Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 12:33
Weet iemand misschien of Vodafone Windows telefoon doet weren ?
Er is bij Vodafone geen WP telefoon te krijgen, alleen op de Friends & Family site kun je de lumia 930 krijgen. Echter dit is oude voorraad en word niet aangevuld.

Ook medewerkers die bij Vodafone werken en een "starphone" kunnen kiezen, kunnen geen WP telefoon kiezen.

Is hier een reden voor denken jullie ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Er zit gewoon belabberd weinig marge op Nokia/Microsoft Lumia telefoons, heb ik van n kennis gehoord.(verkoper in de mobieltjes branche)
Voor de consument prettig natuurlijk, want lekker goedkoop maar wel full-featured. Voor de grote Telco's minder interessant omdat er nauwelijks aan verdiend kan worden. Dus ik gok dat je daarom niet bij elke Telco een Lumia bij je abbo kan krijgen.

Edit:
Verder heeft Windows Phone nog niet echt een groot marktaandeel, al lijkt het wel aan te trekken.
Ze worden vooral veel ingezet bij bedrijven. Dus ook in dat opzicht niet gek als er weinig aandacht aan besteed wordt.

En zoals hier onder gezegd. Als je graag een Windows Phone wil, dan koop je er toch een en dan doe je er een sim only abbo bij.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2015 23:51 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb net even gekeken, maar ik zie inderdaad geen Windows Phones meer op Vodafone site. Maar ik neem aan dat wanneer je naar een winkel gaat en daar een foon selecteert dat je er een Vodafone abbo bij kan krijgen. En anders gewoon naar een ander toe.

Vodafone heeft bij mij persoonlijk in verleden sowiso afgedaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
McKaamos schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:48:
Er zit gewoon belabberd weinig marge op Nokia/Microsoft Lumia telefoons, heb ik van n kennis gehoord.(verkoper in de mobieltjes branche)
Voor de consument prettig natuurlijk, want lekker goedkoop maar wel full-featured. Voor de grote Telco's minder interessant omdat er nauwelijks aan verdiend kan worden. Dus ik gok dat je daarom niet bij elke Telco een Lumia bij je abbo kan krijgen.

Edit:
Verder heeft Windows Phone nog niet echt een groot marktaandeel, al lijkt het wel aan te trekken.
Ze worden vooral veel ingezet bij bedrijven. Dus ook in dat opzicht niet gek als er weinig aandacht aan besteed wordt.

En zoals hier onder gezegd. Als je graag een Windows Phone wil, dan koop je er toch een en dan doe je er een sim only abbo bij.
Het klinkt misschien gek, maar dit geldt tegenwoordig bijna op iedere product. Een laptop rond de 500 a 600 euro zit amper marge op. Een Ipad of ieder andere tablet zit amper marge op en zelfs een IMac zit amper marge op. Daarom proberen verkopers een bijproduct te verkopen waar wel marge op zit :).

Om lang verhaal kort te maken, het is bullshit dat ze geen WP verkopen omdat er geen marge op zit. Ik verkoop op mijn werk genoeg WP toestellen en bijna iedere klant is er blij mee. Uiteindelijk is het de verkoper die ervoor moet zorgen dat de klant met het juiste product te winkel uit gaat en niet iets wilt verkopen omdat hij/zij alleen dat kent. Maakt niet uit of het nou Android, IOS of WP is, je verkoopt iets wat de klant graag wilt.

Aangezien Vodafone de afgelopen jaren al zeer slechte service/bereik biedt sta ik er niet eens van te kijken dat ze de groeiende markt van WP over het hoofd zien :) Het is daarom ook niet raar dat ze marktaandeel aan het verliezen zijn en eigenlijk het liefst samen willen voegen met UPC.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 03-06-2015 10:35 ]

• ErwinJ
Wim-Bart schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:48:
Heb net even gekeken, maar ik zie inderdaad geen Windows Phones meer op Vodafone site. Maar ik neem aan dat wanneer je naar een winkel gaat en daar een foon selecteert dat je er een Vodafone abbo bij kan krijgen. En anders gewoon naar een ander toe.

Vodafone heeft bij mij persoonlijk in verleden sowiso afgedaan.
Vodafone heeft deze ook niet in de winkels liggen.

• ErwinJ
McKaamos schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:48:

Edit:

Ik ben al jaren tevreden betreft Vodafone, altijd goed bereik en nu ook nagenoeg altijd een 4g verbinding.
Dat ik een toestel los moet kopen met een simonly abbo vind ik niet erg, maar ik ben tot nu toe door leuke deals goedkoper geweest om dit samen te pakken. ( denk aan een red abbo incl toestelvervanging )
En buiten dat vind ik het een soort van "discriminatie", vodafone heeft ook duizenden WP users en die kunnen nu niet terecht bij hun provider voor een WP Phone.

En wat Vali al zegt, je wilt dat je klant tevreden is en dat ie kan kopen welk besturings systeem hij ook wilt.
Nu geven ze het idee dat WP users niet echt welkom zijn bij Vodafone.

De klant weet tegenwoordig al heel goed wat hij/zij wilt.
Dus als ik weet dat ik een WP phone wil met abbo hoef ik niet bij vodafone binnen te stappen.
Maar als ik Vodafone abbo wil maar ik twijfel nog tussen de systemen wil ik ook de mogelijk krijgen om de 3 "grootste" te proberen wat mij het beste bevalt.
En niet de winkel vol hangen met 200 android telefoons en 1 Iphone en geen WP phone.

[ Voor 17% gewijzigd door ErwinJ op 03-06-2015 07:19 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:58
ErwinJ schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:58:
[...]

Vodafone heeft deze ook niet in de winkels liggen.
Dan moet je niet naar een Vodafone winkel gaan. Over het algemeen hanteren die toch belabberde prijzen.

Zit zelf bij T-Mobile en daar heb ik mijn verlenging afgelopen keer ook maar via een andere (web)winkel gedaan. Genoeg betere deals te vinden + 100% keuzevrijheid wat toestellen betreft.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Vodafone heeft dan weer wel een app voor Windows Phone :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 11:00

Croga

The Unreasonable Man

vali schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 01:07:
Het klinkt misschien gek, maar dit geldt tegenwoordig bijna op iedere product. Een laptop rond de 500 a 600 euro zit amper marge op. Een Ipad of ieder andere tablet zit amper marge op en zelfs een IMac zit amper marge op. Daarom proberen verkopers een bijproduct te verkopen waar wel marge op zit :).
Yup. En dit is al sinds jaar en dag zo.... Toen ik begin jaren 90 computers verkocht was de marge ook maar 3-5%. Dat betekend dus dat mijn baas van iedere computer van 2000 euro die over de toonbank ging, nog geen 100 euro over hield. Het totaalpakket van computer, printer (ook nagenoeg marge-loos), 2 dozen floppies, printerkabel, muismat en extra inkt patroon leverden totaal een euro of 200 op, vooral omdat de floppies, de kabel, de muismat en de inkt eerder richting de 50% marge gingen.

• ErwinJ
PinokkioTV schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:06:
Vodafone heeft dan weer wel een app voor Windows Phone :)
Ook niet meer ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit moet je Vodafone vragen. Wij zijn hier niet de Vodafone-helpdesk en daarnaast is dit forum niet bedoeld voor het bespreken van winkelassortiment.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.