Probleem HDMI aansluitingen Samsung 46UE5500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526747

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie me met het volgende probleem kunnen helpen, excuses voor het lange verhaal..

Recent zijn de HDMI poorten van mij Samsung 46UE5500 kapot gegaan: deze waren aangesloten aan mij zelf gebouwde computer (zie samenstelling hier onder). Tijdens het gamen op me tv viel het beeld opeens weg en bleek de HDMI aansluitingen van mijn tv niet meer te werken: de tv herkent nog wel welke aansluitingen er gebruikt worden (de 46UE5500 heeft er 3) maar zegt dat er geen signaal is. De grafische kaart deed het ook niet meer maar die zat gelukkig nog binnen de garantie en is opgestuurd naar MSI. Ik neem aan dat er een kortsluiting heeft plaats gevonden en dat daar door wat dingen zijn door gebrand.
Nou heb ik de tv laten repareren bij een elektronische reparatie zaak bij mij in de beurt, die hebben volgens hun "een chip vervangen" voor 140 euro waardoor hij het weer zou moeten doen.
Dit lieten ze zien door een High definition digital satellite reciever er op aan te sluiten die vervolgens inderdaad via alle drie de HDMI poorten beeld liet zien. Na de tv thuis te hebben aangesloten kreeg ik vervolgens weer geen beeld.
Dit heb ik geprobeerd met 3 verschillende HDMI kabels in combinatie met mijn laptop mijn computer en mijn vriendin haar PS3, niks geeft signaal, terwijl de verschillende combinaties wel signaal geven op mijn monitor van de desktop..
Terug gegaan naar de zaak en waar ze vervolgens weer de High definition digital satellite reciever aansluiten met een HDMI kabel in, die weer werkt. Ze houden vol dat zolang die het doet doet de HDMI het doet en het vedere probleem bij mijn kabels en of apparaten ligt.

Ik heb het gevoel dat ik opgelicht wordt maar begrijp niet hoe de High definition digital satellite reciever wel kan werken over HDMI en al mijn apparaten niet???

Alvast bedankt voor alle hulp en tips die jullie me kunnen geven.
Groeten,
Nick

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 244,15€ 244,15
1Gigabyte GA-Z87X-UD3H€ 147,-€ 147,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB€ 99,-€ 99,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,95€ 86,95
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Seasonic G-series 650 watt€ 106,-€ 106,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 859,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

ik zou het anders doen, want het is nu jouw woord tegen die van hun.
neem je tv nogmaals mee naar de "reparateur" maar neem nu ook bv je PS3 mee.
en laat het probleem zien, dan heb je de kortste slagen,

Wat je vooraf ook even kan doen is: in je servicemenu even een factory reset geven. doet die het dan nog steeds niet, zie eerste alinea. en confronteer de reparateur hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526747

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Had een factory reset al geprobeerd maar dat hielp helaas niet.

Heb vandaag met de PS3 laten zien, maar hij houd vol dat zolang hun High definition digital satellite reciever het doet via de HDMI me tv het dus doet en hij hem gemaakt heeft.
Begrijp nog steeds niet hoe dat ding het wel kan doen en mijn computer, laptop en PS3 niet???