Dolby TrueHD stilte? Combinatie KODI (XBMC) - Onkyo 818 - Nv

Pagina: 1
Acties:

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:22
De laatste tijd is me iets opgevallen. Ik heb meerdere films gekeken en had bij 3 films om de x seconde (leek 2 / 3 minuten) een stilte van 1 seconde. Toen ik ging uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen, hadden deze films allemaal een TrueHD 7.1 spoor. En op dit spoor was de stilte aanwezig.

Als ik hem op AC3 zette, had ik nergens last van. En ook DTS HD had nergens last van.

Of iemand een idee in welke richting ik dit zou moeten zoeken?

Platform: W7 64b / Kodi Stable / Skin Arctic Zaphyr
VGA kaart; Nvidia GT610 (met laatste drivers)
Onkyo 818 receiver (welke ook netjes TrueHD aangeeft)
5.1 Surround set van Dali
Instellingen Audio Kodi staan op Wasapi en op passthrough en alle formaten aangevinkt.

Dit is sinds ik over ben gestapt naar de Onkyo en met mijn Marantz had ik nergens last van.

Ik gebruik bluray rips; Remuxed of Untouched Discs met menu.

Ik word er stilletjes aan gek van.....zeker omdat steeds meer films met True HD worden uitgebracht (volgens mij doordat Atmos daar ook gebruik van maakt ofzo?). En dan is het AC3 spoor wel echt een stap naar beneden op zo'n fijne set.

Iemand een suggestie?

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-06-2015 14:12 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:22
Niemand een idee waar het aan kan liggen?

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-01 07:47
Heb je toevallig de optie "Sync Playback to Display" aan staan? Ik heb hier namelijk ook last van gehad, en had deze optie ingeschakeld terwijl hij helemaal niet benodigd is omdat mijn Beamer en TV gewoon beide 24p ondersteunen.

http://forum.kodi.tv/show...96&pid=1943753#pid1943753