Probleem headset microfoon Skype

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop en het probleem is dat wanneer ik met iemand ga bellen via Skype dat degene aan de overkant mij niet hoort. Het gaat om een Creative Fatal1ty. Als ik dan bijvoorbeeld het roze stekkertje uit of inplug, dan hoort hij dat wel, maar mijn stem niet (of heeeeel zachtjes)...

De juiste driver zijn al geïnstalleerd. En microfoonboost werkt ook niet.

Laptop is Medion Erazer x7835

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ga in Skype eens (afhankelijk van je ingestelde taal) in de menubalk naar Tools -> Options -> General -> Audio Settings te gaan. Wordt je microfoon daar wel herkend en is deze geselecteerd?

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
martijntjuhh schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:47:
Ga in Skype eens (afhankelijk van je ingestelde taal) in de menubalk naar Tools -> Options -> General -> Audio Settings te gaan. Wordt je microfoon daar wel herkend en is deze geselecteerd?
Daar heb ik 1x microfoon staan, welke ook is geselecteerd. Als ik hard in de microfoon blaas komt er een groen streepje van ongeveer 30/40% tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
En is die microfoon dezelfde microfoon die je noemt (Createive Fatal1ty), of is het eventueel de ingebouwde microfoon van de laptop?

Probeer anders de slider bij de microfoon te verslepen of de checkbox aan te vinken die er voor zorgt dat de microfoon-instellingen automatisch aangepast worden.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
martijntjuhh schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:59:
En is die microfoon dezelfde microfoon die je noemt (Createive Fatal1ty), of is het eventueel de ingebouwde microfoon van de laptop?

Probeer anders de slider bij de microfoon te verslepen of de checkbox aan te vinken die er voor zorgt dat de microfoon-instellingen automatisch aangepast worden.
Lijkt mij wel want als ik met mn vinger op het uiteinde van de microfoon van de headset tik komt er een streepje.

En met slider geklooit heb ik al gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-08 00:43

Da Rock

DevOps

Ik neem aan dat je Windows gebruikt, dan kan je bij geluid -> Opnemen op je microfoon klikken en bij niveau's even kijken hoe de settings daar staan aangeduid. Het kan namelijk zijn dat deze erg zacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
En kijk even wat er gebeurt als je tikt op de ingebouwde microfoon van je laptop (links van de webcam volgens de handleiding). Als er meer groene streepjes verschijnen is het toch echt de ingebouwde mic die het geluid oppikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Da Rock schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:15:
Ik neem aan dat je Windows gebruikt, dan kan je bij geluid -> Opnemen op je microfoon klikken en bij niveau's even kijken hoe de settings daar staan aangeduid. Het kan namelijk zijn dat deze erg zacht staat.
Als hij op 100 en boost op + 30 staat hoort hij me alsof ik aan de andere kant van het huis sta. Het lijkt mij ook dat het aan de drivers ligt, want gisteren ging ik de installatie ongedaan maken en toen deed hij het wel.

Ik gebruik nu deze versie:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/02d024082283ff4fae2c80aba2ea911f.png

Als ik hier dus op vorig stuurprogramma klik, dan doet hij het wel. Maar dan heb ik 2x luidspreker staan en 2x microfoon + Dolby Digital Plus werkt dan niet meer. Dat zorgt voor veel beter geluid.
loeberce schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:23:
En kijk even wat er gebeurt als je tikt op de ingebouwde microfoon van je laptop (links van de webcam volgens de handleiding). Als er meer groene streepjes verschijnen is het toch echt de ingebouwde mic die het geluid oppikt.
Nee dat is niet zo. Degene aan de andere kant hoorde direct het verschil + als ik op de microfoon van mijn headset tik, dan komen er steeds groene streepjes tevoorschijn (niet meer dan 3/10)

[ Voor 38% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 03-06-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Misschien is je stuur programma corrupt.

Ga is naar Apparaatbeheer en vervolgens verwijder je je nieuwste stuurprogramma voor je microfoon. Start daarna je computer opnieuw op en als het goed is moet dan het stuurprogramma zichzelf weer installeren.

Heb je al verteld, sorry...

Ja dan denk ik dat je toch moet kijken voor een nieuwer stuurprogramma of even moet kiezen tussen welke je wilt. Indien je alles werkend wilt hebben moet je denk ik toch voor het oudere stuurprogramma kijken. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Da Rock op 03-06-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Da Rock schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:58:
Misschien is je stuur programma corrupt.

Ga is naar Apparaatbeheer en vervolgens verwijder je je nieuwste stuurprogramma voor je microfoon. Start daarna je computer opnieuw op en als het goed is moet dan het stuurprogramma zichzelf weer installeren.

Heb je al verteld, sorry...

Ja dan denk ik dat je toch moet kijken voor een nieuwer stuurprogramma of even moet kiezen tussen welke je wilt. Indien je alles werkend wilt hebben moet je denk ik toch voor het oudere stuurprogramma kijken. :)
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/f96d58539e0a773259b22640d4efee6c.png

doet hij het, en dan zie je dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/970226dd94a0212a0f46600fe64f72a0.png

En die bij mij vorige post hoor ik te gebruiken maar dan doet hij dus helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Het stuurprogramma wat je moet gaan gebruiken is nieuwer. Dus gebruik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Da Rock schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:05:
Het stuurprogramma wat je moet gaan gebruiken is nieuwer. Dus gebruik die.
Ik heb ook al de allernieuwste van Realtek erop gezet. Werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb ook al de allernieuwste van Realtek erop gezet. Werkt ook niet...
Dan moet je de oude gebruiken die wel werkt. En even op onderzoek uitgaan van een andere versie voor je geluid die ook werkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Da Rock schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:09:
[...]

Dan moet je de oude gebruiken die wel werkt. En even op onderzoek uitgaan van een andere versie voor je geluid die ook werkt. :?
Wat ik wel ben vergeten te vertellen is dat hij het op Skype niet deed. Via Teamviewer werkte hij wel goed (terwijl er geen streepjes tevoorschijn kwamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Dan heb je de verkeerde microfoon in Skype ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Da Rock schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:13:
Dan heb je de verkeerde microfoon in Skype ingesteld.
Heb er daar maar 1 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Dan wordt hij door Skype niet gezien, misschien heb je tijdens het inpluggen op de negeren geklikt ipv toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Da Rock schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:41:
Dan wordt hij door Skype niet gezien, misschien heb je tijdens het inpluggen op de negeren geklikt ipv toestaan.
Ik heb nooit die melding gezien en ik heb ook al skype opnieuw geïnstalleerd, tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Misschien kom je hier verder mee.

http://www.vistax64.com/s...eply-post-post-reply.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Ook al naar gekeken. Daar had ik niet zoveel aan. Toch bedankt ;)
Pagina: 1