Schok door gebruik lader. Originele lader of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
Mijn vriendin heeft net een goeie stroom lading gekregen door het gebruiken van haar nieuwe apple lader!

Maandag is ze naar de winkel gegaan ( repairlab) en daar gevraagd voor een originele apple lader + adapter ze moest hierbij 15,- afrekenen.

Ze heeft de connector onder aangesloten en de adapter in het stroom zitten, ze raakte de telefoon aan waar je de telefoon op tril stand zet en kreeg stroom!

Nu heb ik gekeken als de lader wel een originele apple lader is maar ik zie alleen op de adapter made by apple etc. Dus 100 % zeker is het nooit!

Kan dit ook aan de telefoon liggen of raden jullie me aan de lader terug te brengen?

Ze durft deze natuurlijk niet meer te gebruiken.

Schat :
test jij even als je stroom krijgt!

Ja koekkoek....

[ Voor 8% gewijzigd door CallmeGod op 02-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:06
Je krijgt geen stroom, maar een schok.

Waarschijnlijk is de lader nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
johnkeates schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:37:
Je krijgt geen stroom, maar een schok.

Waarschijnlijk is de lader nep.
Kan ik dit ergens zien /testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07 15:37

CeesKees

I rest my Kees

Je wil toch juist stroom krijgen van een adapter?
Anders kan je Apple apparaat nooit opladen/functioneren wanneer de batterij eenmaal leeg is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Deze site was ik ook al bekend mee en ik zie alleen de adapter met een tekst van Apple maar op de kabel helemaal niks.

Als ik mijn iphone 5s kabel erbij pak staat er ook niks op de kabel.

Staat er bij jullie wel een tekst op de usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 08:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

martijn24 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:36:
Maandag is ze naar de winkel gegaan ( repairlab) en daar gevraagd voor een originele apple lader + adapter ze moest hierbij 15,- afrekenen.
Ik heb laatst bij een apple reseller (ivizi) nog 20 euro betaald voor een originele apple kabel zonder lader, voor zover ik weet kosten ze overal het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06 10:15
Voor €15 kabel + lader is 100% imitatie.

Internet staat vol met voorbeelden hoe je ze kan onderscheiden.
https://www.google.nl/sea...ei=krNtVbC6MYvb-QbKyYHIDg

[ Voor 73% gewijzigd door hdtracer op 02-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Zoiets dacht ik dus ook!
Daarom vertel ik ook de aanschaf waarde van dit product erbij

Gaat trouwens om een iPhone 4s van mijn vriendin en niet de lighting kabel die ik zelf gebruik voor mijn 5s

[ Voor 38% gewijzigd door CallmeGod op 02-06-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:57
https://www.apple.com/nl/buy/
Staat de shop hier niet tussen, dan is het hoogstwaarschijnlijk nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Shop staat er niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 08:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Dus, terug brengen met het verhaal en dan wel naar een echte reseller gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En eventueel die shop even bij Apple zelf melden als verkoper van fake Apple spul.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Freee!! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:14:
En eventueel die shop even bij Apple zelf melden als verkoper van fake Apple spul.
Ja inderdaad iemand met een slecht hart kan het mischien helemaal niet navertellen.
Dus ik ga deze shop inderdaad wel aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Ik heb de topictitel aangepast, omdat het zeer waarschijnlijk dus juist niet om een officiële / originele lader gaat: "Schok door gebruik lader. Originele lader of niet?"

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dit is inderdaad een probleem. En daarom moet je ook nooit namaak of te goedkope opladers kopen.

http://www.telegraph.co.u...-cheap-phone-charger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Hoedje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:43:
Ik heb de topictitel aangepast, omdat het zeer waarschijnlijk dus juist niet om een officiële / originele lader gaat: "Schok door gebruik lader. Originele lader of niet?"
dankjewel voor het aanpassen!

Dit is inderdaad beter als topic titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Update: ik heb apple care gebeld zei willen wat gegevens hebben en ze hebben een afspraak gemaakt bij
amac te Eindhoven waar ik de ( orginele) lader +adapter mee moet nemen ter controle.

