Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Berlijn. Aangezien de kinderen in Nederland blijven wil ik sowieso mobiel bereikbaar zijn; het liefst echter ook via Whatsapp / iMessage. Ik heb een iPhone 5 en een KPN 210 SimOnly 155 abonnement. Nu vraag ik me af wat de kosten zijn van mobiele data in Duitsland. Ik vind het niet erg om te betalen voor m'n gebruik; maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Dus concreet mijn vragen:
  • hoe "prepareren" jullie je telefoon als je naar het buitenland gaat? Zet je roaming aan maar stel je per app in dat deze alleen via Wifi mag communiceren en enkel whatsapp bijvoorbeeld via mobiel verbruik?
  • Hoeveel kost zoiets dan?
  • Kan ik MBs "afkopen"? Dus een soort van bundel?
  • Verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
Wat zei KPN toen je contact met ze opnam?
Of wat stond er op de website: http://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland.htm

[ Voor 52% gewijzigd door GermanPivo op 03-06-2015 08:39 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met GermanPivo. Je kan wel hier vragen wat er gebeurd met je bubdel, maar je moet dan niet mauwen als je achteraf EUR200+ moet aftikken wegens roaming MB's

Vraag het aan KPN dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Deze sites heb ik gevonden; ik vroeg me achter af of jullie nog instellingen wijzigen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:35
Kijk even op de website van KPN (hierboven genoemd) wat de mogelijkheden bij KPN zijn. Daarna schakel ik meestal alle synchronisaties uit (behalve de accounts die ik nog wel wil) en wordt er over het algemeen alleen nog data gebruikt op het moment dat ik een app start. Dit op een klein beetje achtergrond-data na, maar dit is meestal niet zo veel.