en soms mijn broertje die een uurtje minecraft wilt spelen als zijn eigen PC uit staat.

Wat mag het systeem gaan kosten?
260 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing, OS en randapparatuur zijn aanwezig. het gaat om voeding, mobo, cpu, ram, hdd en dvd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet heel veel, hoop dat een apu al genoeg is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het liefst niet te luidruchtig.

Ga je overklokken?
Misschien een lichte overklok als er niet veel meer geluid bij komt.

Ik heb zelf al een beetje rond gekeken en ben tot de volgende onderdelen gekomen.
Zouden jullie iets wijzigen?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-7400K Boxed€ 61,95€ 61,95
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 47,-€ 47,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 11,77€ 11,77
1Cooler Master Elite Power 400W€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 254,67

[ Voor 7% gewijzigd door miniterror op 03-06-2015 12:16 ]

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

ai jai jai wat een krap buget :S

Aangezien je alleen gaat brouwsen en minecraft gaat spelen is miscchien niet een tablet een oplossing?

Zo niet dan zou ik om geld te besparen om 4GB RAM te gebruiken aangezien 8GB voor deze werkzaamheden te overkill is en onbebalenseerd. Ik zou bijvoorbeeld deze nemen: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ schilt je toch +-€25 .

Ook gaat je pc echt geen 400W slurpen. Ik zou eerder een 250/300 W nemen zoals deze: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W .

Met die besparingen kan je toch een SSD nemen van 250 Gb zoals deze: pricewatch: Crucial BX100 250GB. Met een SSD is de PC heerlijk snel i.p.v. een slome HDD. Je kan ook de 120GB veriant hebben als je alleen gaat browsen en minecraft gaat spelen en niet zoveel bestanden opslaat pricewatch: Crucial BX100 120GB Als je echter veel foto's of films hebt dan zou ik eerder die HDD nemen die in je lijstje zit

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Welke behuizing hebben we het over als ik het vragen mag?

Wellicht is een intel-build ook een idee?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 35,50€ 35,50
1ASRock H81M-HDS€ 45,95€ 45,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 24,95€ 24,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 11,77€ 11,77
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 236,07

Vooral een SSD is erg fijn. Dat maakt de hele PC veel responsiever dan een HDD. Mijn eigen ervaring is dat een 8 jaar oude Core2Duo met SSD sneller werkt in het dagelijks gebruik dan een nieuwe I3 zonder SSD.

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:51
Bedankt voor de tips heren.
Helaas heeft mijn moeder niet bijster veel geld of eigenlijk geen om uit te geven aan een systeem.
Ze werkt nu nog op een oude pentium dualcore.
De tip voor de andere lagere voeding vind ik een goede echter is de prijs van de lagere watt voeding wel hoger als de voeding welke ik gekozen heb.
Tevens mist de voeding een 6pin GPU voeding mocht er ooit een kleine GPU bijgeplaatst worden.
De behuizing is een Cooler master, Volgens mij een elite 310, deze is in het verleden al eens gekocht en zal nog voldoen.
Punt is dat ze nu een GPU heeft waarvan de fan is gebarsten en een socket 775 dualcore waarvan een van de fan vastklik punten ook is gebroken.
Zodoende een nieuwe opzet waar ze weer mee kan werken.
Voeding die er nu in zit is oud en merkloos, deze vertrouw ik dus niet meer en het systeem zelf heeft nog DDR2 geheugen.
IDE brander en HDD.

Is er met de G1840 en de interne GPU nog wel Minecraft te spelen.
Mijn kleine broertje speelt dat nogal vaak, meestal op zijn eigen PC welke ik voor hem gebouwd heb(AMD 1055T, twee asus matrix GTX285, 12Gb ram en ssd) maar soms heeft hij geen zin om op zijn kamer te zitten en gebruikt dan de PC van mijn moeder voor zijn minecraft game.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Oei dat is inderdaad geen goed teken :S Maar ik vraag me af waarom je broertje zijn kamer zat terwel daar een dikke pc staat :+

Hoe dan ook die AMD APU is grafisch sneller (door de ingebouwde R5 videochip die erin zit) maar de intel heeft meer rekenkracht en is zuiniger dan de AMD.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Neem idd een betere voeding dan die Elite Power. Voor de rest is het eigenlijk wel een prima systeem met zo'n laag budget welke toch nog een erg lichte game kan draaien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Zou je anders ook niet naar 2de hands componenten kunnen kijken of misschien een volledige pc? Aangezien je moeder de pc nog had gebruikt als hij het deed. Stop je er een ssd bij als die er nog niet in zit en je bent goedkoop klaar.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Waarom moeilijk doen? Is het instapsysteem uit de de Best Buy Guide (BBG) niks voor je?

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-06-2015 10:02 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1