[iPad] VPN via werk en toch buitenlandse IP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
beste allemaal,

Momenteel op vakantie en ik wilde graag met Ziggo ff tv kijken. Dit werkt natuurlijk niet, dus dacht ik dan verbind ik met de vpn van mijn werk via de Anyconnect app van cisco (we werken oa met sms authenticatie). De ziggo app werkt echter nog steeds niet en bij een ip lookup wordt er nog steeds een buitenlands ip adres gedetecteerd.

Zie ik iets heel simpels over het hoofd? De verbinding met de vpn server is actief en die geeft wel een nederlands ip adres weer.

Thanks!

Gr Pabz

Edit 1: kan dit bijv liggen aan een split tunnel? Weet niet of dat zo is, maar begrijp dat de meeste bedrijven dat wel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pabz op 02-06-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

internet komt altijd nog vanaf het buitenlandse IP, dus die VPN heb je niks aan.
het is een tunnel die bepaalde info wel doorlaat en andere niet.

wat je zoekt is een proxy maar dan kan ik je met de iPad alleen maar veel plezier wensen.
heb je ook een laptop bij je? daar kan je dan een proxy op draaien en dan een hotspot opzetten, wellicht dat het dan werkt.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Dit lijkt me mogelijk een topic voor Netwerken, maar we kijken het even aan :)

[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 03-06-2015 11:25 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Niet alle VPNs routen al het internetverkeer via de VPN, waardoor je voor normaal internet nog steeds het buitenlandse IP-adres laat zien. Bij openVPN heet dit redirect gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Thanks en @hoedje ik zal het hierbij laten 😉