op zoek naar nieuwe geluidsinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 14:56
Hallo

na een logitech Z5500 die hier al meer dan 10 jaar draait is het tijd om deze eens te vervangen :9

echter ben ik aan het twijfelen wat ik nu precies wil: soundbar ? soundbase? homecinemaset ?

langs ene kant zou ik direct voor een homecinemaset gaat maar het aantal kabels voor dit soort toestellen houdt me tegen ( zoals bij de z5500, ik hou niet van veel kabels)

mijn ruimte heeft een oppervlakte van 4.50m op 2.50m.

Verdere toestellen die ik gebruik zijn:

- UE48H8000
- HD digicorder (digitale tv telenet)
- Playstation 4

ik heb even snel mijn 'paint skills' boven gehaald om jullie een idee te geven van de huidige indeling

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/20p5v7b.jpg

de set zou voornamelijk gebruikt worden voor 60% tv kijken, 30% muziek luisteren en 10% gamen

deze set was mijn eerste idee maar ik kan nog zeer weinig reviews of bevindingen hiervan terugvinden:
http://www.bol.com/nl/p/l...t-zwart/9200000040506881/

iemand die me raad kan geven ? of een bepaalde set kan aanraden voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:49
Eerst moet je natuurlijk zelf bedenken wat je wil. Daarna ga je pas kijken naar wat voor hardware er beschikbaar is lijkt me.

Verder is de Z5500 gewoon best wel goed en ik vraag me af of je met de set die je plaatst wel echt vooruitgang zal boeken, ik denk dat je budget wat omhoog moet als je echt erop vooruit wil gaan.

=edit=
Wat ook een optie is om stap voor stap een mooie nieuwe set te maken. Dan begin je bijvoorbeeld met stereo, dan 4.0 en later 5.1, zo kan je de aanschafkosten wat spreiden en echt iets moois bouwen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramon op 03-06-2015 08:24 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, wat voor een systeem jij precies wil hebben, kun je - zoals hierboven ook al aangegeven - alleen zelf bepalen.

Het voorgesteld setje is in mijn ogen een typische alles-in-1-oplossing. De speakers hiervan zijn niet meer dan melkpakken op een zuil en kun je niet vergelijken met een echte vloerstaande speaker. Op zich prima voor tv/film/series/gamen maar voor muziek zal het niet zo bijzonder zijn.

Ik zou zeggen maak eerst eens een keuze wat je precies wil qua set.

Je topic krijgt ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
Over het algemeen zou dit de volgorde van best naar minste oplossing zijn qua geluidskwaliteit:

1: Zuilen.
2: Boekenplank speakers.
3: Melkpakjes / Sound bar.

Uiteraard is de sound bar wel ideaal als je gek wordt van die kabelsalade. Alle drie kunnen zeker goed geluid geven maar echte goede zuilen zullen toch het beste klinken. Je moet dus zelf even overwegen hoeveel plaats je speakers mogen gebruiken :)

GTA VI - All aboard the hype train!!