Op dit moment gebruiken wij Git voor onze software ontwikkeling, we hebben het als volgt ingericht. Onze software bestaat uit allemaal modules, voor elk van deze modules hebben we een repository. De projecten voor klanten kunnen meerdere modules bevatten voor elk van deze projecten is er ook een repository.
Voorbeeld van de workflow
Developer pusht een update van een module naar de server, de server kijkt van welke projecten de module onderdeel is en zorgt dat die repositories geupdate worden, afhankelijk van de branch wordt dan de development of staging server voorzien van deze nieuwe versie.
Bijvoorbeeld:
Developer A pusht naar Module A [Develop]
Server update Project A B en D
Development server wordt voorzien van nieuwe code Project A B en D [Develop]
Developer B pusht naar Module C [Master]
Server update Project A C D en F
Staging server wordt voorzien van nieuwe code Project A C D en F [Master]
Nou werkt dit allemaal perfect en gebeurd dit allemaal automatisch, maar ik vroeg mij af of het makkelijker kan en of deze werkwijze misschien problemen met zich mee kan brengen.
We gebruiken trouwens gitflow, dus master en develop zijn niet de enige branches die aanwezig zijn.
Ik ben zelf niet zo'n git expert, en kon niet echt onderdelen van git vinden om dit process te vermakkelijken.
Voorbeeld van de workflow
Developer pusht een update van een module naar de server, de server kijkt van welke projecten de module onderdeel is en zorgt dat die repositories geupdate worden, afhankelijk van de branch wordt dan de development of staging server voorzien van deze nieuwe versie.
Bijvoorbeeld:
Developer A pusht naar Module A [Develop]
Server update Project A B en D
Development server wordt voorzien van nieuwe code Project A B en D [Develop]
Developer B pusht naar Module C [Master]
Server update Project A C D en F
Staging server wordt voorzien van nieuwe code Project A C D en F [Master]
Nou werkt dit allemaal perfect en gebeurd dit allemaal automatisch, maar ik vroeg mij af of het makkelijker kan en of deze werkwijze misschien problemen met zich mee kan brengen.
We gebruiken trouwens gitflow, dus master en develop zijn niet de enige branches die aanwezig zijn.
Ik ben zelf niet zo'n git expert, en kon niet echt onderdelen van git vinden om dit process te vermakkelijken.