Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
:( Gisteren ontving ik berichtjes van deze ( ongevraagde) dienst. :(
k ben sinds gisteren op mijn toestel aan het zoeken hoe ik de cell broadcast uit kan zetten, ik kan hem niet eens vinden op het toestel.
Bij nl alert weten ze het niet en de klantenservice van Huawei kan me ook niet vertellen wat te doen.
In mijn toestel is het nergens te vinden, alle instellingen al uitgepluist.
Help!!
Ik wil geen nl alert, komt ongevraagd binnen, hoe zet ik dit nu uit??

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Die ene test in de zoveel jaar en wellicht die echte ramp, waarbij het heel nuttig kan zijn. Waarom wil je het uit?

Verwijderd

Topicstarter
A, omdat ik me er niet voor heb aangemeld
B, ik woon in zeeland, je bent toch te laat als er in Borssele iets mis gaat
C, wat moet ik er mee?
D, ik wil het gewoon niet
E, ongevraagd, dus in mijn ogen spam.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 13:22 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik zie bij andere Huawei modellen dat het niet kan. Dus ik vrees voor je van niet. Je kunt natuurlijk altijd proberen vlak voor de test of ramp je telefoon uit te schakelen.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:34
Zo te zien heb je zelf alles al uitgezocht. Wat zouden wij dan nog toe kunnen voegen? Enige wat wellicht zou werken is het installeren van een custom rom waar je deze instelling wel uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Baal er simpelweg van dat ik er geen controle over heb. Ik heb een nee-nee sticker op mijn brievenbus, zou er best een willen voor op mijn telefoon. Hahaha, misschien is er een clever iemand die een app kan ontwikkelen?

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:29:
Dank voor jullie reacties.
Baal er simpelweg van dat ik er geen controle over heb. Ik heb een nee-nee sticker op mijn brievenbus, zou er best een willen voor op mijn telefoon. Hahaha, misschien is er een clever iemand die een app kan ontwikkelen?
Het verschil is natuurlijk dat een NL-alert vanuit de overheid gestuurd wordt, waar die nee-nee sticker enkel werkt tegen ongeadresseerd reclamewerk (niet vanuit de overheid). Verder zal de overheid je echt niet zomaar een NL-alert sturen (buiten de tests om).

Wat de app betreft: niets weerdhoudt je ervan om het zelf te leren: klik ;)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
De hele discussie over wel/niet die alerts willen ontvangen is hier niet op zijn plaats.
TS wil het niet, punt, dus dan hoeven we daar ook niet over te discussieren.

Ik wil ze zelf ook niet, heb ook een (ander) huawei telefoontje en het lukt me ook niet dit te blokkeren.
Met een andere app voor SMS (google messaging) zie ik wel de instelling staan voor "wireless alerts" (wat ik neem aan hetzelfde als cell broadcast is), maar er gebeurt niets wanneer ik er op klik.
Andere SMS apps hebben helemaal niets wat er op lijkt in de instellingen.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 20:25
ik denk inderdaad dat het een gevalletje 'botte pech' is.. De overheid is voornemens de luchtalarmen te vervangen voor een NL alert. (http://www.nu.nl/binnenla...efinitief-verdwijnen.html)
En dat is dus voor de veiligheid van een burger..

overigens zal het ook bij kleinschaligere incidenten gebruikt worden he, dus niet alleen bij een kernramp. Maar denk ook bij verspreiding van Asbest door de lucht etc.

[ Voor 23% gewijzigd door MisterEagle op 02-06-2015 15:03 ]

• ASW1
MisterEagle schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:59:
ik denk inderdaad dat het een gevalletje 'botte pech' is.. De overheid is voornemens de luchtalarmen te vervangen voor een NL alert. (http://www.nu.nl/binnenla...efinitief-verdwijnen.html)
En dat is dus voor de veiligheid van een burger..

overigens zal het ook bij kleinschaligere incidenten gebruikt worden he, dus niet alleen bij een kernramp. Maar denk ook bij verspreiding van Asbest door de lucht etc.
En wat voegt dit verhaaltje toe?
De vraag is hoe je de alerts uit kunt zetten op huawei telefoons.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 20:25
ASW1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:08:
[...]

En wat voegt dit verhaaltje toe?
De vraag is hoe je de alerts uit kunt zetten op huawei telefoons.
Dat zeg ik dus direct in het begin al, dat je waarschijnlijk gewoon de botte pech hebt en dat het niet uitgezet kan worden.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 16:35
http://www.nl-alert.nl/in...awei/?type=huawei_android

Niet moeilijk :P
NL-Alert uitzetten
Je kunt NL-Alert uitzetten op je mobiele telefoon. Let op! Je ontvangt geen NL-Alert meer bij een noodsituatie.

Navigeer naar Hoofdmenu, Berichten, Opties, Cell Broadcasts, Menu, Instellingen.
Vink Extreme Dreigingen weergeven uit.
NL-Alert is nu uitgezet op jouw mobiele telefoon.

[ Voor 66% gewijzigd door Jochemd13 op 02-06-2015 15:13 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25
Het is duidelijk dat TS niet wil worden gewekt als er een zeedijk op breken staat.

Je kunt misschien een toestel kopen die het wel opt-out maakt?

• ASW1
Lekker makkelijke oplossing ja.
Ik denk dat de vraag meer is (en tevens de mijne) of iemand een workaround kent.
Tenslotte kun je het op andere toestellen ook uitzetten, dus misschien met een of andere app....

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
Bij mijn nexus 5 zit het in de hangouts app (welke in mijn geval ook de default is voor sms, wat wellicht gerelateerd is).

Mogelijk is het gebruik van hangouts voor sms een optie, of een andere sms app als hangouts je tegen staat

Strava

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:13:
:( Gisteren ontving ik berichtjes van deze ( ongevraagde) dienst. :(
k ben sinds gisteren op mijn toestel aan het zoeken hoe ik de cell broadcast uit kan zetten, ik kan hem niet eens vinden op het toestel.
Bij nl alert weten ze het niet en de klantenservice van Huawei kan me ook niet vertellen wat te doen.
In mijn toestel is het nergens te vinden, alle instellingen al uitgepluist.
Help!!
Ik wil geen nl alert, komt ongevraagd binnen, hoe zet ik dit nu uit??
Op mijn Huawei G700 doe je dat in de berichten (SMS) app.
Ga naar Instellingen en dan Algemeen. Onderaan staat celinformatie. Selecteer dan de juiste sim (ik heb dualsim) en dan zie je Cell broadcast staan wat je uit kan zetten.

Verwijderd

Toch fijn als je gealarmeerd wordt voor een gifwolk uit de Botlek.
En nog honderd andere dingen die bijna nooit voorkomen maar funest kunnen zijn.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:40
Kunt je telefoon rooten, waardoor je broadcastreceiver.apk kunt verwijderen (wat ik heb gedaan)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• ASW1
Prulleman schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:50:
Mogelijk is het gebruik van hangouts voor sms een optie, of een andere sms app als hangouts je tegen staat
Al geprobeerd, maar geeft geen toegang tot aan/uit optie (of wat dan ook)

Er is een app "cell broadcasts" die ik wel kan "force stoppen" maar niet disablen.
Denk dat er geen rootmethode is voor dit dingetje.
Pagina: 1