Tasker MQTT integratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:56
Hallo medetweakers,

Ik ken twee hele mooie platforms voor automatisering: openHAB en Tasker. De ene voor Home automation, en de andere voor automatisering op je telefoon. Ik zat te kijken hoe ik Tasker en openHAB op een mooie manier kon integreren, zodat je bijvoorbeeld je verlichting vanuit Tasker kunt bedienen. Een mooie manier omdat te doen leek mij via MQTT. Toen kwam ik erachter dat Tasker helemaal geen MQTT ondersteunt, en ik kon er ook geen plugin voor vinden.

Ik ben zelf wat aan het knutselen gegaan. Het resultaat is MQTTask, MQTT voor Tasker! Op dit moment is het nog heel primitief, je kunt enkel een bericht publishen naar een broker zonder wachtwoord.
Ik ben van plan om in ieder geval nog ondersteuning in te bouwen voor:
- gebruikersnaam + wachtwoord
- subscribing

De plugin is te vinden op GitHub: https://github.com/anneheijink/MQTTask

Ik ben van plan de plugin ook nog in de Play Store te zetten, maar daar is het nog niet ver genoeg voor gevorderd.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden!

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Interessant. Op dit moment gebruik ik nog OpenHAB en Tasker door berichten uit Tasker direct naar de REST API te sturen. Maar dat is best omslachtig om eenmaal in te stellen...

Persoonlijk vind ik het jammer dat de OpenHAB App zelf niet veel meer opties heeft om de status en locatie door te geven aan de server. Het is nu alleen een interface ipv een slimme (sensor) node binnen je hele domoticaoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TailwindNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 20:33
Er is wel een 3rd party plugin voor tasker genaamd MQTT Sender (zie http://tasker.wikidot.com/plug-ins-and-3rd-party). Deze gebruik ik om mijn NFCTag reads via MQTT door te zetten naar Homeseer voor o.a. besturing van de verlichting.

Desalniettemin is deze plugin beperkt. Zo zou ik graag gebruik willen maken van variabelen zoals de datum en tijd, echter herkent deze plugin de standaard tasker variabelen niet. En authenticatie is ook beperkt en waarschijnlijk niet encrypted (aanname). Ook in QOS levels is niet voorzien.

Het zou super zijn als dit kan met jouw plugin :)