Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

Onlangs heb ik een Pioneer Blu-ray speler gekocht. Fantastisch apparaatje. Echter heb ik genoemde apparaten op een aantal manieren aangesloten, zonder het gewenste resultaat, en ik vraag mij af of het uberhaupt gaat lukken.

De BD zit met HDMI op de HDMI ARC van de TV aangesloten. Om toch te kunnen genieten van DTS heb ik met een tulp kabel de digitale uitgang van de BD met de Z5500 aangesloten. Helaas heb ik hierdoor wel een lip-sync issue. Samsungtelevisies geven, voor zover ik weet, geen surround/DTS door. En in de BD / 5500 kan ik geen delay instellen...

Is het uberhaupt mogelijk om met deze setup digitaal geluid (dts) te krijgen, terwijl de boel wel in sync is? Of zou ik dan echt over moeten stappen op een nieuwe digitale receiver met hdmi etc?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kan je niet vanuit je samsung tv een audio kabel naar je z5500 laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Bart_GR schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:56:
Kan je niet vanuit je samsung tv een audio kabel naar je z5500 laten lopen?
Kan, maar dan is dat alleen 2.0, en met een Blu-ray is het toch wel fijn als je gewoon full-dts doorvoer hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zit er op je tv toestel geen digitale audio out (S/PDIF) ? Als je deze gebruikt heb je toch dolby surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Zit wel S/PDIF out op, maar heeft alleen passthrough van DTS wanneer de bron NIET HDMI is (dus gewoon tuner e.d.). Net nog verder gegoogled, maar het lijkt er echt sterk op dat het werkelijk onmogelijk is om DTS passthrough te krijgen naar de Z5500. Man, leef je in 2015, is zoiets simpels als bitstream passthrough in tv's nog niet mogelijk... bah!

Toch maar een keer sparen voor een echte normale receiver dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Er zijn maar weinig TV's die DTS doorgeven vanaf een externe bron. Heeft met de licenties te maken.

Wat je nog kan proberen is de TV op game-modus te zetten dan wel zo veel mogelijk beeldverbeterende software uitschakelen op de TV. De TV is de schuldige van de delay, niet de geluidsset. Vraag is wel of het beeld dan nog acceptabel is. Dat hangt van de bron af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Vanavond Oblivion gekeken met de GameMode aan. Dit was inderdaad stukken beter dan met al die processing meuk aan. Thanks voor de tip dus! Beeld was wel iets anders (korreliger voor m'n gevoel) dan met al die tjak aan. Maar wel echt beter dan voorheen.

thanks!

Pagina: 1