- opgelost.
[ Voor 98% gewijzigd door Luukwa op 02-06-2015 16:00 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Luukwa op 02-06-2015 16:00 ]
Verwijderd
Je hebt recht op de uitbetaling van je ene dag salaris, evenals het opgebouwde vakantiegeld en vakantiedagen. Effectief zal je uurloon dus bijna 1,2x hoger zijn. Alleen als er geen uitbetalingsmoment overeengekomen is, mag dat tot drie dagen na het einde van de volgende betalingsperiode zijn. Bij een maandelijks salaris van mei dus uiterlijk 3 juli.Luukwa schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:23:Hoe zit het nou met het overige salaris? Ik hoor nog wel gewoon mijn salaris van die ene keer dat ik gewerkt heb in mei te ontvangen, lijkt me.
Hoe nu verder? Moet ik al mailen? Of moet ik afwachten?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Normaliter word een urenbriefje goedgekeurd aan het eind van de vorige maand, echter is dit nog niet gebeurd bij mij.Nextron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:45:
[...]
Je hebt recht op de uitbetaling van je ene dag salaris, evenals het opgebouwde vakantiegeld en vakantiedagen. Effectief zal je uurloon dus bijna 1,2x hoger zijn. Alleen als er geen uitbetalingsmoment overeengekomen is, mag dat tot drie dagen na het einde van de volgende betalingsperiode zijn. Bij een maandelijks salaris van mei dus uiterlijk 3 juli.
Bel/mail even wanneer je het kan verwachten.
Maar als het er dan nog niet is, mag (formeel: moet) je rente gaan rekenen.Nextron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:45:
[...]
Bij een maandelijks salaris van mei dus uiterlijk 3 juli.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Contract zou sowieso per 1 juni aflopen, er is nooit gesproken over een verlenging, heb dus ook getekend tot 1 juni.Gamebuster schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:56:
Wanneer heb je ontslag genomen? Was er sprake van een opzegtermijn, mondelijk, schriftelijk en/of via contract? Heb je je aan een afgesproken opzegtermijn gehouden? Heeft je werkgever zich aan de afgesproken opzegtermijn gehouden?
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 02-06-2015 16:01 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gewoon heel snel afronden en achter je laten, niet te veel tijd meer aan besteden. Natuurlijk heb je wel recht op dat goed en dient dat ook gewoon betaald worden.Luukwa schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:23:
Heya!
Ik heb vorige week ontslag genomen bij mijn voormalige baas omdat ik maar 1x in de hele maand was ingeroosterd integenstelling tot andere werknemers die wel gewoon waren ingepland.
Op mijn contract staat dat ik Algemeen Medewerker ben en dit is ook duidelijk besproken toen.
Nu stuur ik die vent dus een mail met de vraag waarom ik dan maar 1x ben ingeroosterd en daar krijg ik dit op terug:
**** is er niet om jou financieel te onderhouden maar jij bent er om **** op de bedrijfseconomisch voordeligste manier te helpen, en dus alleen als het nodig is.
Oftewel, ik mag komen afwassen als het hun uitkomst (wat mij ook letterlijk werd gemeld via de telefoon)
Het ergste van het hele verhaal: er is iemand nieuw aangenomen die wel volle uren krijgt terwijl ik er nog werkte.
Rede genoeg voor mij om dus te zeggen, zoek 't maar uit ik kap ermee.
Ben overigens heel netjes gebleven aan de telefoon, heb op een beleefde adequate manier gemeld dat deze gang van zaken onacceptabel was en dat wij er beiden voor zijn dit bedrijf op een hoger niveau te krijgen.
Lang verhaal kort: Ik ben heb ontslag genomen en ben gelijk ergens anders aan het werk gegaan (gelukkig gaat het om een bijbaan)
Hoe zit het nou met het overige salaris? Ik hoor nog wel gewoon mijn salaris van die ene keer dat ik gewerkt heb in mei te ontvangen, lijkt me.
Tot op heden nog niks gehoord van mijn voormalige baas..
Hoe nu verder? Moet ik al mailen? Of moet ik afwachten?
- Luuk
Absoluut, heb ook gelijk een andere baan in de horeca gevonden, vele malen leuk en veel collegialere zweer.chronoz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:08:
[...]
Gewoon heel snel afronden en achter je laten, niet te veel tijd meer aan besteden. Natuurlijk heb je wel recht op dat goed en dient dat ook gewoon betaald worden.
Lekker op je eigen carrière gaan richten. Hoe kun jij ervoor zorgen dat als je straks een goede baan hebt snel richting de €3000 maandelijks gaat. Weinig respectvol hoe sommige mensen met elkaar omgaan inderdaad, maar heb wel het gevoel dat het beter wordt later in je carrière als je verder komt en als je zelfvertrouwen groter wordt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq