Intel NUC DN2820FYK + Optical Audio Converter ->DTS?

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik heb nog een oudere versterker die geen HDMI ingang heeft. Maar wel Optical in.
Deze ingang gebruik ik nu om DTS geluid te hebben tijdens het afspelen van films op Popcornhour.
Dit werkt goed.

Nu ben ik van plan de Intel NUC DN2820FYK te kopen (http://www.afuture.nl/productview.php?productID=1116324) als vervanging voor de Popcornhour.

Omdat de Intel NUC 2820 geen optical out heeft zoek ik een mogelijkheid om toch van DTS te kunnen genieten tijdens films.

Mijn vraag:
Kan ik met een optical audio converter toch DTS geluid uit deze Intel NUC krijgen?
Of moet ik dan een stapje hoger gaan in prijs voor een andere NUC die het wellicht wel ondersteund? Of misschien nog wachten totdat er een nieuwer type?

Alle advies is welkom.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Of je gaat voor een NUC die wel optical aan boord heeft: nieuws: Intel voorziet NUC-mini-pc's van Braswell-socs

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Enig idee wanneer die op de markt komen?

Verwijderd

razoon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:33:
[...]

Enig idee wanneer die op de markt komen?
Volgens Fanlesstech zullen beide apparaten op 8 juni uitkomen in de VS. Het model met de Celeron-soc zou daar minder dan 140 dollar kosten, omgerekend 129 euro. De prijs van de NUC met Pentium-soc zou onder de 180 dollar liggen. Wanneer de NUC's hier uitkomen en voor welke prijs, is nog niet duidelijk.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Even een vraagje tussendoor:
Mijn Sony TV heeft een optical audio out... Als ik deze met een optical kabeltje verbind met mijn versterker, geeft hij het DTS geluid (wat hij via HDMI binnen krijgt) dan door naar de versterker? Dus functioneert dat als passthrough?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Veel tv's geven alleen 2.0 of Dolby Digital door. Geef even het typenummer van je tv door; misschien kan er dan iemand met persoonlijk ervaringen reageren.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
S1NN3D schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:49:
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Veel tv's geven alleen 2.0 of Dolby Digital door. Geef even het typenummer van je tv door; misschien kan er dan iemand met persoonlijk ervaringen reageren.
Het is een Sony KDL-40EX521 (http://docs.esupport.sony...00_ex500_ex300_cx500.html)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL): Digitale optische aansluiting (tweekanaals lineaire PCM, Dolby Digital)

Testing, one, two ...

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23
razoon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:46:
Even een vraagje tussendoor:
Mijn Sony TV heeft een optical audio out... Als ik deze met een optical kabeltje verbind met mijn versterker, geeft hij het DTS geluid (wat hij via HDMI binnen krijgt) dan door naar de versterker? Dus functioneert dat als passthrough?
S1NN3D schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:49:
^^ Dat.
Veel TV's (iig de samsungs) kunnen het geluid wat via de HDMI binnenkomt niet 1-op-1 doorgeven aan de optical out en zetten het om naar 2.0.
Bronnen vanuit de TV zelf, zoals USB / CI+module / Apps (netflix), kunnen vaak wel DTS (maar geen DTS-HD / TrueHD) via de optical out doorgegeven worden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Aha ok, weer wat wijzer geworden.
Ik denk dat ik maar wacht op dat nieuwer type NUC dat wel optisch out heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door razoon op 02-06-2015 13:03 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
"HDMI Audio Extractor" is wat je zoekt. Ik heb had hetzelfde probleem: apparaten met HDMI die geluid over HDMI uitsturen, maar nog een oudere receiver met alleen optische ingangen.

Ik heb zo'n HDMI Audio extractor ertussen gezet en kan nu het geluid alsnog over m'n receiver laten lopen. DTS en Dolby Digital zou moeten werken, eigenlijk nooit op gelet. Als je van meerdere HDMI-apparaten het geluid wilt aftappen op deze manier kun je er nog een HDMI-switch tussenknopen.

Alleen DTS-HD of andere formaten die alleen over HDMI kunnen gaat niet lukken met deze opzet, optische aansluiting heeft daar te weinig bandbreedte voor. Een USB-geluidskaart met optische uitgang zou je ook nog kunnen doen?

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2015 15:25 ]

Pagina: 1