Nieuwe Smart TV gezocht, +- 32", €250-500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:27
Ik zoek een?
Smart TV van ongeveer 32".

Wat is je budget?
250-500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Ziggo Horizon
- Netflix
- HDMI aan laptop
- Aansluiten aan amplifier/soundbar

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung UE32xxxxxxx

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Niet per se, maar is ook een Samsung S6 aanwezig, weet niet of dat uit maakt.

Welke vragen heb je hier nog over?

TV zal niet worden gebruikt om te gamen.
Belangrijkste is dat het beeld gewoon goed is, dat hij aangesloten kan worden op een amplifier en dat hij makkelijk netflix kan afspelen.
Er zit redelijk wat prijs verschil tussen de 32" modellen, soms wel bijna 2x zo duur, terwijl er op papier niet zo heel veel verschil in zit.
Wat zijn hier de verschillen?
Zelf zag ik op tweakers de Samsung UE32EH5300W, maar wat ik niet duidelijk vind is dat er dan ook een Samsung UE32H5000 is, en een Samsung UE32H5303 etc.etc. bestaat, met soms wel €75 verschil.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
EH is een 2014 2012 model, keek er afgelopen week ook naar voor iemand anders en kwam er daarbij achter dat bijv. de Netflix app geen updates meer krijgt (niet dubbel gecontroleerd of het ook echt zo was). De H modellen zijn van 2014 waarbij de 5303 vrijwel gelijk is aan de EH5300 met een wat meer up-to-date Smart software en processor. Beeldkwaliteit zal wel vrij vergelijkbaar zijn ...
H5000 is een plattere, basic tv zonder Smart mogelijkheden. Geen reden om die boven de EH5300 te kiezen eigenlijk, op het design na.
De Sony 32W705B is een heel goed alternatief maar was tijdens de géén BTW dagen bijna 100 euro goedkoper op een gegeven moment. De H5303 is eigenlijk ook nog aan de dure kant nu ... al zie ik er vandaag eentje die al op €315 zit ipv 329 zoals afgelopen vrijdag nog.
32H5500/5570 is ook een dunner model maar wel met Smart tv en dan de volledige(re) versie i.t.t. op de 5303.

De 32EH5300 was afgelopen week in de aanbieding bij MediaMarkt voor €269 (nu in de pricewatch nog steeds die prijs maar op de site geen voorraad meer). In de pricewatch deden de meeste andere aanbieders mee met die prijs maar zie nu dat dat al niet meer het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 03-06-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:27
Bedankt.

Welke zou jij dan aanraden?
Je zegt trouwens eerst dat EH modellen 2014 zijn, en daarna H modellen 2014.

De Sony 32W705B is meer dan €100 duurder dan de samsung 5303.
Er is ook nog een UE32H5570 en UE32H6200 van Samsung, net zo duur als de Sony.

Ik denk dat het toch wel prettig zou zijn als de TV niet te langzaam is bij opstarten en gebruik van SmartTV functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je nog wel willen meegeven dat je jezelf niet al te veel moet voorstellen van "smart-tv". De gebruikservaring is in mijn ogen onder de maat en de software ondersteuning in de vorm van updates is zeer beperkt. Hierdoor zal het platform onredelijk snel verouderen en kun je er mee geconfronteerd worden dat op termijn apps niet meer functioneren.