externe hdd behuizing

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
vanwege het ruimschoots overschrijden van de pensioen gerechtigde leeftijd van mijn pc, wil ik deze weg doen (naar de schroothoop of de antiquair). De harde schijf erin wil ik wel nog graag behouden.
Daarom was / ben ik op zoek naar een externe behuizing hiervoor.
die zijn er ruimschoots uiteraard, maar ik zoek er eigenlijk 1 waar ik 2 hdd's (3,5") in kwijt kan.

Die heb ik zelf nog niet kunnen vinden.

Zijn die er? heeft iemand een adres?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Prik ze in een nas, daar kun je 2 (of meer) disks zonder problemen in kwijt.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 10:09

Ravefiend

Carpe diem!

Neem eens een kijkje in de Pricewatch met deze filter?

http://tweakers.net/categ...INBekSclISUcpN7ECzKqtrQUA

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49

TommieW

Numa numa.

Genoeg mogelijkheden, zoals Ravefiend al aangeeft. Je moet er natuurlijk wel op letten of de HDD's IDE of SATA zijn.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:47
TERW_DAN schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:12:
Prik ze in een nas, daar kun je 2 (of meer) disks zonder problemen in kwijt.
Wel risicovol als de TS de data wil behouden. Meeste Nas kunnen slecht omgaan met beschreven harde schijven. Vaak formateren ze deze bij eerste gebruik.

• DeRooney
TommieW schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:15:
Genoeg mogelijkheden, zoals Ravefiend al aangeeft. Je moet er natuurlijk wel op letten of de HDD's IDE of SATA zijn.
Ik ga kijken. Thanks.
Het betreft inderdaad nog IDE schijven.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arjoderoon schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:08:
vanwege het ruimschoots overschrijden van de pensioen gerechtigde leeftijd van mijn pc, wil ik deze weg doen (naar de schroothoop of de antiquair). De harde schijf erin wil ik wel nog graag behouden.
Daarom was / ben ik op zoek naar een externe behuizing hiervoor.
die zijn er ruimschoots uiteraard, maar ik zoek er eigenlijk 1 waar ik 2 hdd's (3,5") in kwijt kan.

Die heb ik zelf nog niet kunnen vinden.

Zijn die er? heeft iemand een adres?
Die staan gewoon in de pricewatch hoor :)

Bijv. http://www.sharkoon.com/?q=en/node/1825

.... "Het betreft inderdaad nog IDE schijven." Breede platte kabel met 40-80 aders? Dat is PATA ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het nog gaat om PATA, waarom dan niet gewoon vervangen door een wat modernere schijf, die een stuk vlotter is? Of gewoon zo'n externe disk kopen als je per se een extern ding wilt.

• DeRooney
ik snap dat het antiek spul is, maar hun performance is voor mijn behoefte meer dan voldoende. snelheid is geen issue en ruimte ook niet (die hdd's hebben nog ruimte over). Dus eigenlijk is een nieuwe schijf niet nodig. Het is meer dat ik mijn hele computer kast weg wil doen maar de schijven nog wel wil behouden.

Ik heb blijkbaar op de verkeerde manier gezocht, ik kon van de week enkel single hd behuizingen vinden.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:47
Performance zal niet de issue zijn. Betrouwbaarheid waarschijnlijk wel. als ik denk aan PATA schijven zullen die inmiddels rond de 10 jaar oud zijn.

Dat is wel echt hoog bejaard voor een harde schijf. Ik zou er niet op durven vertrouwen met belangrijke data. een losse externe hardeschijf van 500GB of 1TB kun je voor weinig op bijna iedere straathoek kopen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar dan moet je nog wel iets hebben waarmee je de data van je PATA naar je SATA kan rondpompen.

Al kun je ook zo'n ombouwblokje kopen, werkt ook vrij prima.

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nouja, hij heeft nog een werkende PC met dat spul erin, dus vrij makkelijk om die data even over te pompen naar wat anders.

• DeRooney
nachtnet schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:55:
Performance zal niet de issue zijn. Betrouwbaarheid waarschijnlijk wel. als ik denk aan PATA schijven zullen die inmiddels rond de 10 jaar oud zijn.

Dat is wel echt hoog bejaard voor een harde schijf. Ik zou er niet op durven vertrouwen met belangrijke data. een losse externe hardeschijf van 500GB of 1TB kun je voor weinig op bijna iedere straathoek kopen.
Die externe 1tb schijf zit in mijn rugtas en bevat al backups van alle data die ik heb. Dan is eigenlijk nog de vraag wat dan nog het nut is van het bewaren van die andere schijven...
Pagina: 1