Dit willen ze natuurlijk controleren, vooral als het dadelijk wel gaat om een officiële kabel en adapter.
Ze pakte de klacht goed en serieuze op.

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
martijn24 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:43:
[...]
Deze site was ik ook al bekend mee en ik zie alleen de adapter met een tekst van Apple maar op de kabel helemaal niks.

Als ik mijn iphone 5s kabel erbij pak staat er ook niks op de kabel.

Staat er bij jullie wel een tekst op de usb kabel?
Jazeker, zowel op mijn originele lightning- als 30-pins kabels staat: Designed by Apple in California Assembled in China. Maar op de 30-pins kabeltjes staat er geen nummer achter, itt de lightning kabel.
Wanneer er echt niets op het kabeltje staat ('t zijn kleine, grijze lettertjes, je kijkt er makkelijk overheen), dan is die in ieder geval niet origineel.
Maar zoals hierboven al geschreven is, het kabeltje kost meestal €19,95, dus kabel+adapter voor €15 kan sowieso niet echt zijn, tenzij tweedehands.

Hopelijk heeft de telefoon van je vriendin geen schade hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Marly schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:11:
[...]

Jazeker, zowel op mijn originele lightning- als 30-pins kabels staat: Designed by Apple in California Assembled in China. Maar op de 30-pins kabeltjes staat er geen nummer achter, itt de lightning kabel.
Wanneer er echt niets op het kabeltje staat ('t zijn kleine, grijze lettertjes, je kijkt er makkelijk overheen), dan is die in ieder geval niet origineel.
Maar zoals hierboven al geschreven is, het kabeltje kost meestal €19,95, dus kabel+adapter voor €15 kan sowieso niet echt zijn, tenzij tweedehands.

Hopelijk heeft de telefoon van je vriendin geen schade hierdoor?
Tweedehands verkoopt deze winkel geen onderdelen na mij weten.
Maar de iphone is na de schok nog wel intact maar me vriendin heeft wel last van haar schouders door de schok.

Het was namelijk best een behoorlijke opdonder die ze kreeg ik zag het gebeuren want ik was in dezelfde kamer.
Vanavond even goed de kabel controleren als er echt niks vermeld staat.

[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 03-06-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 12:35
Ik dacht eerst nog dat het ging om statische elektriciteit of zo, maar als ik je laatste post lees moet het toch wel 220V zijn geweest. Best serieus, zou ik 'm niet meer gebruiken en zeker bij Apple laten nakijken. Ben benieuwd wat er uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Morgen ga ik naar Amac te Eindhoven met de lader om deze eens na te laten kijken.

Ik heb bij Apple ook een incident nummer gekregen en die zijn op de hoogte van het verhaal.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Succes! Maar ik zou zekerheidshalve de telefoon ook meenemen, zodat ze die ook even kunnen checken.

Je hebt niet toevallig dit type adapter (serienummer A1300)?
https://www.apple.com/nl/support/usbadapter-european/
Deze zijn/worden door Apple omgeruild voor 't zelfde model, serienummer A1400. Maar hierbij ging het zover ik weet om oververhitting, niet om 'n electrische schok.

[ Voor 58% gewijzigd door Marly op 03-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Marly

Ik zie dat op de adapter model A1400 staan dus het lijkt me een nieuwere type lader.

En bedankt voor de tip ik neem morgen ook mijn vriendin zn iphone mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ja, dat is idd 't nieuwere type, maar dan zou hij ook origineel moeten zijn, of een heel precieze vervalsing.
Wanneer er echt, ook bij goed kijken ;), geen tekst op de USB kabel staat, is die bijna zeker niet origineel, dan zou daar dus de fout liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
martijn24 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:48:
Marly

Ik zie dat op de adapter model A1400 staan dus het lijkt me een nieuwere type lader.

En bedankt voor de tip ik neem morgen ook mijn vriendin zn iphone mee.
Heb je nou een vriend of een vriendin? Whatever floats your boat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Volkan1984 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:45:
[...]

