Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vpn van mobiel naar router thuis via Ziggo Ubee modem in DMZ

Pagina: 1
Acties:

• Scoobie2002
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 08:10
Beste allemaal,

De zomervakantie staat voor de deur en ik wil mij voorbereiden. Ik zou graag op vakantie veilig gebruik wilen maken van de plaatselijke wifi door een vpn tunnel op te zetten vanuit mijn mobiel naar mijn router thuis.

Ik heb mijn Ubee Ziggo modem in DMZ staan met daarachter een Draytek 2920n. De Draytek draait de server en heeft een dial in user. De dial in user krijgt van de Draytek een static ip adres toegewezen die past in het lan waar ik de vpn op uit laat komen.

De client is een Samsung active s4 met andriod 5.0.1. die het ip adres via een online service vindt.

Als ik nu probeer aan te melden via de Samsung, gaat ie verbinden maar krijgt uiteindelijk die verbinding niet. Ben ik wellicht iets vergeten te doen? In de Ubee misschien (ondanks de DMZ) ?

Dank voor jullie hulp!

Scoobs

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
Probeer het eens of het met een laptop wel lukt om verbinding te krijgen.

Je zou de Ubee in bridge kunnen laten zetten, dan sluit je die gegarandeerd uit.

Hoe bouw je de VPN op? Gebruik je daar de Draytek VPN client app voor die inmiddels voor Android bestaat?

• Scoobie2002
Ik heb het zowel met de Draytek app als met de android Vpn optie. Ik heb geen andere mobiele apparaten (naast android en ios apparaten) om dit mee te proberen. Of zou een ios apparaat dit probleem wellicht niet hebben?
De bridge optie zie ik alleen wireless staan. Dat gaat mijn snelheid niet ten goede komen...

Zou ik misschien poorten moeten forwarden?

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:56
Probeer je met VPN te verbinden terwijl je Samsung op je Wi-Fi netwerk zit? Dit wil meestal nog wel eens problemen geven. Hiervoor moet je even overschakelen naar 3/4G

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Scoobie2002
Beide situaties geprobeerd. Geen succes!

• Scoobie2002
Dusss..... Ben inmiddels een stuk verder. Blijkt dat de Ziggo Ubee modem de pptp niet doorgeeft naar het achterliggende LAN. Althans niet als de wifispots aan staan.

Nu gaat mn experimentje verder op ipsec...
Pagina: 1