installatie met upgrade DVD windows 7 naar nieuwe partitie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik zit de hele avond al te zoeken en kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik heb lang geleden een upgrade DVD windows 7 aangeschaft. Deze heb ik nog steeds compleet met product key.

Ik wil nu een SSD in mijn systeem prikken als nieuwe C:-schijf en met de upgrade DVD een schone W7 installatie doen. De harde schijf met de huidige c-partitie laat ik in de PC zitten.

Zal de installatie van de upgrade DVD op deze manier lukken? Tijdens de installatie zal de upgrade DVD de bestaande windows versie checken en gaat hij deze vinden op de (dan) D:-schijf en de installatie uitvoeren op C: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Nee, dat gaat waarschijnlijk niet werken. De upgrade dvd verwacht de Windows installatie ook op de C partitie.

Wat ik zou doen in deze situatie is het klonen van de bestaande Windows installatie naar de ssd. Daarna pas de upgrade dvd gebruiken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 09:26

Da Rock

DevOps

Gaat niet werken Frank,

Omdat je een 'schone' SSD in je computer hebt zonder C:/. Je kan nu twee dingen doen;

Je huidige C:/ klonen op je SSD
of je kan een schone installatie van Windows op je SSD zetten.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Da Rock schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:56:
[...]
of je kan een schone installatie van Windows op je SSD zetten.
Gaat niet werken, die upgrade DVD verwacht een bestaande Windows installatie, anders wordt de key niet geaccepteerd (heb het net zelf dit weekend ervaren, wilde een schone VM installeren).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 09:26

Da Rock

DevOps

Freee!! schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:02:
[...]

Gaat niet werken, die upgrade DVD verwacht een bestaande Windows installatie, anders wordt de key niet geaccepteerd (heb het net zelf dit weekend ervaren, wilde een schone VM installeren).
Ik zie dat ik het verkeerd heb vertaald.

Als je je Windows Kloont op de SSD, hoor je met de upgrade te kunnen upgraden.
Als je een schone installatie wilt, doe je dat eerst en daarna upgrade je naar gewenste versie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Volgens mij werkt de upgrade key ook op dezelfde versie die 'retail' is dus heb je een 'home premium' upgrade dvd dan zou de key ook moeten werken op een 'home premium oem/retail' dvd. (Dit heb ik ooit eens gedaan maar is alweer even geleden).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gewoon een clean install met je huidige DVD doen maar geen sleutel invoeren. Dan start je de install overnieuw en upgrade je de bestaande install en voer je de sleutel in. Het enige wat de upgrade hoeft te zien is een bestaande windows versie. De install DVD voor je upgrade is exact gelijk aan die van een full install allleen heb je een upgrade key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

regmaster schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:19:
Gewoon een clean install met je huidige DVD doen maar geen sleutel invoeren.
Hoe krijg jij dat werkend :? Zonder sleutel gaat bij mij de installatie niet verder.
Dan start je de install overnieuw en upgrade je de bestaande install en voer je de sleutel in. Het enige wat de upgrade hoeft te zien is een bestaande windows versie. De install DVD voor je upgrade is exact gelijk aan die van een full install allleen heb je een upgrade key.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24
regmaster schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:19:
Gewoon een clean install met je huidige DVD doen maar geen sleutel invoeren. Dan start je de install overnieuw en upgrade je de bestaande install en voer je de sleutel in. Het enige wat de upgrade hoeft te zien is een bestaande windows versie. De install DVD voor je upgrade is exact gelijk aan die van een full install allleen heb je een upgrade key.
exact, ook zo eens gedaan

anders staan hier veel how to's
http://www.sevenforums.co...-install-windows-7-a.html

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1