Heb je nou een vriend of een vriendin? Whatever floats your boat hoor.
Niet echt ontopic maar heb een vriendin! Mocht dat belangrijk zijn..

@ marly

De kabel en de adapter word keurig de tekst weergegeven van designed by apple dus its looks real!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
martijn24 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:07:
[...]

Niet echt ontopic maar heb een vriendin! Mocht dat belangrijk zijn..

@ marly

De kabel en de adapter word keurig de tekst weergegeven van designed by apple dus its looks real!!
Nee omdat je zegt mn vriendin ZIJN iPhone :)

Ontopic: plaats eens een fotootje. Is makkelijker beoordelen…

[ Voor 9% gewijzigd door Volkan1984 op 04-06-2015 13:17 . Reden: Toevoeging op post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Update: vandaag dus bij Amac winkel geweest en er is dus geconstateerd dat het om een originele lader+ kabel gaat!

Deze incident is nu naar een andere afdeling gegaan om dit te behandelen.
( AppleCare Senior Advisor)
Ik dien nu foto's te maken van de lader en de telefoon en waarschijnlijk moet ik ook alles opsturen voor controle.

De iphone is ook beschadigd door de schok en gevallen.
Maar verder werkt deze nog prima.

Opladen doen we nu via een andere lader die ik even geleend heb van een collega.

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Vreemd, allebei origineel en dan samen voor €15? Moet dan haast wel tweedehands zijn, maar dat wil natuurlijk verder niets zeggen, ook dan moet 't goed werken, alles, wat we in huis hebben is gebruikt en dus eigenlijk 'tweedehands'.

Om alles uit te sluiten: gebruiken jullie het betreffende stopcontact ook voor andere spullen en zijn daar geen problemen mee? De eurostekkers, die we bij telefoons hebben, zijn immers niet voorzien van randaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Nee de stopcontact word eigenlijk Zelden gebruikt.

Maar nooit problemen mee gehad met andere apparaten die daar ooit zijn aangesloten geweest.

Ik denk ook dat ik een tweedehands lader heb gekocht omdat deze niet werd geleverd met doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
Marly schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:06:
Vreemd, allebei origineel en dan samen voor €15? Moet dan haast wel tweedehands zijn, maar dat wil natuurlijk verder niets zeggen, ook dan moet 't goed werken, alles, wat we in huis hebben is gebruikt en dus eigenlijk 'tweedehands'.

Om alles uit te sluiten: gebruiken jullie het betreffende stopcontact ook voor andere spullen en zijn daar geen problemen mee? De eurostekkers, die we bij telefoons hebben, zijn immers niet voorzien van randaarde.
Zo'n oude lader is natuurlijk wel goedkoper geworden in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
418O2 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:17:
[...]

Zo'n oude lader is natuurlijk wel goedkoper geworden in de loop van de tijd.
Het USB-kabeltje met 30-pins aansluiting is oud (maar kost nog steeds 19,95 origineel), maar dit model adapter krijg je ook bij een nieuwe iPhone.

@martijn24:
Dat het stopcontact ooit goed werkte, wil natuurlijk niet zeggen, dat 't dat nu ook nog doet (hobby van mijn man is de vrijwillige brandweer, dan kom je van alles tegen, vandaar).

[ Voor 22% gewijzigd door Marly op 04-06-2015 15:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

martijn24 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:52:
Update: vandaag dus bij Amac winkel geweest en er is dus geconstateerd dat het om een originele lader+ kabel gaat!

Deze incident is nu naar een andere afdeling gegaan om dit te behandelen.
( AppleCare Senior Advisor)
Ik dien nu foto's te maken van de lader en de telefoon en waarschijnlijk moet ik ook alles opsturen voor controle.

De iphone is ook beschadigd door de schok en gevallen.
Maar verder werkt deze nog prima.

Opladen doen we nu via een andere lader die ik even geleend heb van een collega.

Wordt vervolgd..
Betreft het een eerstehands-iphone en heb je deze al eens opengemaakt/laten openmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ja de accu is verwisseld geweest.

