Toon posts:

PII 400 oc'en

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in godsnaam me PII 400 icm een P2B oc'en ??? Ik krijg het niet voor mekaar. De FSB verhogen helpt niet, en de multiplyer ook niet..
help !

Verwijderd

Waarom heet je dan in godsnaam Tweakie?????????

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik ook waarom jij sick boy heet

Verwijderd

ok

wat gebeurd er als je je fsb bijv. op 112 mhz zet??(doet 'ie niets, post hij aleen of loopt het zaakje vast in win)

De multiplier kun je sowiezo niet veranderen..
Die is door Intel "gelockt"

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de fsb op 112 zet, dan geeft de pc bij het opstarten gewoon 400 mhz weer. En hij geeft bij benchmarks ook gewoon de standaard waarde weer als hij op 400 zou doen. Er verandert dus gewoon niks ! Ook windows draait gewoon stabiel.

Verwijderd

weet je zeker dat je de settings gesafed heb in de bios??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de bios niks veranderen wat hiermee te maken heeft, alles wat ik veranderd heb aan de fsb heb ik hardwarematig gedaan....of moet ik soms een andere bios downen ??

Verwijderd

ik heb een asus p2b bord je kan met deze bord maar op 103 mhz bus snel hijd aan passen het is een kut bord om mee overclokken
ik zal je aan reden om een aopen ax6bc moderbord te kopen dan kan je met deze moderbord een bus snelhij van 117mhz
dus 4x117=468mhz halen met pc 100 geheugen blokken hij kan ook 4x124=496 maar dan moet je pc133 mhz geheugen hebben waar schijnlijk kan je nog hoger klokken veel plezier

Verwijderd

ik heb een asus p2b bord je kan met deze bord maar op 103 mhz bus snel hijd aan passen het is een kut bord om mee overclokken
ik zal je aan reden om een aopen ax6bc moderbord te kopen dan kan je met deze moderbord een bus snelhij van 117mhz
dus 4x117=468mhz halen met pc 100 geheugen blokken hij kan ook 4x124=496 maar dan moet je pc133 mhz geheugen hebben waar schijnlijk kan je nog hoger klokken veel plezier

Verwijderd

Mag ik even reageren......wat is dat nauw ???
Met een p2b bord niet goed oc-en ????? Man dat zijn een van de geniaalste borden die er op deze aardkloot gemaakt zijn. En lopen zelfs op snelheden van 133 en 150 lekker stabiel. dus...........

dat wilde ik even recht zetten
bij deze :)

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
-NOSFERATU- : kan kloppen, maar voor zover ik weet zijn er 2 versies van de p2b .. en 150 kan die zeker niet!

P2b die ik 'ken' is op zich een leuk bordje omdat ie de agp bus terug zet bij een fsb van 133. Maar hoger dan 133 zal niet lukken !

Tweakie: probeer eens een nieuwe bios erin te flashen. Voor de p2b verschijnen regelmatig nieuwe biossen, en zorg dat je de ingestelde fsb daadwerkelijk OPSLAAT. Want het lijkt erop dat je het niet goed hebt opgeslagen in je bios!
Suc6 iig!

Verwijderd

Een P2b heeft toch een BX440 chipset, welke AGP valt er terug te zetten op 133MHz volgens mij kan ie alleen 1/1 of 2/3 staan.

Misscien bedoel je de pci-bus

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog eens in mn bios kijken, maar zover ik weet kan ik daar niks aanpassen. Anders ga ik die biosje wel ff flashen. Thanks already guys !!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik had nog een oude P2B, ook weinig mee te beginnen maar liep wel prima op 448Mhz (jumpers). Was ook een PII-400. But then das geschiedenis. Is afgelopen zaterdag vervangen door een Athlon 800@1000Mhz. Anders mag je mijn oude MB wel overnemen ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

oeps ja p2b-f kan het wel ( op moment dat ik dit ff tik, pak ik het boekje van p2b erbij ) , en daar ie wel 150 mhz kan. Maar ik weet niet of dat stabiel is dan...... :)
Pagina: 1