Toon posts:

PC krijgt een tel stroom en gaat uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag even bezig met m'n PC. De CPU koeler zat niet helemaal goed dus dat was ik aan het repareren. Toen ik vervolgens de PC weer aanzette, zat hij een soort van vast.

Wanneer ik hem aanzet lijkt het alsof hij een seconde stroom krijgt en daarna weer uit valt. Vervolgens probeert ie steeds weer op te starten. De lampjes van m'n bluray speler en in ieder geval één van m'n fans gaan ook even aan. Fan lijkt even aan te gaan en daarna rustig weer tot stilstand te komen.
Een rood lampje achter op de voeding gaat ook eventjes aan. Dit is ongeveer een seconde. Daarna gaat ie weer uit totdat hij opnieuw probeert op te starten.

Herkent iemand dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit in het verkeerde forum heb geplaatst, zou een mod hem dan aub naar de juiste kunnen verplaatsen?

• Djokkum
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-01 12:29
Heb je de koelpasta vervangen bij de reparaties? Als je aan een koeler gaat morrelen nadat de pc is aangeweest moet je die vervangen. Koelpasta zorgt voor een goede warmtegeleiding van processor naar koeler, als deze niet goed werkt kan de processor oververhit raken, en kan de pc zichzelf uitschakelen.

Geeft hij ook nog piepjes/een knipperent powerlampje?

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Kortsluiting. Toevallig moederbord uit de kast gehaald?

www.ping-win.nl

Verwijderd

Zitten alle kabels goed aangesloten? Vertel eens wat over dat systeem, specificaties graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de koelpasta vervangen.

Gister kreeg ik de PC iets verder door een paar keer de reset switch in te drukken.

Kortsluiting, zou kunnen, maar ik heb het mobo op dezelfde plekken vastgemaakt als eerst, met die koperen (?) dingetjes dr tussen

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties;
Intel i5 4690
Msi b85m E33 v2
Ddr3 ram van crucial
En een psu van coolermaster.
Gtx460 SE
CPU koeler van scythe

Heb even niet de precieze specs bij de hand verder.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Maak even foto's en zorg ervoor dat je de exacte specs post.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist alles uit de kast gehaald en opnieuw, een voor een, er weer ongeplaatst en tussendoor steeds opgestart. Alles werkt op magische wijze nu weer prima.

Ik denk dat er toch ergens kortsluiting is geweest. Ik heb de CPU koeler ook een kwartslag gedraaid. Ik zag dat ie rustte op van die capacitoren ofzo? Die ronde "torentjes". Misschien dat het daar door kwam
Pagina: 1