Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inny45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een voeding die ik kan gebruiken voor in de Fractal Design Node 304. Na enige research blijkt de max lengte van een ATX psu 160mm te zijn. Als ik wil kiezen voor een modulaire voeding zou hij minder dan 160mm moeten zijn eerder 140mm.

Ik twijfel zelf tussen deze 3 voedingen:

Chieftec SFX 500GD-C
Seasonic G series 450 Watt
SilverStone SFX ST45SF-G 450W

Bij de Silverstone zit een bracket voor SFX naar ATX, want dat is het formaat waar je hem aan vast schroeft in de behuizing.
De Chieftec krijgt bij HWI een erg goede review, maar mist echter de bracket, wat zou beteken dat ik dat of los moet bestellen of met klittenband vast moet maken aan de onderkant van de behuizing

http://nl.hardware.info/p...sfx-500gd-c/specificaties

Wat is je budget?
Hoeveel nodig is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, ik heb alleen slechte verhalen gehoord over silverstone (hoge failure rate).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals gezegd ga ik het systeem met name gebruiken voor het gamen, icm GTX 970 dus 450 watt is genoeg voor mij, dit heb ik berekend samen met processor etc. hij zal gewoon op mijn bureau komen te staan.

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 16:08
Ik zou de Seasonic G serie nemen, die past ook met lange videokaarten omdat de connectors redelijk laag zitten. Ik zie niet in waarom je een SFX voeding zou nemen als het met een ATX ook kan, en de G is dan nog van vrij goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inny45
Zodat je veel meer ruimte over hebt voor je kabel management en idd zodat je geen problemen krijgt, met je videokaart?
MacPoedel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 00:46:
Ik zou de Seasonic G serie nemen, die past ook met lange videokaarten omdat de connectors redelijk laag zitten. Ik zie niet in waarom je een SFX voeding zou nemen als het met een ATX ook kan, en de G is dan nog van vrij goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Seasonic G-series is waarschijnlijk de meest gebruikte voeding in een Fractal Design Node 304, doordat de modulaire kabels allemaal onderaan zitten, past het ook perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 04-06-2015 23:40 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inny45
Je bedoelt voeding? ;)
-The_Mask- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:24:
De Seasonic G-series is de meest gebruikte videokaart waarschijnlijk in een Fractal Design Node 304, doordat de modulaire kabels allemaal onderaan zitten, past het perfect.