En deze telefoon is van mezelf geweest als eerste eigenaar en daarna overgestapt naar de iphone 5s en zei de 4s gekregen.

[ Voor 65% gewijzigd door CallmeGod op 04-06-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:15
Marly schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:28:
[...]
@martijn24:
Dat het stopcontact ooit goed werkte, wil natuurlijk niet zeggen, dat 't dat nu ook nog doet (hobby van mijn man is de vrijwillige brandweer, dan kom je van alles tegen, vandaar).
Dan nog zal een stopcontact niet zorgen dat er spanning op de phone zelf komt te staan. De aarding of aansluiting van de phase/nul kan b.v. niet ok zijn, maar daar zou de adapter last van moeten hebben of de zekering zou eruit gaan. In dit geval kan het eigenlijk niet aan het stopcontact zelf liggen (of er moet een te hoge spanning op staan, maar dat is nogal lastig voor elkaar te krijgen). Daarvoor moet er wat meer fout zitten.

Ik zet in op een adapter met een probleem.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen met stopcontact lijken me uitgesloten, je aardlekschakelaar is immers niet uitgeslaan maar je hebt wel merkbare stroom door je lijf gehad dus langs die kant zijn er geen problemen.

Ik zet mijn geld echter in op feit dat cover open gemaakt is om die accu te vervangen en die nieuwe adapter die niet afgesleten is en intern contact maakt met het metalen frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Anoniem: 432173 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:31:
Ik zet mijn geld echter in op feit dat cover open gemaakt is om die accu te vervangen en die nieuwe adapter die niet afgesleten is en intern contact maakt met het metalen frame.
Dat zou betekenen dat je de buitenkant van de USB connector ook niet mag aanraken?

De oplader heeft gewoon een isolatiefout. Dat komt doordat het namaak is, of omdat hij defect is.
Apple heeft een terugroepactie gehad met een bepaald type opladers. Is die van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen3 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Dat zou betekenen dat je de buitenkant van de USB connector ook niet mag aanraken?
Dan zou je pas zeker met een defecte lader te maken hebben, normaal is de buitenkant de massa en kan je daar gerust aankomen.
het een sluit het ander niet uit, maar de kans dat er een electrocutiefout in die lader of kabel zit (want beide zijn geen nep heeft TS aangegeven) is heel miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
jeroen3 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:34:
[...]

De oplader heeft gewoon een isolatiefout. Dat komt doordat het namaak is, of omdat hij defect is.
Apple heeft een terugroepactie gehad met een bepaald type opladers. Is die van toepassing?
Zoals je terug kan lezen heb ik een A1400 type lader..
En de terughaal actie is voor de A1300 serie geweest.

En het betreft volgens Amac een orginele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 12:35
Da's knap vervelend, want je vriendin zal 'm waarschijnlijk niet meer vertrouwen en jij misschien ook niet. Wat ga je nu doen? Terug naar de verkoper, maar was die schok maar eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
vanaalten schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:59:
Da's knap vervelend, want je vriendin zal 'm waarschijnlijk niet meer vertrouwen en jij misschien ook niet. Wat ga je nu doen? Terug naar de verkoper, maar was die schok maar eenmalig?
Test jij hem even uit? 😜

Ik wacht geduldig op apple wat hun willen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door CallmeGod op 04-06-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:15
martijn24 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:09:
[...]
Test jij hem even uit? 😜

Ik wacht geduldig op apple wat hun willen doen.
Spanningszoekertje (zo'n schroevedraaier met een lampje er in) kun je proberen, maar ik zou lekker het onderzoek van apple afwachten :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
update:

Contact gehad met Apple en zei willen de schade vergoeden.

De telefoon kan worden opgestuurd en kosteloos worden hersteld waar nodig .
Of we kunnen de telefoon ruilen met hetzelfde exemplaar ( iphone 4S)

De adapter kunnen we ruilen in de winkel voor een andere exemplaar.

Opsturen van deze adapter of telefoon was verder niet nodig.

Prima service al zeg ik het zelf.....Pluim voor Apple
Pagina: 1